BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Keisti pasaulį savo rankomis

Gegužė 18th, 2011 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), etika, psichologija, socialinė reklama 2 Comments »

Kartais skaitai tekstą ir nesupranti - verkti ar juoktis. Dalykai aprašyti rimti, bet kelia durną juoką, nes iš to kaip jie nupasakoti ir pateikti, supranti, kad šiandien pas mus, ko gero, išvis neįmanomi. Ir tada klausi savęs: tai kur čia tas esminis skirtumas tarp manęs ir jų? Auklėjimas? Istorinės aplinkybės? Suvokimo - išsilavinimo spragos ar dar kažkas?

Panera Duona prieš metus pradėjusi eksperimentą “sumokėkite tiek, kiek galite” teigia, kad jis veikia. Kavinių tinklas, turintis 1500 taškų visoje šalyje, dabar turi tris vietas, kuriose naudoja vien aukos modelį.

“Mes darome tai visų pirmiausia dėl savęs, kad įsitikintume, jog galime savo rankomis kažką pakeisti atiduodami realią duoklę bendruomenei, o ne tik įteikti čekį” - teigė Panera steigėjas ir valdybos pirmininkas Ronaldas Shaich. Programą, kurią Panera vadina “Panera rūpi”, yra taip vadinamos “bendruomenės virtuvės” pavyzdys, kur pelno siekiančios įmonės iš dalies veikia kaip ne pelno organizacijos.

Dauguma rėmėjų, pasirodo, įmeta visą pardavimo kainą ar net daugiau, į savanorišką aukų dėžutę t.y. iš esmės subsidijuoja maistą tiems, kurie neišgali sumokėti visos sumos. Panera sako: apie 60 procentų palieka visą sumą; 20 procentų įmeta daugiau ir 20 procentų palieka mažiau. Didžiausia auka iki šiol? Vienas asmuo sumokėjo 500 $ už valgį.

Tik nedaugelis žmonių, atrodo, nesąžiningai naudojasi šia sistema. Dauguma žino, kad tai būtų neteisinga. Nemokėti, kai gali “yra tas pats kaip automobilį parkuoti neįgaliųjų vietose”,- sako ponas Shaich.

“Iš čia gauname pamoką, kad dauguma žmonių iš esmės yra geri,” - sako jis.
Kavinės, kurios pateikia sriubas, sumuštinius, kepinius, atrodo kaip ir kitos Panera parduotuvės, bet vietoje kasos aparatų yra aukų dėžės, nors darbuotojai gali apdoroti mokėjimus kredito kortele.

Bendrovė dalyvauja ir kituose įprastose labdaros programose, kaip pavyzdžiui, dovanoja nepanaudotus kepinius bažnyčioms, mokykloms, kovos su skurdu ir paramos organizacijoms. “Prieš kavinei atsidarant, mes organizacijoms paaukojame vakar dienos likučius. Niekas neina į atliekas “,- sako Panera rinkodaros direktorė Cara Sutch.

Portlando kavinės lankytojas Carlas von Rohr nusipirko bulvių sriubos dubenėlį ir išgėręs puodelį kavos, sumokėjo doleriu daugiau nei pasiūlyta aukos kaina (mažmenine pardavimo kaina).
“Aš pasiruošęs palaikyti šio sumanymo išbandymą”, - pasakė ponas von Rohr. “Išėjus į gatvę sutiksite daugybę žmonių, prašančių pinigų, ir jūs niekada nežinote, ką jie ruošiasi daryti su jais. Čia jūs įmetate papildomų pinigų ir žinote, kad pamaitinate žmones iš esmės sveiku maistu. ”

Įdomu, kada mūsuose visuomenė ir įmonės pasieks tokį atsakomybės lygmenį - bendrai kuriamos vertės? Ne socialinės atsakomybės, ne verslo tvarumo, bet bendrai kuriamos vertės.


Belieka prisiminti anekdotą apie Petka, kuris grįžęs iš vakarų pasakojo, kaip aplošė kortomis anglų džentelmenus. Pasirodo jie pasitiki žodžiu ir neprašo atversti kortų: “Vat čia mano sėkmė ir prasidėjo”.

