BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Mobilios programėlės - nearti dirvonai

Rugsėjis 15th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados) No Comments »

Daugelis amerikiečių negali įsivaizduoti, kaip galima išeiti iš namų be telefono. Beveik visi suaugę JAV gyventojai turi mobilius, tame tarpe vienas iš keturių turį išmanųjį telefoną telpantį į kišenę ir galingesnį už tuos kompiuterius, kurie valdė pirmąjį žmogaus skrydį į mėnulį.

Tyrimų kompanija Nielsen prognozuoja, jog 2011 pabaigoje dauguma amerikiečių naudosis išmaniaisiais telefonais. Šie prietaisai atvėrė visai naujas galimybes mobilioms programėlėms (apps). 59 % išmaniųjų telefonų turėtojų 2010 liepą teigė parsisiuntę bent vieną programėlę per paskutines 30 dienų.
Keletas duomenų palyginimui tarp iPhone ir BlackBerry:
populiariausios mobilios programėlės iPhone OS (per paskutines 30 dienų) Facebook 50%, Weather Channel 47%, Google Maps 36 %, iPod/iTunes 32 %, Pandora 23%.
BlackBerry OS (per paskutines 30 dienų) Facebook 45%, Weather Channel 31%, Google Maps 27 %, Pandora 18 %, Twitter 16 %.

Išvados:
Androido operacinės sistemos savininkai aiškiai išsiskiria nemokamų aplikacijų panaudojime.
BlackBerry programėlių naudojimas atsilieka nuo iPhone naudojimo.
Vartotojai trokšta patogumo, saugumo ir konsoliduotos sąskaitos, kai reikia mokėti už jų mobilias programėles.
Jaunesni vartotojai daugiau imlūs mobiliai reklamai nei vyresni žmonės.
Aplikacijų vartotojai remiasi trečiųjų šalių rekomendacijomis (draugo, puslapio, reitinguotojo).
Tai yra visiškai nauja sritis, kurioje begalės vietos naujienoms ir inovacijoms.

Rodyk draugams


Trijų Youtube filmukų kokteilis “Su šypsena”

Rugsėjis 14th, 2010 setis Posted in Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados) 1 Comment »

Vakar socialiniuose tinkluose pasirodė trys, mano galva, verti jūsų dėmesio video, kurių žiūrėti be šypsenos neišeina:

Aprašyme teigiama, kad tai yra TAT Open Innovation eksperimento rezultatas, kuriame demonstruojamos ateities ištempiamų, permatomų ir turinčių internetinį ryšį ekranų panaudojimo galimybės. Nuo savęs galiu pridėti, kad daugelis iš čia rodomų dalykų jau toli gražu nėra futurizmas, bet, pavyzdžiui, skrydžių kontrolėje naudojamų liečiamų ekranų technologija, tik, matyt, dėl savo brangumo, dar labai masiškai nepaplitusi.

Antras video yra jumoristinis dabartinės ekonominės situacijos apibūdinimas, telpantis į trijų minučių dialogą. Labai rekomenduoju visiems pasižiūrėti tam, kad suvokti esamos situacijos esmę. Koreliuoja su nesenu įrašu apie Graikiją.

Trečias video visai iš kitos operos, tai vakar soc. tinkluose smarkiai išpopuliarėjusio jaunuolio video, kurį gali gauti, kaip vieną iš 4 nemokamų bonusų, nusipirkęs jo knygą už 249 Lt. Daugiau komentuoti nenorėčiau. Tam, kad susidarytumėte savo nuomonę, aplankykite jo puslapį rolandbutkevic.lt

Rodyk draugams


Ko žiauriai trūksta Lietuvos žmonėms

Rugsėjis 8th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), blogai, pareigūnai 5 Comments »

