BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ar reikia saugotis savęs pačio?

Lapkritis 4th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), blogai No Comments »

Ar jums yra tekę paskutiniu metu skaityti kokį įrašą, kurį akivaizdžiai rašo, švelniai tariant, “išgėręs” žmogus. Per daug atviri įrašai su seksualinėm užuominom, intymūs pareiškimai, paslapčių atskleidimai ir t.t.

Mintis, kuri užplūsta perskaičius: “ar jis tikrai suvokia, ką jis daro?”. Tikriausiai rašydamas internautas niekada nepripažins, kad jis nėra pakankamai blaivus ir negali adekvačiai reaguoti į internetinę aplinką.


Pasirodo - tai nėra retas reiškinys ir kompanija TDA Advertising & Design sukūrė naudingą Socialinės Žiniasklaidos Blaivumo Testą. Tai panašu į girtumo patikrinimą, sustabdžius policijos pareigūnui, bet viskas vyksta jūsų kompiuteryje. Įdiegus programą savo naršyklėje, ji įsijungia pagrindinėmis gėrimo valandomis. Nebent jūs praeisite vieną iš trijų atsitiktinai parinktų klaviatūros arba pelės testų: vilkti pelę į tiesią liniją; abėcėlės spausdinimas atvirkštine tvarka arba piršto sekimas. Tai padės išvengti neblaivių įrašų socialinės žiniasklaidos svetainėse, tokiose kaip Facebook, Twitter ar MySpace, ar bet kuriam jūsų nurodytam adresatui.

Pristatyme rašoma, “mes padėsime apsaugoti jus net nuo jūsų pačio”.

Rodyk draugams


Už naują žurnalistikos modelį - 5 mln $

Lapkritis 1st, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados) No Comments »

Nesenai teko bendrauti su vienu iškiliu Amerikos reklamos specialistų, kuris teigė, jog artėja antroji Gutenberg’o revoliucija. Kai paprašiau paaiškinti, ką jis turi omenyje - atsakymas buvo vienas - žmonės vėl grįš prie skaitymo.

Turbūt jau susidūrėte su tuo, kad vaikai ar paaugliai daug mieliau žiūri nei skaito. Jaunąją kartą yra absoliučiai užvaldę vaizdiniai. Tuo tarpu reklamos specialistas teigė, jog atsiradę skaitytuvai planšetai leis vėl sugrįžti prie rašytinio teksto ir masinio skaitymo. Vienintelė problema - tai turinio kiekis.

Kompanija Attributor paskelbė, jog po iPad pasirodymo knygų piratavimas išaugo dvigubai. Kasdien internete užkraunama apie 3 milijonai knygų kopijų.

Taip pat pastebėtas įdomus efektas, jog, augant piratinių kopijų skaičiui, daugėja ir legaliai įsigyjančių knygas kiekis.

Brazilų rašytojas Paulo Coelho’as pats patalpino tekstus torrent’uose, tokiu būdu tik padidindamas šių tekstų paklausą knygynuose.

O, pavyzdžiui, sunkmečiu smarkiai skaitytojų apleistas The New York Times turi daugiau twitter’io pasekėjų nei popierinio laikraščio prenumeratorių. Ar sugebės leidėjai iš “laikraščio ir twitter’io” dueto gauti pelną parodys ateitis.

Google naujos žurnalistikos modelio paieškoms skyrė net 5 milijonus dolerių.

Rodyk draugams


Dar kartą apie e-verslą

Spalis 20th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados) No Comments »

Galbūt teko girdėti apie išprotėjusią Amerikiečių maniją marškinėliams su vilkais?

AdAge pateikė statistikos apie Čikagoje įsikūrusią kompaniją Threadless. Ji įvardijama kaip socialinės žiniasklaidos eksperimentinė/tech kompanija, už kurios iš tikro slepiasi marškinėlių įmonė (arba gal atvirkščiai). Rugsėjo devintąją kompanija atšventė 10 metų. Verslo sėkmė daugiausia priklauso nuo klestinčios internetinės bendruomenės, kuri pateikia marškinėlių dizainą ir po to balsuoja, kurie iš jų turi būti atspausdinti ir parduoti. AdAge pateikia keletą statistinių duomenų:

Šiais metais pajamos iki spalio mėnesio iš email - marketingo išaugo 120%

Threadless siunčia e-laiškus su spec. pasiūlymais du kart per savaitę 1 milijonui prenumeratorių

Prenumeratorių kiekis šiais metais išaugo 30 -40%

Perskaitymo rodiklis svyruoja apie 20%

Kompanija gauna nuo dviejų iki trijų kartų didesnę grąžą iš laiškų nei iš socialinės žiniasklaidos kanalų

2009 09 09 bendrovė įvykdė pirmą sandorį ir registravo pardavimą atitinkantį 5% bendrovės 2008 m. pajamų - per vieną dieną

Iki šiol bendrovė turi išspausdinusi 2000 skirtingo dizaino marškinėlių, išrinktų iš 250000 pasiūlymų.

