BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Nesuvaidintos emocijos prekiniams ženklams

Rugpjūtis 11th, 2010 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), socialinė reklama 3 Comments »


Vakar blogeris galvazmogupuosia commonsense.lt paskelbė įrašą UAB “Kreditas5000″ – šūdmaliai. Gale įdėjo nuorodą į 2008 metų Karolio “legendinį straipsnį” HANSABANKAS IR PAYPAL – ANTRA DALIS: ŠŪDMALYSTĖS MENAS.

Arba įrašai didžiausiame socialiniame tinkle: “Mieli “BelVita” pusrytainiai, aš jūsų nekenčiu, aš jūsų niekada net nepirksiu ir neragausiu. Jau gerą mėnesį jūs esate mano ryto siaubas ir frustracija. Aš jumis šlykščiuosi ir NIEKADA nepradėsiu rytmečio su jumis.”

Kitas socialinio tinklo dalyvis: TURIU TAI PASAKYTI - 6 Teo berniukai kompiuterastai MAN NIEKUO NEGALĖJO PADĖTI…. kol neatsiliepė MERGINA ir per 5 min viskas buvo išspręsta. GIRLS ROCKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EKSTAZĖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”.

Ir dar va toks įrašas: Lietuviškas verslas: “užsiperki užsakomąjį straipsnį “Lietuvos ryte”- koks tavo restoranas puikus> sulauki lankytojų> restoranas tuščias, tik du staliukai užimti ir vienas stalas paruoštas didesnei kompanijai. Bet virtuvė ruošiasi… todėl gan nemandagiai be jokių prašau atsiprašau - išveji lauk. Restoranas senamiestyje - Vienaragio malūnas. Nebegrįšim tenai, ir jums nerekomenduojam apsilankyti, nors pasakojo, kad maistas tikrai skanus:)”.

Arba štai toks: “Ar yra kokių legalių /nelegalių net’o tiekėjo alternatyvų, turint Vodafone’ą? Noriu išeiti iš BITĖS anksčiau laiko. Užkniso 140-300 Lt sąskaita kas mėnesį už tai, kad beveik nekalbu telefonu, beveik nerašau sms ir turiu paliegusį, kaip šiems laikams - net apgailėtiną internetą. Nekenčiu BITĖS!”.

Pabaigai dar toks: Nu kas per briedas tas Mezon… Tipo ” 4 mėn nemokamai… be terminuotų sutarčių”, bet tarp eilučių praleista “pasirinktam planui “apsiš…”, tačiau po 4 mėnesių vis vien turėsi mokėti už kažkurį kitą planą… Tada dar aktyvavimo plano mokestį… tada dar modemą turi nusipirkti… Kur naf… konkurencijos tarnyba žiūri…”.

Tą sąrašą galima būtų tęsti be galo. Kas tai - vartotojų kerštas? Manyčiau tai pačios tikriausios emocijos - šauktukai, ištiktukai, keiksnojimai. O dar jei paskaitytumėt kokias komentarų audras jie sukelia. Panašu, kad tokia pasipiktinimo lavina bloguose ir socialiniuose tinkluose yra nesulaikoma, nesukontroliuojama. Kas gali uždrausti tinklaraštyje ar socialiniam tinkle išsakyti savo nuomonę. Anksčiau pasipiktindavai kur nors parūkymo pertraukėlės metu bendradarbių kompanijoje ir viskas. O dabar - tavo įrašą perskaito 200, o su visais, pasijungusiais komentuoti, pamato dar koks tūkstantis.

Ką jau kalbėti apie populiaraus blogo įrašus, kuriuos cituoja net tradicinė žiniasklaida. Dažnas pardavėjas ar paslaugų tiekėjas piktinasi - “nu čia dabar kas, aš jį tuoj nutildysiu, į teismą”. Bet negi visus į teismą paduosi, o ką jei vartotojai teisūs? Ten, kokiam keturiasdešimt aštuntam atsakyme į komentarą, paaiškėja, kad pasipiktinimas kilo tik dėl to, kad buvo neįsiskaityta į sutarties sąlygas, o vadybininkas, pardavęs paslaugą, padarė tai formaliai. Vat dabar ir srėbkite košelę  su šiaudeliu per išmuštus dantis. Ach, jei ne ta mūsų vartojimo inercija, gal galima būtų aptarnavimo lygį pakelti iš esmės? Gajus vis dar yra tas įsivaizdavimas - piktintis reikia garsiai, bet pakeisti nieko neįmanoma.