Šiandien pasirinkti vieną ar kitą pirkinį nėra lengva. Žmogus turi dvi - tris galimybes: pasitikėti draugų, jau įsigijusių daiktą, rekomendacija, pilnai atsiduoti į parduotuvės konsultanto rankas arba ieškoti informacijos - atsiliepimų internete. Perkant kokį brangesnį ir ilgam laikui skirtą tarnauti daiktą tenka naudotis visais trimis informacijos rinkimo kanalais. Visi kanalai turi savų nemažų trūkumų –  technologijos kinta greitai, draugų ilgai naudojami daiktai sensta, taip pat, kaip ir jų patarimai. Parduotuvės konsultantai, tikėtina, visų parduodamų daiktų nėra išbandę ir remiasi tik marketingo specialistų suformuotais išskirtinumais. Informacija internete dažnai talpinama sąmoningai, įskaitant ir komentarus ar atsiliepimus su tikslu parduoti.

Vienoje knygoje teko skaityti apie Amerikos elektronikos parduotuvių tinklą, kuris padarė neįtikėtiną plėtrą šalyje dėl savo populiarumo pirkėjų tarpe. Tinklo savininkai duodavo net keletą “sveikam protui” prieštaraujančių nurodymų:
1.       Neparduoti daikto pirmo pirkėjo apsilankymo metu.
2.       Reikalauti atsakyti į klausimą apie pirkėjo tikslus.

Įsivaizduokit: ateinat į parduotuvę, tiksliai susiradęs, kad norit nusipirkti, tarkim, tokį ir tokį televizorių, o kažkoks konsultantas jūsų klausia: o kokiam tikslui jūs norite to televizoriaus? Sužinojęs, kad jums reikia gero laiko praleidimo, jis jums pasiūlo pasirinkti iš trijų variantų: namų kino sistemos, kompiuterio su IP TV priedėliu,  naujausią TV su satelito komplektu ir liepia ateiti apsisprendus po savaitės. Šito tinklo sėkmė parodo, kad žmogus perka ne daiktą, o problemos sprendimą.

Kur rasti ekspertus, kurie tavo unikaliems poreikiams pasiūlytų geriausią sprendimą už optimalią kainą? Jau nekalbant apie paprasčiausių sukčių išskaičiavimą.
ConsumerReports.org - nepriklausomi, pelno nesiekiantys ekspertai, kurie atlieka šimtus įvairiausių testų tam, kad galėtų pateikti ekspertizės išvadas visiems ketinantiems pirkti. Gyvena jie iš registracijos mokesčio ir neima pinigų iš klientų, kurių produktus testuoja. Pažiūrėkite pristatomąjį video anglų kalba.

O dar pridedu jų reportažą apie vandens šildymo sistemas. Turėkite omenyje, kad detalias ataskaitas apie tyrimus, gauna tik registruoti nariai.

Rodyk draugams


10 visų laikų geriausių Youtube virusinių reklamų

Rugsėjis 5th, 2010 setis Posted in Laisvalaikio praleidimas, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados) 1 Comment »

AdAge.com rugsėjo antrą paskelbė visų laikų geriausių virusinių reklamų Top 10. Šis reklamos žanras, skaičiuojantis tik šiek tiek daugiau nei penkis metus, sugebėjo atsiplėšti nuo kiemo triukų ir pokštų su naminiais augintiniais iki masiškai persiunčiamos kitiems pramogos. Ir tik nedaugelis iš taip vadinamų Youtube “viral’ų” sugebėjo peržengti 100 milijonų peržiūrų skaičių. Kadangi aš pats anksčiau buvau matęs tik kelias iš jų, manau, su malonumu peržiūrėsite tą Top 10.

