BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Vėl “TV premjera”, išgert norisi…

Gegužė 29th, 2011 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, TV, Trendai (mados), etika, psichologija, reklama, sveikata No Comments »

Svečio įrašas:

Tie, kas spygauja apie alkoholio reklamos draudimus televizijoje, tegu paklausia savęs ar šiuo metu trisdešimt penktą kartą transliuojamas 20 metų senumo filmas su prastu aktoriumi mušeika ir išdidžiu prierašu premjera juos džiugina? Aš asmeniškai noriu gerų filmų. O jei kažkas nori nusigerti, nes telikas nieko gero nerodo - nieko nuostabaus, kad padaugina. O jei tie rėksniai pasieks to, ko siekia, bus dar liūdniau. Kiek galima aiškinti žmonėms, kad už reklamos pinigus ne tik filmai, bet ir serialai, laidos perkamos. Žiūrėsime tiesiogines pamaldų transliacijas (pasaulinė premjera), kur vyną pilsto apeigų metu ir paaugliams duoda.

Taip, alkoholizmas siaubinga problema, taip, tauta baigia nusigerti, bet kodėl aš, kuris susitvarkau su alkoholiu, turiu kentėti, dėl tų, kurie nesusitvarko. Tai įsivaizduokit, kad namie ar kolektyve turite alkoholiką. Taigi jokių švenčių?- nes, neduok Dieve, kas tostą pasakys. Juk - tai skatinimas. Man išvis keista kai sakoma, jog reklama, kurią leidžiama rodyti nuo 23:00, kažkokiu tai stebuklingu būdu dar paskatina nesaikingai girtauti. Norėčiau pamatyti tuos, kurie 23 val. įsijungia TV tam, kad “dasibaigtų” pažiūrėję reklamytę. Mano patirtis rodo, kad tie kurie dusina, teliko nežiūri, o apie 23 jau būna filmukas nutrūkęs… Vat įdomu, jei ištirtų tuos nesaikingai vartojančius ar bent penkis procentus surastų tarp jų tokių, kurie reklamuojamais produktais svaiginasi. Bet visiems dzin, reklamos nemyli niekas, tai ir rėkaut galima taip susirenkant kreditus ateinantiems rinkimams. Liaudyje sakoma, kad šunį, kuris į maitinančią ranką kandą, nušaut reikia. Vėl “TV premjera”, išgert norisi…

Rodyk draugams


Keisti pasaulį savo rankomis

Gegužė 18th, 2011 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), etika, psichologija, socialinė reklama 2 Comments »

Kartais skaitai tekstą ir nesupranti - verkti ar juoktis. Dalykai aprašyti rimti, bet kelia durną juoką, nes iš to kaip jie nupasakoti ir pateikti, supranti, kad šiandien pas mus, ko gero, išvis neįmanomi. Ir tada klausi savęs: tai kur čia tas esminis skirtumas tarp manęs ir jų? Auklėjimas? Istorinės aplinkybės? Suvokimo - išsilavinimo spragos ar dar kažkas?

Panera Duona prieš metus pradėjusi eksperimentą “sumokėkite tiek, kiek galite” teigia, kad jis veikia. Kavinių tinklas, turintis 1500 taškų visoje šalyje, dabar turi tris vietas, kuriose naudoja vien aukos modelį.

“Mes darome tai visų pirmiausia dėl savęs, kad įsitikintume, jog galime savo rankomis kažką pakeisti atiduodami realią duoklę bendruomenei, o ne tik įteikti čekį” - teigė Panera steigėjas ir valdybos pirmininkas Ronaldas Shaich. Programą, kurią Panera vadina “Panera rūpi”, yra taip vadinamos “bendruomenės virtuvės” pavyzdys, kur pelno siekiančios įmonės iš dalies veikia kaip ne pelno organizacijos.

Dauguma rėmėjų, pasirodo, įmeta visą pardavimo kainą ar net daugiau, į savanorišką aukų dėžutę t.y. iš esmės subsidijuoja maistą tiems, kurie neišgali sumokėti visos sumos. Panera sako: apie 60 procentų palieka visą sumą; 20 procentų įmeta daugiau ir 20 procentų palieka mažiau. Didžiausia auka iki šiol? Vienas asmuo sumokėjo 500 $ už valgį.