Rodyk draugams


1 milijardas už SPAM’ą

Spalis 8th, 2010 setis Posted in Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, psichologija 1 Comment »

Cnews praneša, kad didysis Facebook šiukšlintojas, Adomas Guerbuez’as, buvo nuteistas. Kanados teismas neseniai priėmė jam nepalankų sprendimą sumokėti FaceBook 100 $ už kiekvieną iš 4.366.386 ‘spam’ žinučių, kurias jis paskelbė “Facebook” profiliuose 2008 metų kovą ir balandį. Gaunasi, kad bendra suma viršija 1 milijardą  (JAV dolerių).

Taigi, jei jums įdomu, kodėl jūsų gera draugė staiga perša vyriškus didinimo produktus tavo “Facebook” sienoje, turėkite omenyje, kad ji greičiausiai to nedaro. Spam’eriai, kurie tikisi išnaudoti visą naują auditoriją jau suprato, kaip apgauti “Facebook” vartotojus ir iš jų išgauti vardus ir slaptažodžius (naudojant bendrus apgaulės metodus, pavyzdžiui, priviliojant vartotojus į netikrą, panašią jūsų lankomos svetainės kopiją). Spam’eriai vėliai skelbia abejotinus įrašus apgautų “Facebook” vartotojų vardu.

Monrealio gyventojas Guerbuez’as neprisipažino siuntinėjęs šlamštą, tačiau jis teigia, šlamštas yra nieko daugiau nei “erzinantis dalykas.” Tiesiog ištrink jį, jei nenori, jis pataria.
Consumer report pateikia septynis su saugumu susijusius dalykus, kurių nereiktų daryti “Facebook”:

Naudoti “silpną” slaptažodį

Venkite paprastų pavadinimų arba žodžių, kuriuos galima rasti žodyne, net su skaičiais gale. Vietoj to, įmaišykite didžiąsias ir mažąsias raides, skaičius ir simbolius. Slaptažodis turi būti mažiausiai iš aštuonių ženklų. Vienas geras būdas yra įterpti skaičius ar simbolius į žodį, pavyzdžiui, “namai” variantas: nA27mAi!

Skelbti savo pilną gimimo datą savo profilyje

Tai idealus tikslas tapatybės vagims, kurie galėtų tai naudoti išgaunant daugiau informacijos apie jus ir galbūt net išgaunant prieigą prie jūsų banko arba kreditinės kortelės sąskaitos. Jei jau įvedėte gimimo datą, eikite į savo profilio puslapį ir spustelėkite “info”, paskui redaguokite informaciją. Pasirinkti rodyti tik mėnesį ir dieną, arba išvis nerodyti gimtadienio.

Žiūrėti atsainiai į privatumo kontrolę

Jau beveik viskam kas yra jūsų Facebook profilyje galite riboti priėjimą suteikdami leidimus tik draugams, draugų draugams, ar sau. Ribokite prieigą prie nuotraukų, gimimo datos, religinius įsitikinimų, šeimos informacijos, be kitų dalykų. Jūs galite suteikti tik tam tikroms asmenų ar grupėms prieigą prie dalykų, tokių kaip nuotraukos, ar pavyzdžiui drausti pamatyti juos tam tikroms personoms. Gerai apsvarstykite palikdami kontaktinę informaciją, pavyzdžiui, telefono numerio ar adreso, nes tikriausiai nenorite suteikti bet kam šią informaciją.

Įrašuose ir antraštėse skelbti savo vaikų vardus

Nenaudokite vaikų vardų nuotraukų žymėse ar antraštėse. Jeigu pamatėte, ištrinkite jį spustelėdami pašalinti žymę.

Pabrėžti, kad jūs būsite išvykę

Tai lyg  ženklas ant durų “namuose nieko nėra”. Palaukite, kol grįšiте namo, kad pasakyti visiems kokios nuostabios buvo jūsų atostogos ir miglotai kalbėkite apie bet kurią nusimatančią išvyką.
Suteikti paieškos sistemoms rasti jus
Norėdami apsisaugoti nuo svetimų naršymo po jūsų puslapį, eikite į “Facebook” privatumo kontrolės Ieškoti skyrių  ir pasirinkite rodyti tik draugams “Facebook” paieškos rezultatuose. Įsitikinkite, kad viešosios paieškos rezultatų langelis nėra pažymėtas.