  1. Blendtec “Will It Blend?” 134,256,499 peržiūrų; 2006 10 30
  2. Evian “Live Young” 103,867,704 peržiūrų; 2009 06 04
  3. Old Spice “Responses” 57,132,669 peržiūrų; 2010 07 12
  4. Pepsi “Gladiator” 46,742,892 peržiūrų; 2004 01 01
  5. Microsoft “Xbox Project Natal” 42,698,599 peržiūrų; 2009 06 01
  6. Dove “Evolution” 41,100,418 peržiūrų; įkeltas 2006 10 01
  7. T-Mobile “T-Mobile Dance” 35,487,575 peržiūrų; 2009 01 15
  8. Doritos “Crash The Super Bowl 2010” 34,168,845 peržiūrų; 2010 01 05
  9. Old Spice “Odor Blocker” 33,986,750 peržiūrų; 2010 03 31
  10. DC Shoes “Gymkhana Two” 32,872,531 peržiūrų; 2009 09 03

Rodyk draugams


Eksperimentas - penkios kreditinės kortelės išmaldai

Rugsėjis 4th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, TV, Trendai (mados) 4 Comments »

Įrašai Facebook (kalba netaisyta): “Po laidos “Turtingi vargšai” atšoko bet kokis noras duoti lituką kokiai išmaldos prašančiai močiutei gatvėje - o vdrug ten gelažnikas arba koks uspaskichas sėdi - kaip tada jaustis?…” Draugas komentuoja: “aha, ir išpažinties nedrąsu eiti Lietuvėlėje dabar… Gal koks reality show ir ten įsisuko. A vdrug ne kunigas klausykloje sėdi, o koks…Pogrebnojus… sagas sutanos skaičiuoja sau, o tu pats savas nuodėmes tuom tarpu:)”
Visos žinių tarnybos paminėjo įvykį, kuomet reklamos agentūros direktorė įteikė platininę American Express kortelę benamiui Niujorke, kai tas paprašė išmaldos. Vyriškis, likęs be namų, po to kai prarado darbą, 25 dolerius išleido dezodorantui, vandeniui, cigaretėms ir grąžino kortelę. Įvykis sukėlė begales diskusijų apie nelegalų dalinimąsi kortelėmis, taisykles pažeidžiantį pinigų nuėmimą ir… pasitikėjimą.

Kanados laikraščio The Star reporterė išmaldos prašytojams įteikė penkias iš anksto apmokėtas korteles su sąlyga, kad jie nusipirks tai, ko jiems reikia ir grąžins savininkei. Iš penkių kortelių tik dvi buvo grąžintos, trys - ne. Iš negrąžintųjų - viena buvo pavogta sugyventinio iš pačios išmaldos prašytojos ir dvi negrąžintos visai, iš kurių viena taip ir liko nepanaudota. Pinigai buvo išleisti McDonald’o maistui, cigaretėms, pirktas mobilaus ryšio papildymas ir išleista LCBO (Liquor Control Board of Ontario) pirkiniams.
Mes tokio produkto, kaip iš anksto apmokėta kredito kortelė neturime, bet jei turėtume, įdomu, kaip analogiškas eksperimentas atrodytų pas mus? Ypač po Turtuoliai -vargšai vasaros projekto.

Rodyk draugams


Užsi**ušk Youtube peržiūrėtas 4 milijonus kartų

Rugsėjis 3rd, 2010 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), Valstybinis sektorius, socialinė reklama 3 Comments »

Keiksmažodis - žodis, kuris suprantamas kaip įžeidimas, grubumo, vulgarumo, išraiška, siejama su lytiniais organais, lytiniais santykiais, išmatomis ar kitais tabu (Wiki). Teko skaityti vieną straipsnį, kuris skirsto šalis pagal tai, kokios srities keiksmažodžiai kalboje dominuoja. Trumpai persakant jo esmę, egzistuoja šalys, kurioms didžiausias tabu yra užpakalis ir viskas, kas su juo susiję, kitos gi - riebiausiais keiksmais laiko viską, kas susiję su lytiniais santykiais tarp šeimos narių.