Rimtos kompanijos, besirūpinančios savo įvaizdžiu, skaitosi su blogeriais, kviečia į susitikimus, ekskursijas, bendrauja su pasipiktinusiais socialiniame tinkle, gerina produktus, mažomis dovanėlėmis gerina santykius, paslaugas ir aptarnavimo kokybę, nes supranta, kad praėjo tie laikai, kai galėjo masinės komunikacijos priemonėmis užpilti visus gaisrus su reklama ir užsakomaisiais reportažais, straipsniais. Socialinių tinklų šalutinis poveikis jiems yra akivaizdus - turi dėti daug daugiau pastangų, atliekant savo tiesioginį darbą, kad tokie įrašai išvis neatsirastų. O kur dar darbas su prekės ženklui lojaliais vartotojais ir ambasadoriais?
Rašykite: vartojimo.blogas@gmail.com

Rodyk draugams


Kuriam tinkliečių tipui priklausai tu?

Liepa 31st, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), socialinė reklama 2 Comments »

20% socialinės žiniasklaidos auditorijos sudaro įtakotojai

Remiantis dešimtyje pagrindinių rinkų atliktu tyrimu, penktadalį visų socialinių tinklų naudotojų galima būtų apibūdinti kaip įtakotojus, kurie gali formuoti kitų prioritetus ir elgesį. Gartner’io ataskaita, kurioje naudojami duomenys gauti iš 4000 tinkliečių visame pasaulyje, parodė, kad maždaug 20% šios apklausos dalyvių gali būti apibūdinami kaip “pardavėjai”, “jungiantys” ir “mavenai” (tie, kurie yra intensyvūs informacijos ir įspūdžių rinkėjai ir dažnai pirmieji susirenka naujienas ir gimstančias tendencijas).

“Tai yra trys vaidmenys, kurie iš esmės įtakoja likusių 74% gyventojų pirkimo įpročius” - sakė Nikas Ingelbrecht, Gartner tyrimų direktorius. “Pardavėjai ir jungiantys yra efektyviausi socialinių tinklų įtakotojai ir svarbiausia tikslinio marketingo grupė, remiantis socialinio tinklo analize.”

Jungiantys paprastai sujungia tarpusavyje įvairiausius kontaktus, kuriuos jie jaučia malonumą supažindindami vienus su kitais ir yra pripažinti kaip autoritetingas šaltinis kalbant apie daugybę dalykų.

Pardavėjai turi begales pasekėjų ir gerbėjų, turi gebėjimą įtikinti žmones veikti, pirkti tam tikrus gaminius ir elgtis tam tikru būdu. Tai taikoma ne vien komercinei veiklai, tačiau yra jų sąveikos požymis apskritai, kas daro juos ypač patraukliais demografiniu požiūriu.

Priešingai mavenams, kurie apibūdinami kaip “apsikeitėjai žiniomis arba nuomonės brokeriai”, didžiuojasi savo gausiais pasiekimais tam tikrose srityse ir nuolat yra prašomi patarti tų, kurie išmano mažiau. Tarp papildomų požymių šioje grupėje pastebimas aistringas noras surinkti naujausių tendencijų įžvalgas ir pirmiausia gauti asmeninės naudos.

“Organizacijos, užmezgusios ryšius su mavenais gali juos prarasti, nes mavenai lygiai taip pat džiaugsmingai platina neigiamus komentarus apie produktus ar įmones, kaip  ir teigiamą pranešimą” - įspėjo Gartner. Kitose grupėse, “savimi labiau pasitikintys” ignoruoja bendraamžių rekomendacijas ir praveda savo tyrimą prieš priimdami galutinį sprendimą. “Ši grupė žmonių gali būti sunkiai įtakojama tikslinė rinka, nes jie yra sąlyginai sunkiai pasiduodantys virusinėms ir masių įtakoms”, - teigiama studijoje.

Apskritai du trečdaliai pirkėjų iškrenta iš bet kurios iš šių tipologijų, nes paprastai pasižymi įpročiais iš įvairių segmentų. “Įmonės, besistengiančios naudoti socialinius tinklus, turėtų plėtoti santykius su pagrindiniais  savo klientais ir per tam tikrą laikotarpį laipsniškai tobulinti šių individų socialinio tinklo profilius”, - sakė Ingelbrecht. “Tokiu būdu, tinkamiausius asmenis galima būtų pasiekti su reikiama informacija, gaminiais ar akcijomis labiausiai kaštus taupančiu ir efektyviu būdu.” Tiksliau, buvo pasiūlyta, kad apdovanojant advokatus ir entuziastus išskirtine padėtimi, pavyzdžiui suteikiant “vidinio - savo” statusą, galima pasiekti reikšmingų rezultatų.

“Mažmenininkams, kurie valdo mažos parduotuvės intuityviai darė tai su savo geriausiais klientais metų metus, su ketinimą, kad šie ” VIP ” klientai galės ne tik įsigyti naujų produktų, bet ir rekomenduos juos savo draugams”,- tvirtino Ingelbrecht.