Leisti jaunikliams naudoti Facebook be priežiūros

“Facebook” riboja savo narių amžių nuo 13 ir į viršų, bet jaunesni vistiek naudojasi. Jei jūsų vaikų ar paauglys yra “Facebook”, geriausias būdas prižiūrėti - tapti draugu. Naudokite savo e-pašto adresą, kaip kontaktą susisiekimui, tuomet gausite pranešimus ir galėsite stebėti jų veiklą. Pavyzdžiui, vaiko komentaras “mama greitai bus namuose, man reikia padaryti valgyt”, kiekvieną dieną tuo pačiu metu - atskleidžia per daug apie tėvų reguliarią dienotvarkę.

Rodyk draugams


Ar pateisinamas pinigų prasimanymas bet kokia kaina?

Spalis 6th, 2010 setis Posted in Socialiniai tinklai, TV, blogai, psichologija, socialinė reklama, sveikata 1 Comment »

Teko dalyvauti vieno vakarėlio kompanijos diskusijoje: ar gali tokios laidos, kaip “Turtuoliai ir vargšai”, paskatinti išmaldos prašyti ne tik tuos, kurie yra beviltiškoje situacijoje, bet ir tuos, kurie, pavyzdžiui, tingi? Iš principo vyravo dvi nuomonės - vieni teigė, kad apsimetinėti ir prašyti išmaldos, turint būstą ir tingint užsiimti veikla - žema, kiti aiškino, kad pats išmaldos prašymas yra toks gniuždantis dalykas, kad kiekvienas, kuris ryžtasi tai daryti, yra vertas paramos.

Vienas didelės pieno perdirbimo įmonės savininkas teigė, kad jis yra atlikęs skaičiavimus, kad kiekvienas bedarbis, turintis kad ir nedidelį savo ūkį, nusipirkęs vieną karvę ir parduodamas primelžiamą pieną, galėtų turėti per mėnesį minimum 800 litų pajamų. Jeigu šie skaičiavimai teisingi - ar nedarbas tokiu atveju nėra tiesiog tingėjimas? Gal tai puikus pasiūlymas kaip spręsti bedarbių klausimą kaimo vietovėse.

Bet grįžkime prie išmaldos prašymo. Viena iš šviežių ir toli gražu ne vienintelė istorija: Mičigano gyventoja Carol Lynn Schnuphase buvo apkaltinta išviliojusi virš 7000 dolerių paramą iš geranoriškų rėmėjų tariamam vėžio gydymui. Esmė ta, kad moteris ne pati sakė serganti vėžiu, bet savo dvylikamečiam sūnui skuto plaukus ir antakius, bei girdė opiatus su sultimis. Visą informaciją ji talpino savo sukurtame Facebook profilyje. Įtarimas kilo giminėms, kai ji socialiniame tinkle pranešė, kad sūnus mirė, ji neturi už ką jo palaidoti ir todėl laidotuvių nebus!

23-metų Ashley Kirilow, pasiskelbęs tariamai sergantis vėžiu, surinko 20.000 dolerių labdarą ir buvo nuteistas dviems metams.

Yra tekę girdėti, kad ir Lietuvoje prieš daugelį metų vyko viena didelė lėšų rinkimo kampanija sunkiai sergančiam vaikui (istorija buvo ir TV kanaluose), tik vėliau paaiškėjo, kad tėvas, organizavęs pinigų rinkimus, buvo narkomanas.

Nežinau, kaip jums, bet man norisi tikėti, kad kiekvieną kartą, atiduodant bent vieną litą iš savo kišenės prašančiajam, jis bus panaudotas prasmingai. Prašytojas turi prisiimti visą atsakomybę tiek už surinktas lėšas, tiek už melagingą prašymą prieš visus, paramos ieškančius žmones.

Rodyk draugams


Klevų sirupas ir Justin Bieber

Spalis 4th, 2010 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), blogai 1 Comment »

Jei kilo daug klausimų perskaičius antraštę, tai čia ne kas kita, kaip viena iš trijų naujausių Twitter’io tendencijų (trend), kuri buvo aptarinėjama 61 valandą. Socialinė žiniasklaida vis dažniau tampa įvairiausių studijų ir tyrimų objektu.