Tabu visą laiką labiausiai traukia paauglius, nes tai būdas protestuoti prieš aplinką, prieš suaugusius. Jų kalba dažnai prisotinta keiksmažodžių, kurių dažnai net ir nesupranta, o išmetus, net ir nesusikalba. Psichologai teigia, kad keiksmažodžių vartojimas kompensuoja nepilnavertiškumo kompleksą. Pažįstu ne vieną scenaristą, kurie, siekdami kalbos autentikos, mėgsta rašydami išsireikšti trimis aukštais. Net tie patys “kiaunės” kalbininkai pripažįsta, jog lietuvių kalba neturėtų tapti vien rašytine kalba, kitaip be gyvos šnekamosios kalbos ji gali numirti. Gal todėl išvysti dienos šviesą gali ir lietuviškų keiksmažodžių žodynas. Anot Wiki: “Keiksmažodžiai vartojami kaip stilistinė priemonė grožinėje literatūroje ar meniniuose filmuose, perduodant tam tikrų socialinių sluoksnių ar grupių specifiką. Paprastai keiksmažodžius gausiausiai vartoja žemo išsilavinimo, prasčiausio socialinio sluoksnio asmenys. Oficialiojoje, intelektualinėje kalboje keiksmažodžiai laikomi tabu. Viešojoje erdvėje keiksmažodžių vartojimui taikoma cenzūra.”

Atlikėjas Cee-lo Green’as išleidęs kūrinį “F**ck You” į pasaulį išleido viral’ą (internete smarkiai išpopuliarėjusį ir persiuntinėjamą Youtube filmuką), kurį peržiūrėjo virš 4 milijonų kartų. Kaip teigia mashable.com, priežastys ko gero dvi - viena tai, kad labai pagaunanti muzika, kita, tai, kad dėl priedainyje nuolat vartojamo keiksmažodžio daina negali būti grojama oficialiose radijo stotyse ir televizijose. Šiomis dienomis internete pasirodė kokybiškas oficialus Cee-lo Green’o muzikinis video klipas “F**ck You” (pridedu).

Išvada: su keiksmažodžiais nereikia kovoti, jeigu jiems yra poreikis - neužgniauši, o geriau energiją nukreipti galvojimui, kaip juos pakeisti mažiau bjauriais.

Rodyk draugams


“RAW” žinios ir pasaulio krepšinio čempionatas

Rugpjūtis 31st, 2010 setis Posted in Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), blogai No Comments »

Prieš keletą metų svaigome - kaip būtų įdomu krepšinio čempionate turėti savo “insiderį” -  žmogų, kuris rašytų ne tik tai, ką reikia, bet tai, kas įdomu visiems, likusiems Lietuvoje. Poreikis nenuglaistytai informacijai yra tikrai didelis. Ko vertos nuotraukos iš persirengimų kambarėlio, krepšininkų laisvalaikio, sirgalių peripetijos. Panašu, jog šiame čempionate svajonės pildosi, tiesa, ne visiems, bent jau tiems, kurie yra Lino Kunigėlio draugai (442) ir tie kurie “LIKE” commonsense.lt. Linas tikras “insider” komandoje, o galvazmogupuosia viską aprašo iš sirgalių komandos perspektyvos. Nėra čia ką daug postringauti, pažiūrėkite patys:

Rodyk draugams


Maisto vartojimas - socializacijos aktas

Rugpjūtis 26th, 2010 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), socialinė reklama 1 Comment »

Amerikos smulkaus ir vidutinio verslo įmonės išmoko naudotis socialine žiniasklaida. Rugsėjį Niujorke atsidarys pirmasis pasaulyje greito maisto tinklas, kuris žada padaryti pietus tikru žaidimu socialiniame tinkle. Restoranai siūlys klientams “sukurti” iš daugelio sudedamųjų dalių sumuštinius pagal savo skonį ir parodyti jį savo draugams Twitter’yje, Facebook’e ir kituose tinkluose. Restoranas gauna nemokamą reklamą, o lankytojas - sumuštinį ir pasitenkinimą, kad gali pasinaudoti savo mėgstama paslauga.