Tik nedaugelis žmonių, atrodo, nesąžiningai naudojasi šia sistema. Dauguma žino, kad tai būtų neteisinga. Nemokėti, kai gali “yra tas pats kaip automobilį parkuoti neįgaliųjų vietose”,- sako ponas Shaich.

“Iš čia gauname pamoką, kad dauguma žmonių iš esmės yra geri,” - sako jis.
Kavinės, kurios pateikia sriubas, sumuštinius, kepinius, atrodo kaip ir kitos Panera parduotuvės, bet vietoje kasos aparatų yra aukų dėžės, nors darbuotojai gali apdoroti mokėjimus kredito kortele.

Bendrovė dalyvauja ir kituose įprastose labdaros programose, kaip pavyzdžiui, dovanoja nepanaudotus kepinius bažnyčioms, mokykloms, kovos su skurdu ir paramos organizacijoms. “Prieš kavinei atsidarant, mes organizacijoms paaukojame vakar dienos likučius. Niekas neina į atliekas “,- sako Panera rinkodaros direktorė Cara Sutch.

Portlando kavinės lankytojas Carlas von Rohr nusipirko bulvių sriubos dubenėlį ir išgėręs puodelį kavos, sumokėjo doleriu daugiau nei pasiūlyta aukos kaina (mažmenine pardavimo kaina).
“Aš pasiruošęs palaikyti šio sumanymo išbandymą”, - pasakė ponas von Rohr. “Išėjus į gatvę sutiksite daugybę žmonių, prašančių pinigų, ir jūs niekada nežinote, ką jie ruošiasi daryti su jais. Čia jūs įmetate papildomų pinigų ir žinote, kad pamaitinate žmones iš esmės sveiku maistu. ”

Įdomu, kada mūsuose visuomenė ir įmonės pasieks tokį atsakomybės lygmenį - bendrai kuriamos vertės? Ne socialinės atsakomybės, ne verslo tvarumo, bet bendrai kuriamos vertės.


Belieka prisiminti anekdotą apie Petka, kuris grįžęs iš vakarų pasakojo, kaip aplošė kortomis anglų džentelmenus. Pasirodo jie pasitiki žodžiu ir neprašo atversti kortų: “Vat čia mano sėkmė ir prasidėjo”.

Rodyk draugams


Darželį į teismą, nes vaikas neišlaikė pradinės testo

Gegužė 15th, 2011 setis Posted in Lietuvoje, Pasaulis, Trendai (mados), Valstybinis sektorius, psichologija 2 Comments »

Temą šiam įrašui pasufleravo pranešimas, kad Manhattan’e mama padavė į teismą brangiai apmokamą Upper East Side darželį už tai, kad tinkamai neparuošė jos 4 metų dukros aukščiausio lygio universitetams, kaip teigiama ikimokyklinės įstaigos tinklalapyje. Kaltinime sakoma, kad vietoje to, kad ruoštų jos dukrą prestižinės privačios mokyklos ERB testui, darželis užsiėmė žaidimais su spalvomis ir formomis. Įpykusi mama reikalauja grąžinti metinį 19000 dolerių per metus mokestį, kuris pagal sutartį negrąžinamas.

Po šiuo straipsniu gali rasti pačių įvairiausių komentarų nuo tokių kaip: “mama turi paduoti savo visas išsimokslinimo įstaigas į teismą už tai, kad tapo idiote”, iki buvusios mokytojos liudijimo, kad “ikimokykliniame procese tikrai yra problemų, nes mokomi kartu vaikai 4 ir 2 metų, kurių suvokimo lygis skiriasi iš esmės”.

Iš savo pažįstamų rato tenka girdėti atsiliepimus apie mūsų veikiančias mokyklas. Daugelis iš jų yra prasti. Gali būti, jog tai susiję su bendra vaikų sumažėjusia motyvacija mokytis. Ką atsakyti vaikui į klausimą: kam mokytis, jei visus atsakymus gali rasti suvedęs frazę į Google? Dar viena problema yra mokytojo profesijos neprestižiškumas ir neadekvatus atlygis. Vadybos lygis edukacinėse įstaigose. Bendruomenės dalyvavimas ugdymo procese ir tiesioginė įtaka mokyklai ir mokymui. Kitą vertus žinių pateikimo principai neatitinka laikmečio dvasios. Reta kuri mokykla net ir didmiesčiuose turi kompiuterines klases, o ką jau kalbėti apie interaktyvius vadovėlius.