Rodyk draugams


Kalėdų stebuklas

Gruodis 14th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, blogai, socialinė reklama 2 Comments »

Į vartojimo blogą su laišku kreipėsi Kaledustebuklas.lt

Linksmas „Kalėdų stebuklo” vaizdo siužetas
Sveiki,

sukūrėme trumpą ir linksmą vaizdo siužetą apie “Kalėdų stebuklą”. Norėtume jūsų paprašyti įsidėti šį siužetą savo tinklaraštyje.

Šiuo siužetu norime paskatinti jūsų tinklaraščio skaitytojus dar aktyviau spausti ant Kalėdų stebuklo skydelio ir dalyvauti akcijoje. Vaizdo siužetas nėra reklaminis, o labiau linksmas ir sukeliantis šypseną. Juk artėja Kalėdos - bene svarbiausia metų šventė ir papildoma šypsena tikrai pravers visiems mums :)

Kartu norime paprašyti, kad savo skaitytojams primintumėte, kad dalyvauti akcijoje galima ne tik spaudžiant skydelius, bet ir patiems nuperkant žaisliuką IKI parduotuvėje ir įmetant į parduotuvėje esančią dėžę. Taip surinkti žaisliukai irgi keliaus vaikams iš nepasiturinčių šeimų.

Esame dėkingi, kad dalyvaujate mūsų akcijoje ir labai lauktume jūsų reakcijos į šį laišką - ar patiko vaizdo siužetas, ar pralinksmino, ar padės šiai akcijai dar labiau išpopuliarėti. Juk akcijos pagrindinis variklis esate jūs - tinklaraščių autoriai ir kiti interneto platybių žmonės, kurie savo laiku ir savo tinklaraščiais sutiko prisidėti prie “Kalėdų stebuklo”.

Rodyk draugams


18 - tą permiegok su ūsuočiu

Lapkritis 14th, 2010 setis Posted in Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, psichologija, socialinė reklama, sveikata No Comments »

Kartu su artėjančiomis Kalėdomis per Lietuvą ritasi pinigų rinkimo bangos. Visi supranta, kad artėjant šventėms, žmonių širdys suminkštėja ir jie atveria kišenes. Jau ne kartą rašiau, kad prašyti pinigų ar kelti socialines problemas galima ne tik graudenant, bet ir su jumoru.

Lapkričio (Ū-lapkričio)18 yra Ūsų diena. Siekdami prasimušt pro informacinį - reklaminį srautą kovotojai su prostatos vėžiu skelbia akciją - “Permiegok su ūsuotu vyru” ir dar prideda - jei tai darai labdarai - reiškia ne nuodėmė.

Tokie skatinimai greičiausiai Lietuvoje sukeltų pasipiktinimą, nesuprantantiems už jų slypinčių kilnių tikslų. Bet reikia visiškai neturėti jumoro jausmo, kad to “nepagautum”.

Citata iš pernykščio pranešimo apie ūsų akciją:  Priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos programos paslauga teikiama vyrams nuo 50 iki 75 metų ir vyrams nuo 45 metų, jei jų tėvai ar broliai sirgo priešinės liaukos vėžiu. Ši programa ženkliai pagerino prostatos vėžio diagnostiką, o nustačius ankstyvos stadijos prostatos vėžį, jį galima visiškai išgydyti ir kokybiškai kontroliuoti jo eigą vėlesnėse stadijose“, – sako Vilniaus universiteto onkologijos instituto gydytojas-urologas Algimantas Sruogis.

Rodyk draugams


Šokiruojanti reklama

Lapkritis 10th, 2010 setis Posted in Buitis, Pasaulis, Trendai (mados), blogai, psichologija, socialinė reklama 4 Comments »

Jei jūs nepadėsite pamaitinti juos, kas padės? Paskambinkite į Vaikų Tarnybą

Užrašas skelbia: Jei jūs nepadėsite pamaitinti juos, kas padės? Paskambinkite į Vaikų Tarnybą...

Šiame bloge esu jau kalbėjęs apie šokiruojančią reklamą.