Rugsėjo mėnesį Niujorke Madison Avenue ir East 40th Street bus atidaryti pirmieji neįprasti greito ir tuo pat metu sveiko maisto tinklo restoranai 4Food. Komanda sumanė, ko gero, labiausiai idealistinę koncepsiją greito maisto restoranų rinkoje, iš kurios kilo ir tinklo pavadinimas.

Sumanymas yra suskirstytas į keturias dalis.

Pirma: platus meniu tik iš daugelio ingredientų, kuris leis lankytojams “susikurti” savo užsakymą. Klientai gali užsisakyti savo sumuštinį, rinkdamiesi iš daugiau kaip 140 milijonų galimų derinių. Kiekvienas užsakymas bus saugomas specialioje restorano duomenų bazėje, kad lankytojai galėtų pakartoti užsakymą kitą kartą.
Antroji dalis - darbuotojai apginkluoti iPad, kad galėtų priimti užsakymus, trečiasis - nemokamas WiFi, o ketvirtasis - įmonės socialinė atsakomybė, ekologiniai verslo aspektai. Socialinė atsakomybė remiasi žemomis kainomis, ir tuo, kad 60% produktų, suteiks vietos ūkininkai ir gamintojai. Be to, bendrovė savarankiškai perdirbinės atliekas ir taupys elektros energiją.

Beje, kurti verslo strategiją 4Food padėjo bendrovė IBM. Tarp bendrovių yra pasirašytas susitarimas, pagal kurį IBM įsipareigoja padėti tiekimo grandinės valdyme, bendradarbiavime su vietos bendruomenėmis ir aplinkosaugos problemomis.
Dar prieš tinklo atidarymą vyko renginys, kurį organizavo bendrovė Gawker Media turinti IT blogą Gizmodo. Jie pakvietė žurnalistus, kurie paskui - pavyzdžiui - technologijų skyriaus The New York Times apžvalgininkas Nick Bilton ir CNET News autorė Carolyn McCarthy - entuziastingai atsiliepė apie sumanymą:
“Tai tikras futurizmas. Mano mėsainis buvo ne tik užsisakytas internetu ir galėjau išsirinkti  bandelės formą ir sudėtį, bet ir jo nuotrauka su aprašymu nedelsiant pasirodė Twitter’yje, Facebook’e ir Fourscuare, o užsakymą patikrino ir patvirtino padavėjas su iPad », - sakė Bilton.
Bet tai dar ne viskas. Klientų pritraukimo sistema - tikras žaidimas socialiniame tinkle. Tai veikia maždaug taip: vartotojas užsako mėsainį, suteikti jam pavadinimą, pavyzdžiui, Yummy Burger, išdėsto nuotraukas ir aprašymus Facebook’e ir kituose tinkluose. Kai bet kas kitas viename  iš restoranų 4Food užsako Yummy Burger, jo kūrėjas gauna 25 centus. Be to, šio tipo mėsainis pasirodo restorano reitinguose.

Kaip paprastai patiekalas kainuos nuo penkių iki  dešimties dolerių - priklausomai nuo pasirinktų ingredientų. Ir jei šis išpopuliarėja, tas, kuris sukūrė, nekartą valgys nemokamą vakarienę tinkle.
Ir tai pati tikriausia “naujos kartos” marketingo strategija. Užuot išleisti pinigus tradicinei rinkodarai, 4Food naudoja nemokamas socialinio tinklo galimybes.  Akivaizdi tinklo problema - milžiniškos nuomos kainos miesto centre. Projekto rizikoms suvaldyti įmonė ieškos papildomų investicijų, nes per kelerius ateinančius metus 4Food tikisi atidaryti 10-12 naujų restoranų.
Versta iš advertology.ru

Rodyk draugams


Kas per daiktas tas blogas?