Justin Bieber, turintis virš penkių su pusę milijonų pasekėjų, paskelbė, jog mėgsta klevų sirupą ir jo fanai ėmė kraustytis iš proto. Turbūt prie to dar prisidėjo jo pasirodymas CSI Miami seriale, teroristo - sprogdintojo rolėje. Kelia nuostabą, jog tweet’as apie klevų sirupą sukėlė tokį atgarsį, dar įdomiau būtų jei tai įtakojo pardavimus. Kaip pakomentavo @nwjerseyliz tweet’as po tweet’o socialinė žiniasklaida krypsta link garsenybių ir lėkštumo.

Įdomu, kas Lietuvoje turėtų paskelbti apie tai, kad mėgsta klevų sirupą, kad sugeneruotų pardavimų sprogimą? Įdomu, kaip sekasi Bitei su įžymybių pirkimo strategija? Išėjo Labas klipas su penkių žvaigždžių turo reklama.

Kam negroja, spausti čia.

Rodyk draugams


Prekės ženklai priklauso mums

Spalis 1st, 2010 setis Posted in Buitis, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), blogai 2 Comments »

Paskutiniu metu pasirodo vis daugiau straipsnių ir įrašų apie tai, kaip socialiniuose tinkluose sklindančios žinios įtakoja gamintojus ir paslaugų teikėjus.

Ypač aistras kaitina pareiškimai, jog milijardines investicijas suvalgę prekės ženklai nebepriklauso jų savininkams. Tikruoju prekės ženklo savininku įvardijami vartotojai. Kaip įrodymą pateikiu lentelę, iš kurios matyti savaitės diskusijų Twitter’yje, Facebook’e, MySpace ir  Digg’e monitoringo geras ir blogas atgarsis dideliems prekės ženklams.

OneRiot sukūrė patentuotą paieškos variklį, kuris peržiūri skelbiamų istorijų tendencijas socialiniuose tinkluose.

Rodyk draugams


Mirusios sielos

Rugsėjis 28th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, blogai 1 Comment »

Šiame bloge esu jau kelis kartus kalbėjęs apie mirtį ir socialinius tinklus. Neseniai pasirodę straipsniai verčia vėl grįžti prie šios temos.
Paskutiniai duomenys apie vidutinį socialinių tinklų vartotojų amžių:
Facebook vartotojų vidutinis amžius 38. 61% vartotojų - vyresni nei 35,
Twitter vartotojų vidutinis amžius 39,
Vidutinis LinkedIn vartotojų amžius 44 metai.
Su kiekviena diena auga mirusių žmonių sąskaitų, kurios vis dar gyvena. Visiems primenami jų gimtadieniai, kviečiama “pažadinti” vartotoją, pasiųsti jam žinutę.  Be to Rusijos socialinių tinklų specialistai pastebi, kad šios negyvos sąskaitos yra išlaužiamos ir jų vardu siuntinėjamos įvairiausios virusinės žinutės. Kol kas, anot jų, vienintelis LiveJournal turi procedūrą kaip paskelbti sąskaitą uždaryta. Artimiesiems atsiuntus laišką su mirties įrodymais (nežinau kaip tai atrodo) sąskaita yra paverčiama uždara - kiekvienas gali skaityti, bet nebegali rašyti ar komentuoti. Specialistai prognozuoja, kad su laiku socialiniuose tinkluose mirusių sielų gali būti tiek pat, kiek ir gyvųjų, jei tinklų administratoriai nesiims spręsti šios problemos.

Rodyk draugams


Sėkmės formulė

Rugsėjis 24th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, psichologija 2 Comments »

Ar egzistuoja sėkmės formulė? Šitiek knygų prirašyta, tiek daug lektorių ir paskaitų, bet kažkodėl sutarimo, kad tokia formulė egzistuoja nėra.


Tiek, kiek man pavyko įsigilinti į šį klausimą - formulė tikrai egzistuoja ir ji be galo paprasta. Problema yra susijusi su jos taikymu, nes kiekvienas žmogus turi visų pirmiausia būti atviras su savimi pačiu, atsiriboti nuo visų įmanomų įtakų (tėvų, šeimos, draugų, kolegų, aplinkos) ir fanatiškai siekti užsibrėžto tikslo.

Nežinau ar pavyks ją perteikti teisingai, bet pateiksiu šalia Mark’o Zuckerberg (Facebook įkūrėjo ir vadovo) interviu. Tą formulę galite išskaityti ir Richard’o Branson biografinėje knygoje, pripažintų mokytojų ir šiaip daugelis gyvenimo būdo trenerių pasisakymuose.