Šokas (pranc. choc – „smūgis“). Psichologinio šoko metu - sutrinka žmogaus veikla ir orientacija aplinkoje. Tada protas lyg ir neigia tai, kas vyksta (natūrali gynybinė psichikos reakcija), ir žmogus, vėliau tai prisimindamas, dažnai sako: „ Iš pradžių pamaniau, kad tai baisus sapnas“ ir pan.

Sustabdyk klimato pokyčius, kol tai nepakeitė tavęs. WWF

Sustabdyk klimato pokyčius, kol tai nepakeitė tavęs. WWF

Šokiravimas naudojamas tuomet, kai reikia iš esmės (smūginiu būdu) pakeisti požiūrį arba elgesį. Dažniausiai šokiruojančios reklamos yra kuriamos socialinėms problemoms spręsti. Atsižvelgiant į prieš tai pacituotus šoko apibūdinimus, nenuostabu, kad daugeliui žmonių tai sukelia … šoką. Bet toks ir buvo reklamos tikslas. Ir tol kol tai veikia - keičia elgesį ir požiūrį, tol tai yra naudojama.

Įsivaizduok jog tai taviškis. WWF

Įsivaizduok jog tai taviškis. WWF

raudona yra gražu. nevisada...

raudona yra gražu. ne visada...

Nesielk su kitais taip, kaip nenorėtum, kad elgtūsi su tavimi.

Nesielk su kitais taip, kaip nenorėtum, kad elgtųsi su tavimi.

Vienas spragtelėjimas gali pakeisti jūsų ateitį. Užsisek.

Vienas spragtelėjimas gali pakeisti jūsų ateitį. Užsisek.

Rodyk draugams


Šoko terapija - būdas rinkti pinigus

Spalis 22nd, 2010 setis Posted in Lietuvoje, Pasaulis, TV, psichologija, socialinė reklama 1 Comment »

Jei kas nors priėjęs paklaustų: ar rastumėte, kur prasmingai išleisti geriau gyvenančiųjų paaukotus pinigus? Greičiausiai per daug nesusimąstęs atsakytumėte - aišku taip. Kai tuo tarpu, retas kuris pagalvoja, kad mes tikrai gyvename geriau už kai kurias, kelis kartus didesnes šalis (pvz. Baltarusiją) ar net žemynus (pvz. Afriką)

Netradicinį ir, sakyčiau, tikrai šokiruojantį būdą rinkti pinigus sugalvojo Airijos UNICEF komitetas. Jei kas nors įrašo tavo vardą ir pavardę į “draugų” sąrašą, įkelia tavo elektroninio pašto adresą, tave pasiekia Six News žinių reportažas, kuris abejonių autentiškumu nekelia. Reportaže kalba kino, sporto žvaigždės, tave keikia močiutė ir taip toliau - išbandykite patys.

Gaila, kad numeris nurodytas žinutės gale neveikia, bučiau tikrai išsiuntęs tą eurą. Esame įpratę aukoti pinigus tik verkdami į nosinę. Man asmeniškai toks būdas žymiai priimtinesnis. Jei vis dėl to užsimanysite po reportažo padaryti gerą darbą - Lietuvos Unicef komiteto puslapis yra čia.

Rodyk draugams


Šokiruojantis skatinimas nevartoti

Spalis 7th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Valstybinis sektorius, pareigūnai, psichologija, socialinė reklama 2 Comments »

Ar galite įsivaizduoti, kad Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos departamentas išleidžia štai tokią kampaniją?

Sunkiai?

Antrąjį pranešimą primygtinai rekomenduoju praleisti, jei tik ką pavalgėte.

New York’o miesto sveikatos departamentas tokią šokiruojančią kampaniją paleido. Įdomu, kaip mūsų verslininkai reaguotų į vaizdo klipe aiškiai išreikštą kvietimą atsisakyti gazuotų gėrimų su cukrumi. Žinau, kad analogiškas Sveikasvaikas.lt reklaminis pranešimas sulaukė padažų gamintojų pasipiktinimo: neva - tai žlugdo rinką.

Mes neturėtume būti savo vaikų ir aplinkinių priešais, bent jau suteikimę teisę žinoti ir pasirinkti sąmoningai.

Rodyk draugams


Ar pateisinamas pinigų prasimanymas bet kokia kaina?