Rugpjūtis 15th, 2010 setis Posted in Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), blogai No Comments »

Naršydamas internete aptikau 2007 metais kurtą filmuką. Šis video pristato blogo (tinklaraščio - taip turbūt reikia versti į lietuvių kalbą) idėją: “kiekvienas žmogus turi teisę ir galią dalintis naujienomis”. Nežiūrint to, kad sukurtas prieš tris metus, jis vis dar aktualus žmonėms, kurie nori suprasti šiuolaikinius procesus, vykstančius tinklo bendruomenėse. Jame bandoma atsakyti į klausimus: Kaip tinklaraščiai keičia naujienas 21-ajame amžiuje? Kaip dienoraščiai sukuriami ir tvarkomi? Koks tinklaraščių vaidmuo, apjungiant vienodai mąstančius žmones? Kaip tinklaraščiai palaiko pokalbį?

Mano asmeninis požiūris: pasaulio stipriausieji pripažįsta - tai, kas buvo jiems pavaldu iki 21 amžiaus - žiniasklaidos galia - slysta iš rankų. Įprastas elgesys, kai žinios ir įvaizdis yra perkamas, nebetenka prasmės, nes kiekvienas įrašas yra savo unikalaus požiūrio, asmeninės patirties, suvokimo išraiška daugumai mažų auditorijų.  Socialinių tinklų revoliucija turi pasiekti kiekvieno bendraujančio su aplinkiniais sąmonę. Aštuoniasdešimtaisiais, prasidėjus masinei kompiuterizacijai, buvo manančių, kad jiems pavyks to išvengti. Deja, aktyviam žmogui be kompiuterio šiandien išgyventi darosi vis sunkiau. Tie, kurie perpras šią žiniasklaidos socialinę revoliuciją ir persiorientuos - laimės.

Pateikiu video “Blogs in Plain English” vertimą į lietuvių (perspėju: vertimas ne pažodinis, o siekiantis atskleisti minties esmę):

Jūs matėte žodį (blog), jūs matėte svetaines ir galbūt net turite ne vieną. Bet ar jūs kada nors susimąstėte: Kas per didelis daiktas yra tas blogas (tinklaraštis)?

Tai video apie tinklaraščius aiškia anglų kalba.

Kad suprastumėte tinklaraščių esmę, turime suprasti naujienas ir kas jas leidžia. Kad paaiškintume, ką turime omenyje, palyginsime naujienas 20 ir 21 amžiuje.

20 amžiuje, naujienų leidyba užsiėmė profesionalai. Atsitikus įvykiams, žurnalistai rašė pasakojimus ir maža žmonių grupė nuspręsdavo, kas pasirodys laikraštyje ar bus ištransliuota. Profesionalios žinios pagrinde buvo bendros ir ribotos. 21-ajame amžiuje atsirado riba, nuo kurios naujienos tapo tiek profesionalios, tiek ir asmeninės. Naujos rūšies interneto svetainės vadinamos weblog arba sutrumpintai  blog (interneto tinklaraščiai) išėjo į areną - kas leido kiekvienam būti tiek žurnalistu, tiek leidėju ir dažniausiai - nemokamai.

Išpopuliarėję tinklaraščiai sukūrė milijonus naujienų šaltinių ir kiekvienam iš jų suteikdami savą naujienų versiją ir skaitytojų auditoriją.

Žinoma, mes naudojame žodį “naujienos” labai laisvai. Bet iš tikrųjų - kažkam galbūt viskas gali būti naujienos? Su tinklaraščio pagalba…

Verslo savininkas gali dalintis naujienomis apie savo verslą.

Motina gali dalintis naujienomis apie šeimą.

Arba sporto žvaigždė gali dalintis naujienomis su sirgaliais.

Šie žmonės visi yra “Blogeriai”.

Kaip tai nutiko?
Na, tinklaraščiai pavertė dalijimąsi žiniomis tinkle paprastu dalyku. Kiekvienas, turintis idėją, gali pradėti naują tinklaraštį vieno klavišo paspaudimu ir dalintis naujienomis, praėjus vos kelioms minutėms. Štai kaip tinklaraštis veikia.