Reikia susirasti tą veiklą, kuri tave “veža”, kame tu užsimiršti visiškai ir absoliučiai. Tai tikrai nėra lengva, bet įmanoma. Teko skaityti straipsnį apie jaunuolį, kuris užsibrėžęs tikslą išbandyti kuo daugiau pasaulio profesijų tam, kad surastų tą vienintelę. Blogiausia tai, kad jei nedėsi ypatingų pastangų - tai, kaip Žemaitė sužinosi, kad tavo pašaukimas rašyti knygas tik antroje gyvenimo pusėje.

Bet suradus, reikia tuo užsiimti su vieninteliu tikslu, galvojant kaip tavo uždeganti veikla gali atnešti naudą kitiems žmonėms. Kuo didesniam jų kiekiui - tuo geriau. Tai taip pat nėra lengva, bet įmanoma.

Rezultatas - užsiimi tuo kas tave “veža” ir kame tu užsimiršti visiškai, o kadangi tas užsiėmimas naudingas žmonėms - jie už tai dar ir moka pinigus.

Galite pasakyti jog taip nebūna arba tai tik išimtys. Na tokie verslai kaip Facebook ar Virgin tikrai išimtys, bet aš turiu šeimos narį, kurį nuo jo mylimo darbo gali atplėšti tik pykčių ir ultimatumų būdu. Manau, jis tikrai atrado savo sėkmės formulę ir tai įkvepia.

Rodyk draugams


Įsimylėjimo kaina - du artimi draugai

Rugsėjis 21st, 2010 setis Posted in Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, psichologija No Comments »

Aptikau straipsnį su įdomiomis įžvalgomis apie draugystę ir meilę.

Tyrimai teigia, kad įsimylėjimo kaina -  du artimi draugai.

Mes tikriausiai visi žinome, kad nauji aistringi santykiai nepalieka laiko kitiems, tačiau dabar mokslas išskaičiavo šiuos pastebėjimus.

Oksfordo universiteto mokslininkai apklausė žmones apie jų geriausius draugus ir kaip jų skaičius pasikeitė, kai įsiterpė romantinis ryšys.

Jie nustatė, kad draugų branduolys, sudarytas vidutiniškai iš penkių žmonių, sumažėjo dviem kasdieniame gyvenime atsiradus naujam mylimajam.

“Žmonės, turintys romantiškus santykius - vietoj to, kad turėtų penkis [asmenis], vidutiniškai turi tik keturis artimiausiųjų rate”,- paaiškino Robin Dunbar Oksfordo evoliucinės antropologijos profesorius.

“Ir reikia turėti omenyje, kad vienas iš jų yra naujas žmogus, atėjęs į jūsų gyvenimą. Tai reiškia, kad jis turėjo netekti kitų dviejų. ”

Profesoriaus Dunbar grupė studijuoja socialinius tinklus ir kaip mes valdome jų dydį ir sudėtį.

Jis jau anksčiau yra teigęs, kad maksimalus draugų skaičius, su kuriais realiai įmanoma bendrauti - apie 150. Pavyzdžiui, socialiniame tinkle “Facebook” žmonės paprastai turi 120-130 draugų.

Šis skaičius gali būti dalinamas į mažesnes grupeles - “klikas”, turinčias nuo keturių iki šešių draugų.

Tai žmonės, kuriuos matome bent kartą per savaitę; žmonės, pas kuriuos einame kritiniais atvejais. Kitas sluoksnis žmonių yra tie, kuriuos matome maždaug kartą per mėnesį - “simpatijų grupė”. Jie visi yra žmonės, kuriems mirus, mes liūdėtume ir jaustume didelę stoką.

Pastarajame tyrime komanda apklausė 18 metų ir vyresnius 540 dalyvių, apie jų santykius ir jų deformacijas atsiradus naujam, romantiniam ryšiui.

Rezultatai patvirtino paplitusią nuomonę, kad meilė veda į mažesnį palaikančiųjų skaičių, paprastai vienas šeimos narys ir vienas draugas yra išstumiamas, kad tilptų nauja meilė.

“Santykių intymumas - jūsų emocinis dalyvavimas juose - tiesiogiai koreliuoja su sąveikos dažniu tarp šių individų,” - pastebėjo profesorius Dunbar.

“Jeigu nematote žmonių, emocinis įsipareigojimas ima blėsti ir tai vyksta greitai. Ką įtariu atsitinkant - tai, kad jūsų dėmesys būna visiškai sutelktas į savo romantišką partnerį, kad jums tiesiog neateina į galvą pamatyti kitus bičiulius, su kuriais tikrai turėtumėte ką veikti ir todėl, kai kurie iš šių santykių tiesiog pablogėja ir yra permetami į žemesnį lygį. “

Rodyk draugams