Spalis 6th, 2010 setis Posted in Socialiniai tinklai, TV, blogai, psichologija, socialinė reklama, sveikata 1 Comment »

Teko dalyvauti vieno vakarėlio kompanijos diskusijoje: ar gali tokios laidos, kaip “Turtuoliai ir vargšai”, paskatinti išmaldos prašyti ne tik tuos, kurie yra beviltiškoje situacijoje, bet ir tuos, kurie, pavyzdžiui, tingi? Iš principo vyravo dvi nuomonės - vieni teigė, kad apsimetinėti ir prašyti išmaldos, turint būstą ir tingint užsiimti veikla - žema, kiti aiškino, kad pats išmaldos prašymas yra toks gniuždantis dalykas, kad kiekvienas, kuris ryžtasi tai daryti, yra vertas paramos.

Vienas didelės pieno perdirbimo įmonės savininkas teigė, kad jis yra atlikęs skaičiavimus, kad kiekvienas bedarbis, turintis kad ir nedidelį savo ūkį, nusipirkęs vieną karvę ir parduodamas primelžiamą pieną, galėtų turėti per mėnesį minimum 800 litų pajamų. Jeigu šie skaičiavimai teisingi - ar nedarbas tokiu atveju nėra tiesiog tingėjimas? Gal tai puikus pasiūlymas kaip spręsti bedarbių klausimą kaimo vietovėse.

Bet grįžkime prie išmaldos prašymo. Viena iš šviežių ir toli gražu ne vienintelė istorija: Mičigano gyventoja Carol Lynn Schnuphase buvo apkaltinta išviliojusi virš 7000 dolerių paramą iš geranoriškų rėmėjų tariamam vėžio gydymui. Esmė ta, kad moteris ne pati sakė serganti vėžiu, bet savo dvylikamečiam sūnui skuto plaukus ir antakius, bei girdė opiatus su sultimis. Visą informaciją ji talpino savo sukurtame Facebook profilyje. Įtarimas kilo giminėms, kai ji socialiniame tinkle pranešė, kad sūnus mirė, ji neturi už ką jo palaidoti ir todėl laidotuvių nebus!

23-metų Ashley Kirilow, pasiskelbęs tariamai sergantis vėžiu, surinko 20.000 dolerių labdarą ir buvo nuteistas dviems metams.

Yra tekę girdėti, kad ir Lietuvoje prieš daugelį metų vyko viena didelė lėšų rinkimo kampanija sunkiai sergančiam vaikui (istorija buvo ir TV kanaluose), tik vėliau paaiškėjo, kad tėvas, organizavęs pinigų rinkimus, buvo narkomanas.

Nežinau, kaip jums, bet man norisi tikėti, kad kiekvieną kartą, atiduodant bent vieną litą iš savo kišenės prašančiajam, jis bus panaudotas prasmingai. Prašytojas turi prisiimti visą atsakomybę tiek už surinktas lėšas, tiek už melagingą prašymą prieš visus, paramos ieškančius žmones.

Rodyk draugams


Kaip britai išlieja savo pyktį bankams

Rugsėjis 27th, 2010 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Pasaulis, Trendai (mados), Valstybinis sektorius, socialinė reklama No Comments »

Liepos trisdešimtą dieną Londone startavo transporto dviračiais visuomeninė programa. Tai iš dalies galima vadinti “oranžinio dviračio” analogu, nes 30 minučių kelionė yra nemokama. Lietuvių, gyvenančių Londone, spauda teigia, kad kol kas projektas yra sėkmingas.

Tokį projektą londoniečiai galėjo sau leisti tik su Barclays banko 25 mln. svarų parama (Lietuvoje jie ketina investuoti iki 40 mln svarų), įsivaizduodami, kad žydras logo ant tūkstančių dviračių, važinėjančių po miestą, atneš jiems  marketinginių privalumų.

Tačiau praėjusią savaitę “Barclays” išskirtinė marketinginė galimybė tiesiogine prasme virto prakeiksmu.

Londoniečiai, prabudę penktadienio rytą, rado nešvankius lipdukus ant daugelio nuomojamų dviračių. Šalia banko logotipo, lipduke - pateikta vieno žodžio žinutė, trumpai išreiškianti daugumos britų pyktį bankų sektoriui: “F-Barclays”.