Tinklaraščiai yra svetainės, sutvarkytos pagal įrašus - tai individualios naujienos, istorijos, lygiai kaip straipsniai spaudoje.  Blogeriai tiesiog užpildo tam tikrą formą, kad įrašu paskelbtų istoriją. Su vienu klavišo paspaudimu, tinklaraščio įrašas pasirodo internetinio puslapio viršuje, tiesiai virš vakarykštės naujienos. Laikui bėgant, blogas tampa šių pranešimų rinkiniu, suarchyvuotu paprastomis nuorodomis.

Be to, kiekvieno tinklaraščio įrašas gali tapti diskusija per skaitytojų paliktus komentarus. Tinklaraščiai paverčia naujienas dvikryptėmis.

Bet iš tikrųjų, sumaištis ne tame, kaip tinklaraščiai veikia - bet tame, ką žmonės mėgsta kai su jais darote.

Tarkime, jūs turite tinklaraštį apie ekologišką gyvenimo būdą ir gamtos fotografiją.  Jis atspindi jūsų unikalų požiūrį. Tai padeda užmegzti santykius su skaitytojais ir kitų tinklaraščių autoriais, turinčiais panašių interesų.

Kalbant apie santykius, blogeriai dažnai veikia kartu. Be komentavimo, jei skaito vieni kitų pranešimus, cituoja tarpusavyje ir nuorodomis susieja tinklaraščius kartu. Tai kuria blogerių bendruomenę, įkvepia ir motyvuoja vienas kitą.

Nesvarbu dėl kokių priežasčių - naudojimo paprastumo ar teikiamų galimybių,  tinklaraščiai paplito ypač dideliu mastu.

Nuo 2003 metų (iki 2007) buvo sukurta daugiau nei 70 milijonų tinklaraščių - kiekvienas su savo naujienų versija. Taigi, svarbus dalykas apie tinklaraščius yra tai, kad jie tokiems žmonėms kaip jūs, suteikė žiniasklaidos galią ir sukūrė asmeninio tipo naujienas, kurios patraukia begales mažų auditorijų.

Taigi, viskas priklauso nuo jūsų - Ką darysite su šia nauja galia? Yra tikimybė, kad egzistuoja grupė žmonių ten, kurie nori išgirsti, ką jūs jiems pasakysite.

Rodyk draugams


Nesuvaidintos emocijos prekiniams ženklams

Rugpjūtis 11th, 2010 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), socialinė reklama 3 Comments »


Vakar blogeris galvazmogupuosia commonsense.lt paskelbė įrašą UAB “Kreditas5000″ – šūdmaliai. Gale įdėjo nuorodą į 2008 metų Karolio “legendinį straipsnį” HANSABANKAS IR PAYPAL – ANTRA DALIS: ŠŪDMALYSTĖS MENAS.

Arba įrašai didžiausiame socialiniame tinkle: “Mieli “BelVita” pusrytainiai, aš jūsų nekenčiu, aš jūsų niekada net nepirksiu ir neragausiu. Jau gerą mėnesį jūs esate mano ryto siaubas ir frustracija. Aš jumis šlykščiuosi ir NIEKADA nepradėsiu rytmečio su jumis.”

Kitas socialinio tinklo dalyvis: TURIU TAI PASAKYTI - 6 Teo berniukai kompiuterastai MAN NIEKUO NEGALĖJO PADĖTI…. kol neatsiliepė MERGINA ir per 5 min viskas buvo išspręsta. GIRLS ROCKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EKSTAZĖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”.