Suprantama, kad už rezultatą (gautą išsilavinimą) atsako ne vien mokykla, bet ir tėvai. Tačiau, jei paklaustum nepatenkinto gimdytojo ar jis žino savo teises susijusias su jo atžalos mokymu, greičiausiai atsakymas būtų - ne.

Kalbėti teoriškai ir abstrakčiai moralizuoti gali kiekvienas, o aš taip ir nesugebėjau tikrai gerai valdomoje ikimokyklinėje įstaigoje išsireikalauti savo vaikui profesionalaus pedagogo. Pirmoje klasėje mums buvo kalama, kad problema mūsų vaike, antrų metų prireikė suprasti, kad problema mokytojoje, trečiais metais vaikas pabandė prisitaikyti ir rasti kontaktą, o paskutiniai metai virto košmaru daugeliui klasės moksleivių, nes mokytoja nemyli savo darbo ir nekenčia mokinių.

Noriu visus paskatinti netylėti, nes tik per tokius pilietinius veiksmus išgrūsime ne savo darbus dirbančius “pedagogus” užsiimti tinkamesne veikla ir nežaloti vaikų. Solidarizuojuosi su ta mama iš Manhattan’o, teigdamas, kad kovoti dėl išsilavinimo reiktų dar pradinėje mokykloje - darželyje, nes ten padedami pagrindai visam gyvenimui.

Ir dar - toli gražu ne brangiausios ir ne madingiausios mokyklos suteikia geriausią išsilavinimą. Pažįstu tėvų, kurie supratę, jog privati mokykla tikslu sau stato pinigų surinkimą vietoje išsilavinimo, atsiėmė vaiką iš mokyklos, kurioje jei laiku susimoki, gali namų darbų nedaryti ir pervedė į valstybinės mokyklos žemesnę klasę. Geriausia žinias apie mokyklą ir mokytojas rinkti iš pažįstamų liudijimų ir kasmetinių reitingų.

Rodyk draugams


Monoknygynas

Gegužė 6th, 2011 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados) 1 Comment »

Šiais neįprastais laikais knygas rašo visi, kurie yra “tikros” žvaigždės: Radžis, Butkutė, urologas Stakėnas, galiūnas Savickas ir net ex premjeras Valinskas.

Knyga kompiuterių ir e-skaitytuvų kontekste pretenduoja tapti meninės instaliacijos dalimi.

Mažoje knygų parduotuvėje Niujorke, West Village, rasite lentyną paženklintą “Geriausiai parduodamos” ir “išpardavimas”, tačiau net ir užmetus akį į viršelius matosi, jog  tai viena knyga. Pasirodo visi 3000 egzempliorių sukrauti ir sudėlioti Ed’s Martian knygyno lentynose yra viena ir ta pati knyga. Asortimentas tikrai nėra stiprioji šios prekybinės erdvės pusė.


Ed’as Kessler’is išsinuomavo kelioms savaitėms pardavimo erdvę ir tokiu būdu stengiasi paskatinti knygos “Martian Summer: Robot Arms, Cowboy Spacemen, and My 90 Days With the Phoenix Mars Mission” pardavimą. Ši knyga apie NASA misiją į Marsą. Priešais įėjimą stovi stendas ant kurio parašyta: “Mes turime tik vieną knygą, bet mes ne Scientologai”

Ed’as yra vienos reklamos agentūros kūrybos direktorius ir teigia tokiu neįprastu būdu per savaitę pardavęs kelis šimtus knygų už 27,95 dolerio. Jei kas vyksta į Niujorką - knygynas veiks iki gegužės vidurio.

Rodyk draugams


Idėjų angelai, kur jūs?

Gegužė 3rd, 2011 setis Posted in Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), blogai No Comments »

Gavęs kokį nors, elektroniniu paštu “vaikščiojantį” pristatymą su naujausiais atradimais, žiūri ir stebiesi: kaip atrodo tas, kuris sugalvojo? kas galėjo tai pagaminti? kas tai finansavo?

Vakar naršydamas internete aptikau įrašą apie du jaunuolius, kurie prašė savo išradimui 9500 dolerių palaikymo, o surinko 32 kartais daugiau - apie 307 tūkstančių. Kas gi privertė 4818 rėmėjų paremti projektą? Pirmiausia turbūt pristatymas. Antra elegantiška ir tikrai praktiška idėja: stebuklingos metalo pupelės, valandomis išlaikančios jūsų kavą karštą. Daugelis išradimų, ateinančių elektroniniu paštu yra nepraktiški, todėl ir neįdomūs.