Matt Brown, Londono visuomeninio transporto atstovas, su jumoru pakomentavo taip: “Žmonės yra pakankamai sumanūs, net jei jų burnos panašios į naktipuodį”.


Tai ne vienintelis išpuolis prieš Barclays, kuris didelėmis investicijomis pradėjo veiklą Lietuvoje. Įdomu - kokią rėmimo politiką jis vykdys Lietuvoje ir ar vykdys išvis? Aišku tik viena, kad lietuviams jokių nuoskaudų, susijusių su šiuo banku, nėra.

Įdomu - ar pyktis bankams taip ir liks pasisakymais pavienėse laidose, straipsniuose ar išvirs į kokią taikią pilietinę akciją?

Rodyk draugams


Užsi**ušk Youtube peržiūrėtas 4 milijonus kartų

Rugsėjis 3rd, 2010 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), Valstybinis sektorius, socialinė reklama 3 Comments »

Keiksmažodis - žodis, kuris suprantamas kaip įžeidimas, grubumo, vulgarumo, išraiška, siejama su lytiniais organais, lytiniais santykiais, išmatomis ar kitais tabu (Wiki). Teko skaityti vieną straipsnį, kuris skirsto šalis pagal tai, kokios srities keiksmažodžiai kalboje dominuoja. Trumpai persakant jo esmę, egzistuoja šalys, kurioms didžiausias tabu yra užpakalis ir viskas, kas su juo susiję, kitos gi - riebiausiais keiksmais laiko viską, kas susiję su lytiniais santykiais tarp šeimos narių.

Tabu visą laiką labiausiai traukia paauglius, nes tai būdas protestuoti prieš aplinką, prieš suaugusius. Jų kalba dažnai prisotinta keiksmažodžių, kurių dažnai net ir nesupranta, o išmetus, net ir nesusikalba. Psichologai teigia, kad keiksmažodžių vartojimas kompensuoja nepilnavertiškumo kompleksą. Pažįstu ne vieną scenaristą, kurie, siekdami kalbos autentikos, mėgsta rašydami išsireikšti trimis aukštais. Net tie patys “kiaunės” kalbininkai pripažįsta, jog lietuvių kalba neturėtų tapti vien rašytine kalba, kitaip be gyvos šnekamosios kalbos ji gali numirti. Gal todėl išvysti dienos šviesą gali ir lietuviškų keiksmažodžių žodynas. Anot Wiki: “Keiksmažodžiai vartojami kaip stilistinė priemonė grožinėje literatūroje ar meniniuose filmuose, perduodant tam tikrų socialinių sluoksnių ar grupių specifiką. Paprastai keiksmažodžius gausiausiai vartoja žemo išsilavinimo, prasčiausio socialinio sluoksnio asmenys. Oficialiojoje, intelektualinėje kalboje keiksmažodžiai laikomi tabu. Viešojoje erdvėje keiksmažodžių vartojimui taikoma cenzūra.”

Atlikėjas Cee-lo Green’as išleidęs kūrinį “F**ck You” į pasaulį išleido viral’ą (internete smarkiai išpopuliarėjusį ir persiuntinėjamą Youtube filmuką), kurį peržiūrėjo virš 4 milijonų kartų. Kaip teigia mashable.com, priežastys ko gero dvi - viena tai, kad labai pagaunanti muzika, kita, tai, kad dėl priedainyje nuolat vartojamo keiksmažodžio daina negali būti grojama oficialiose radijo stotyse ir televizijose. Šiomis dienomis internete pasirodė kokybiškas oficialus Cee-lo Green’o muzikinis video klipas “F**ck You” (pridedu).

Išvada: su keiksmažodžiais nereikia kovoti, jeigu jiems yra poreikis - neužgniauši, o geriau energiją nukreipti galvojimui, kaip juos pakeisti mažiau bjauriais.