Straipsnis verstas iš WARC, duomenys iš Gartner, liepa 27, 2010

iš wikimedia

iš wikimedia

Rašykite: Vartojimo.blogas@gmail.com

Rodyk draugams


e-pėdsakai

Liepa 16th, 2010 setis Posted in Lietuvoje, Pasaulis, socialinė reklama No Comments »

Praėjo beveik du dešimtmečiai, kai vartotojai masiškai plūstelėjo į World Wide Web. Šiuo metu vis daugiau kalbų ir apmąstymų ar ne per daug pripėduota skaitmeninėse džiunglėse. Šiandien ne vienas sumokėtų bet kiek, kad kai kurie komentarai, duomenys, nuotraukos, video ar įrašai visiems laikams būtų ištrinti iš tinklo. Jau dabar pasirodė ne viena istorija, kai darbdavys nepriėmė į darbą kandidatų, perskaitęs jų įrašus Twitter’yje ir Facebook’e. Tiesa - neteko matyti straipsnių, kai tie patys įrašai paskatino vieną ar kitą darbdavį susirasti darbuotoją, bet tokių atvejų tikrai yra. Pavyzdžiui Amerikoje jau veikia įmonė skambiu pavadinimu “Reputation Defender”, kuri pagal turimus susitarimus su žinomiausiais žmonių paieškų sistemomis Spokeo, White Pages ir People Finders gali ištrinti su tikimybe nuo 80 iki 90 procentų jūsų jautrią  asmeninę informaciją. Mokestis syruoja nuo 9 iki 10 000 $, priklausomai nuo jautrios informacijos kiekio. Bet pirmiausia reikia atsisėsti ir surašyti visus įmanomus portalus, kuriuose ta informacija buvo įvesta. O tada prasideda derybos su duomenų turėtojais, kurie turimą info laiko savo turtu. Nors daugelis socialinių tinklų mirtinai laikysis kiekvieno vartotojo įrašo, nuotraukos ar komentaro kopijos, šiandien jau yra siūlomi sprendimai kaip su Web 2.0 Suicide Machine paslauga pašalinti savo profilį iš tokių populiarių puslapių kaip Facebook, MySpace, Twitter ar LinkedIn. Deja tokių būdu jūs nesustabdysite informacijos apie save rinkimą, saugojimą ir analizę. Yra ir labai drąstiškų pasiūlymų kaip paslėpti pėdsakus - pavyzdžiui: pakeisti pavardę.

Rašykite: vartojimo.blogas@gmail.com

Rodyk draugams


Kada “įsiunta” vairuotojai

Liepa 14th, 2010 setis Posted in Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Trendai (mados), pareigūnai, socialinė reklama No Comments »

Ne vienam saugaus eismo priežiūros pareigūnui esu siūlęs patikrinti štai tokią statistiką: kaip koreliuoja filmo “Greiti ir įsiutę”, “Greiti ir įsiutę 1 “, “Greiti ir įsiutę 2 “, “Greiti ir įsiutę 3 “, “Greiti ir įsiutę 4 ” parodymas nacionaliniu mąstu su įvykiais gatvėse. Esu įsitikinęs, kad galima surasti tiesioginę priklausomybę. Delfi rašo: Kino studija „Universal“, kuriai „Greiti ir įsiutę 4“ buvo daugiausiai pernai metais uždirbęs filmas, oficialiai pranešė pradedanti darbus prie penktojo filmo, kuris vadinsis „Fast Five“. <<>> Jei tikėti oficialia pozicija, kurią publikuoja „Variety“, herojai taps bėgliais, besislepiančiais nuo teisėsaugos, - citatos pabaiga. Profesionaliai padaryti veiksmo filmai, prieš kuriuos tikrai neturiu nieko prieš, tačiau filmas persmelktas greičio adrenalinu, beprotišku manevravimu, “driftu” ir t.t. Aš net nesekdamas TV ar kino programos, galiu iš “papiktintų” mašinų elgesio gatvėje pasakyti, kada buvo šie filmai rodyti masiškai. Atsimenu, buvau nustebęs, kai devyniasdešimtaisiais metais išėjusį Rémy Belvaux “žmogus piktesnis už šunį” buvo rekomenduota nerodyti Europos kino teatruose dėl galimos neadekvačios jaunimo reakcijos. Tada mes negalėjome to suprasti. Dabar matydamas, ką “Greiti ir įsiutę” išdarinėja su jaunimo sąmone, suprantu šį kino akademikų sprendimą. Ir dar: anot vieno geriausių Lietuvos psichologų - neadekvatus elgesys gatvėje yra tam tikra savižudybės forma, nes vairuotojai supranta, jog kelia grėsmę sau. Tik prasidėjus pertvarkai videotekose buvo demonstruojamas filmas “9 su puse savaitės” su psichologo intarpais ir komentarais, suprask - nepasiruošusiam seksui sovietiniam žmogui. Gal analogiškai reiktų derinti filmo peržiūras su pasekmių aiškinimu? Pvz.: užsimanė kanalas n-tąjį kartą parodyti greičio propagandą, gauna įpareigojimą prasukti nemokamai reklamos apie neatsakingo vairavimo pasekmes.

Rašykite: vartojimo.blogas@gmail.com

Rodyk draugams