“Coffe Joulies” yra naujas išradimas. Tai “pupelės”, kurios pagamintos iš nerūdijančio plieno, kad išlaikytų jūsų kavos ar arbatos idealią temperatūrą kelias valandas.

Autoriai projekto pristatyme teigia, kad medžiaga, esanti pupelių viduje, tirpsta esant 60 laipsnių temperatūrai ir, įmetus į karštą gėrimą, triskart greičiau jį atvėsina iki vartojimo temperatūros, tirpimo metu sugerdamos daug energijos. Kai pasiekiama temperatūra, speciali medžiaga pradeda kietėti, grąžindama dalį sukauptos energijos skysčiui ir leisdama palaikyti gėrimą karštą du kartus ilgiau.


Kita labai įdomi šios istorijos dalis - Kickstarter puslapis. Tai vieta, kur įvairiausi projektai gali susirasti išankstinį rėmėją ar gauti išankstinį užsakymą. Mano požiūriu - tai tikrai puiki bendruomenės idėja, kurios pagalba palaikoma gerų idėjų įgyvendinimas.

Gal kas nors iš mūsų verslininkų sugalvos apjungti ne tik verslo ir kultūros angelus, bet visus, norinčius palaikyti gerų idėjų gamybą. Visada yra dilema: ar paaukoti pavyzdžiui du milijonus sergantiems vėžiu ar du milijonus šios kritinės ligos prevencijai ar vaistų kūrimui.

Rodyk draugams


Svečio įrašas: Kūdikiai Buduliai - šachtininkai

Balandis 3rd, 2011 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Trendai (mados), sveikata 4 Comments »

Šis rašinėlis tiems, kas turi ar ketina turėti kūdikį. Aišku, kai jis gimsta, kiekviena mama tikisi, kad jis augs ramus ir visiškai sveikas. Deja, pasikalbėjus su mamomis akivaizdu, kad didžiąją daugumą bent pilvuko skausmai tikrai kamuoja. Be interneto šiandien, vadovaujantis vien tik tuo, ką tau sako ar išrašo vaikų gydytoja, tą padaryti būtų sudėtinga. Aš darau prielaidą, kad cheminiai preparatai mėnesio kūdikiui pridaro daugiau žalos nei naudos. Rašau visiems, ketinantiems vaiką užauginti sveikesnį.

Pirmas įdomus faktas, mano draugė turi panašaus amžiaus kūdikį Anglijoje. Pirma gydytojos reakcija į pilvo skausmus Lietuvoje - blogas mamos maisto racionas. Ten gydytojai jokių apribojimų mamos maistui nedaro. Mūsų pediatrai aiškina, jog negalima valgyti agurkų, pomidorų, visų pučiančių vidurius: kopūstų, ankštinių daržovių ir pan. , rupios duonos,  rugščių uogų (spanguolių, bruknių), uogienių, obuolių, kriaušių, vynuogių, riešutų, džiovintų vaisių, salotų, jogurtų su uogom, šaldytų uogų, tarkuotų bulvių patiekalų, paprikos, burokėlių ir t.t. ir t.t. Belieka tik morkos ir bulvės:) Labai įdomus dalykas dar: mūsų gydytojai sako, kad jei norite vyno taurės ar kavos, gerkite iškart po maitinimo. O va daržovių, kur visi vitaminai, tai prašom atsisakyti, kai alkoholis tiesiai nueina į kraują. Paklausus gydytojos, kodėl tokie skirtumai? - šypsosi. Gal mūsuose niekas nesupažindina medikų su naujausiais mokslininkų tyrimais, kurie teigia, kad tiesioginės įtakos suvalgomas maistas kūdikiui neturi.