Ir dar va toks įrašas: Lietuviškas verslas: “užsiperki užsakomąjį straipsnį “Lietuvos ryte”- koks tavo restoranas puikus> sulauki lankytojų> restoranas tuščias, tik du staliukai užimti ir vienas stalas paruoštas didesnei kompanijai. Bet virtuvė ruošiasi… todėl gan nemandagiai be jokių prašau atsiprašau - išveji lauk. Restoranas senamiestyje - Vienaragio malūnas. Nebegrįšim tenai, ir jums nerekomenduojam apsilankyti, nors pasakojo, kad maistas tikrai skanus:)”.

Arba štai toks: “Ar yra kokių legalių /nelegalių net’o tiekėjo alternatyvų, turint Vodafone’ą? Noriu išeiti iš BITĖS anksčiau laiko. Užkniso 140-300 Lt sąskaita kas mėnesį už tai, kad beveik nekalbu telefonu, beveik nerašau sms ir turiu paliegusį, kaip šiems laikams - net apgailėtiną internetą. Nekenčiu BITĖS!”.

Pabaigai dar toks: Nu kas per briedas tas Mezon… Tipo ” 4 mėn nemokamai… be terminuotų sutarčių”, bet tarp eilučių praleista “pasirinktam planui “apsiš…”, tačiau po 4 mėnesių vis vien turėsi mokėti už kažkurį kitą planą… Tada dar aktyvavimo plano mokestį… tada dar modemą turi nusipirkti… Kur naf… konkurencijos tarnyba žiūri…”.

Tą sąrašą galima būtų tęsti be galo. Kas tai - vartotojų kerštas? Manyčiau tai pačios tikriausios emocijos - šauktukai, ištiktukai, keiksnojimai. O dar jei paskaitytumėt kokias komentarų audras jie sukelia. Panašu, kad tokia pasipiktinimo lavina bloguose ir socialiniuose tinkluose yra nesulaikoma, nesukontroliuojama. Kas gali uždrausti tinklaraštyje ar socialiniam tinkle išsakyti savo nuomonę. Anksčiau pasipiktindavai kur nors parūkymo pertraukėlės metu bendradarbių kompanijoje ir viskas. O dabar - tavo įrašą perskaito 200, o su visais, pasijungusiais komentuoti, pamato dar koks tūkstantis.

Ką jau kalbėti apie populiaraus blogo įrašus, kuriuos cituoja net tradicinė žiniasklaida. Dažnas pardavėjas ar paslaugų tiekėjas piktinasi - “nu čia dabar kas, aš jį tuoj nutildysiu, į teismą”. Bet negi visus į teismą paduosi, o ką jei vartotojai teisūs? Ten, kokiam keturiasdešimt aštuntam atsakyme į komentarą, paaiškėja, kad pasipiktinimas kilo tik dėl to, kad buvo neįsiskaityta į sutarties sąlygas, o vadybininkas, pardavęs paslaugą, padarė tai formaliai. Vat dabar ir srėbkite košelę  su šiaudeliu per išmuštus dantis. Ach, jei ne ta mūsų vartojimo inercija, gal galima būtų aptarnavimo lygį pakelti iš esmės? Gajus vis dar yra tas įsivaizdavimas - piktintis reikia garsiai, bet pakeisti nieko neįmanoma.

Rimtos kompanijos, besirūpinančios savo įvaizdžiu, skaitosi su blogeriais, kviečia į susitikimus, ekskursijas, bendrauja su pasipiktinusiais socialiniame tinkle, gerina produktus, mažomis dovanėlėmis gerina santykius, paslaugas ir aptarnavimo kokybę, nes supranta, kad praėjo tie laikai, kai galėjo masinės komunikacijos priemonėmis užpilti visus gaisrus su reklama ir užsakomaisiais reportažais, straipsniais. Socialinių tinklų šalutinis poveikis jiems yra akivaizdus - turi dėti daug daugiau pastangų, atliekant savo tiesioginį darbą, kad tokie įrašai išvis neatsirastų. O kur dar darbas su prekės ženklui lojaliais vartotojais ir ambasadoriais?
Rašykite: vartojimo.blogas@gmail.com

Rodyk draugams