Rodyk draugams


Maisto vartojimas - socializacijos aktas

Rugpjūtis 26th, 2010 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), socialinė reklama 1 Comment »

Amerikos smulkaus ir vidutinio verslo įmonės išmoko naudotis socialine žiniasklaida. Rugsėjį Niujorke atsidarys pirmasis pasaulyje greito maisto tinklas, kuris žada padaryti pietus tikru žaidimu socialiniame tinkle. Restoranai siūlys klientams “sukurti” iš daugelio sudedamųjų dalių sumuštinius pagal savo skonį ir parodyti jį savo draugams Twitter’yje, Facebook’e ir kituose tinkluose. Restoranas gauna nemokamą reklamą, o lankytojas - sumuštinį ir pasitenkinimą, kad gali pasinaudoti savo mėgstama paslauga.

Rugsėjo mėnesį Niujorke Madison Avenue ir East 40th Street bus atidaryti pirmieji neįprasti greito ir tuo pat metu sveiko maisto tinklo restoranai 4Food. Komanda sumanė, ko gero, labiausiai idealistinę koncepsiją greito maisto restoranų rinkoje, iš kurios kilo ir tinklo pavadinimas.

Sumanymas yra suskirstytas į keturias dalis.

Pirma: platus meniu tik iš daugelio ingredientų, kuris leis lankytojams “susikurti” savo užsakymą. Klientai gali užsisakyti savo sumuštinį, rinkdamiesi iš daugiau kaip 140 milijonų galimų derinių. Kiekvienas užsakymas bus saugomas specialioje restorano duomenų bazėje, kad lankytojai galėtų pakartoti užsakymą kitą kartą.
Antroji dalis - darbuotojai apginkluoti iPad, kad galėtų priimti užsakymus, trečiasis - nemokamas WiFi, o ketvirtasis - įmonės socialinė atsakomybė, ekologiniai verslo aspektai. Socialinė atsakomybė remiasi žemomis kainomis, ir tuo, kad 60% produktų, suteiks vietos ūkininkai ir gamintojai. Be to, bendrovė savarankiškai perdirbinės atliekas ir taupys elektros energiją.

Beje, kurti verslo strategiją 4Food padėjo bendrovė IBM. Tarp bendrovių yra pasirašytas susitarimas, pagal kurį IBM įsipareigoja padėti tiekimo grandinės valdyme, bendradarbiavime su vietos bendruomenėmis ir aplinkosaugos problemomis.
Dar prieš tinklo atidarymą vyko renginys, kurį organizavo bendrovė Gawker Media turinti IT blogą Gizmodo. Jie pakvietė žurnalistus, kurie paskui - pavyzdžiui - technologijų skyriaus The New York Times apžvalgininkas Nick Bilton ir CNET News autorė Carolyn McCarthy - entuziastingai atsiliepė apie sumanymą:
“Tai tikras futurizmas. Mano mėsainis buvo ne tik užsisakytas internetu ir galėjau išsirinkti  bandelės formą ir sudėtį, bet ir jo nuotrauka su aprašymu nedelsiant pasirodė Twitter’yje, Facebook’e ir Fourscuare, o užsakymą patikrino ir patvirtino padavėjas su iPad », - sakė Bilton.
Bet tai dar ne viskas. Klientų pritraukimo sistema - tikras žaidimas socialiniame tinkle. Tai veikia maždaug taip: vartotojas užsako mėsainį, suteikti jam pavadinimą, pavyzdžiui, Yummy Burger, išdėsto nuotraukas ir aprašymus Facebook’e ir kituose tinkluose. Kai bet kas kitas viename  iš restoranų 4Food užsako Yummy Burger, jo kūrėjas gauna 25 centus. Be to, šio tipo mėsainis pasirodo restorano reitinguose.

Kaip paprastai patiekalas kainuos nuo penkių iki  dešimties dolerių - priklausomai nuo pasirinktų ingredientų. Ir jei šis išpopuliarėja, tas, kuris sukūrė, nekartą valgys nemokamą vakarienę tinkle.
Ir tai pati tikriausia “naujos kartos” marketingo strategija. Užuot išleisti pinigus tradicinei rinkodarai, 4Food naudoja nemokamas socialinio tinklo galimybes.  Akivaizdi tinklo problema - milžiniškos nuomos kainos miesto centre. Projekto rizikoms suvaldyti įmonė ieškos papildomų investicijų, nes per kelerius ateinančius metus 4Food tikisi atidaryti 10-12 naujų restoranų.
Versta iš advertology.ru

Rodyk draugams