Britų pediatrai kūdikiams skiria “Gripe Water” - žolinį preparatą. Amerikonai “Colic Calm” - homeopatinį vaistą. Mūsų gydytojos išrašo cheminį. Aš savo kūdikiui išbandžiau abu. Bent jau mums veiksmingesnis amerikoniškas preparatas - vaiko verksmas, tiksliau klykimas iš skausmo, nurimsta iškart - per pora minučių. Dabar gailiuosi, kad į pirmuosius vaiko užsiverkimus be priežasties, žiūrėjau pro pirštus, kitaip tariant - kankinau iš nežinojimo. “Colic Calm” konsistencija tirštoka ir juodos spalvos, todėl kūdikis dažnai atrodo kaip šachtininkas arba vienas iš LT personažų - Budulis.

Kodėl pas mus niekas nesuinteresuotas šitų preparatų atvežimu ir pardavimu vaistinėse? Dabar gali nusipirkti nebent pagal skelbimus “iš rankų”. Gerai, kad bent galima pagal serijos numerį pasitikrinti galiojimo laiką ir preparato originalumą.

Rodyk draugams


REAL TIME reklamoje

Kovas 28th, 2011 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Pasaulis, Trendai (mados), psichologija, reklama 1 Comment »

Socialinių tinklų svetainė Facebook sumanė naują tikslinę sistemą orientuotą į konkretaus vartotojo poreikius: skelbimai realiuoju laiku. Kaip skelbia leidinys Defamer Australija, bendrovė jau pradėjo testuoti išradimą.

Pavyzdžiui, kaip pažymėjo News.com.au, jei kas nors iš Facebook vartotojų parašė “Ketinu vakarienei užsisakyti picą”, beveik iš karto jo ekrane pasirodo picerijų tinklų reklamos.  Šią sistemą  planuoja išbandyti su vienu procentu Facebook vartotojų.

Rinkos dalyviai dvejopai vertina tokias Facebook naujoves. Viena vertus, tai puiki proga proga reklamai įsitraukti į dialogą su potencialiais klientais, kita - Facebook, turės atidžiai stebėti tokių skelbimų skaičių, kad neišgąsdintų savo vartotojų.

Facebook šiuo metu yra populiariausias socialinis tinklas pasaulyje, turintis apie 600 mln atidarytų profilių. Pasak eMarketer, Facebook pajamos, parduodant reklamą, 2011 m. galėtų siekti 4,05 mlrd dolerių - beveik dvigubai, palyginti su praėjusiais metais.

Man šis pranešimas pasirodė įdomus dėl reklamos funkcijos. Žmones dažnai erzina ne jiems skirta reklama. Kai reklamdaviai orientuojasi į masinį vartotoją, auga tikimybė, jog pamatysi tai, ko tau visai nereikia. Situacija pasikeičia, jei nusprendi kažką įsigyti, tuomet imi pats ieškoti tam tikro pobūdžio reklaminių pranešimų. Šiame straipsnelyje aprašomas metodas būtų labai tikslingas. Jei sistema gebės identifikuoti žodžių junginius susijusius su poreikiais, manau, visi iš to tik išloš.

Rodyk draugams


Ar norėtum būti palaikytas Islandijos piliečiu?

Kovas 16th, 2011 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Trendai (mados), Valstybinis sektorius, psichologija 1 Comment »

Pastaruoju metu vis dažniau tenka sutikti žmonių, kurie nesididžiuoja savo darboviete, bendruomene, šalimi. Paanalizavus tuos atvejus atidžiau matosi, kad problema yra susijusi su aplinkos vertinimu arba, kitaip tariant, su to vertinimo nebuvimu.

Painu. Pateiksiu pavyzdį. Kažkur vidurio Lietuvoje veikia nedidelė įmonė, kuri gamina produkciją Ukrainai, Lietuvai, Latvijai, Estijai. Pagrindinė įmonės problema - jų tikrai kokybišku produktu, kuris dominuoja  visose keturiose rinkose, naudojasi garsūs  prekės ženklai, tačiau pati įmonė neturi nei prekės ženklų, nei žinomumo, nei įvaizdžio. Pinigų lyg ir užsidirba, bet darbas nemielas, nes pasigirti niekam ir negali - kontraktai draudžia girtis, kad gamini garsenybėms. Vartotojai perka tuos garsius prekės ženklus ir niekina vietinę produkciją. Aplinkiniai nevertina ir nežino apie tą įmonę nieko. Pelenės sindromas. Kažkas už tave pakiša savo koją princo kurpaitei. Tik pasakoje “princai” taip atkakliai ieško avalynės savininkės.

Mano giliu įsitikinimu tas pats sindromas kamuoja ne tik pavienes įmones, bet ir visą Lietuvą. Nors jokie kontraktai formuoti įvaizdžio nedraudžia, bet tuo rimtai niekas bent jau šalies viduje neužsiima. Pasigirsta daug svarstymų - nereikia tai Lietuvai įvaizdžio, bet stebimės, kodėl patys piliečiai nevertina? Emigruoja? Pamačiau Islandijos klipą … užsinorėjau būti jos piliečiu. Sąžinės balsas riktelėjo: - Fu! Išdavikas.

Inspired by Iceland Video from Inspired By Iceland on Vimeo.

Rodyk draugams


Miegot darbe taps legalu?

Kovas 13th, 2011 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Trendai (mados), psichologija, sveikata No Comments »

Nors iki šiol mokslininkai ginčijasi, kas ilsisi miego metu, visi vieningai sutaria, kad kokybiškas miegas atstato žmogaus pajėgumą veikti. Ilgą laiką buvo manyta, kad kuo ilgiau miegi, tuo geriau. Vėliau sekė teorijos, kad užtenka numigti nors trumpai, bet kokybiškai. Kalifornijos universiteto neuromokslininkų atliktas 44 suaugusių tyrimas parodė, kad pusė jų, prigulusių po pietų, žymiai geriau atliko 18 valandos testus nei tie, kurie liko nemiegoję.


Neteko būti Japonijoje, bet tie, kurie buvo, pasakoja, kad ten visur gali rasti įrengtų miegojimui vietų. Sakoma, kad daugelis japonų iš namų nepajuda be ausų kamštukų ar akių raiščio, skirtų miegui. Rytiečiai senai įvertino trumpo, bet kokybiško poilsio naudą. Panašu, kad šios tendencijos kraustosi į Ameriką ir Europą.

Tokie projektai kaip Yotel, Nemorelax, Podtime dar tik pakeliui į Lietuvą.

Tie, kurie prognozuoja ateitį, teigia, kad jau neužilgo tie laikai, kai turėsime tokius miego kambarėlius ar “dekompresijos” kabinas ir darbo vietose, o kaip įrodymą pasitelkia tyrimus sakančius, kad visa tai didina darbuotojų efektyvumą. Prisimenu, kad prieš kokį gerą dešimtmetį nelabai kas norėjo duoti darbuotojams kavos už dyką, tačiau atvažiavęs kažkoks guru paprotino: “duosit kavos, atidirbs daug efektyviau” ir pasipylė per Lietuvą nemokamos kavos banga.

Reiks kada išbandyti tas relaksavimosi kabinas aerouoste, reiks gi priprasti.

Rodyk draugams


Tiems, kurie nori nustebinti

Kovas 9th, 2011 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Pasaulis, Trendai (mados) No Comments »

Kartais pamatai produktą ir jis tave sužavi. Nelabai ką yra apie jį čia postringauti, tiesiog pasiskaitykite aprašymą ir pažiūrėkite video.

COOKUP200 saulės kepsninė - saulės energija jūsų lėkštėje! Lengva ir smagu sumontuoti, nereikia jokių papildomų įrankių, galite virti, kur jums patinka, bet kuriuo metų laiku!

Kaip tai veikia

COOKUP200 saulės kepsninė veikia koncentruodama saulės spindulius. Išgaubta lėkštės forma visą saulės energiją nukreipia į maistą, kurį verdate.

Techniniai duomenys

* maksimali temperatūra: > 200 ° C
* tinka visiems maisto gaminimo tipams: kepimui, troškinimui ar gaminimui ant garų
* Kepimo laikas: panašus kaip paprastos kepsninės
* galimybė pasirinkti kepimo vietą ir kryptį: įsijungia saulėje iškart
* lengva valyti su drėgnu skudurėliu
* Surinkimo laikas: 10 minučių, nereikia jokių įrankių
* keičiamos dalys
* sauga: tiesiog pasukite lėkštę norėdami įjungti / išjungti
* “Žalias dizainas” iš aplinkai nekenkiančių medžiagų
* Patentuota naujovė
* svoris: 6,5 kg
* medžiagos: medžio, optinis poliesteris, aliuminis
* siuntinio dydis: 83 x 27 x 15 cm
* minkšto dėklo dydis: 85 x 23 x 19 cm
* lėkštės skersmuo: 100 cm
* Garantija: 2 metai

Rodyk draugams