BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Dovana - teigiamas emocinis nuteikimas

Gruodis 24th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, psichologija, reklama No Comments »

Kol buvau vaikas laukdavau Naujųjų, nes jie buvo susiję su tuo nepakartojamu jausmu, kai išpakuoji dovanas. Galite imti šaukti, kad dovanos yra vartotojiškos visuomenės blogis, kuris užgožia tikrąją švenčių prasmę, bet aš tai manau, kad visa kalba turėtų suktis apie saiką ir išmonę. Tas jausmas, kai gauni kažką tau asmeniškai nupirkto, parinkto ar padaryto, turbūt yra daug svarbesnis net už pačią dovaną. Gal tai susiję su meilės ir dėmesio trūkumu, kurių niekad nebūna per daug, bet tai tikrai man buvo labai svarbu.

Užaugęs, stengiuosi tą patį jausmą perduoti ir savo artimiesiems. Ir šiuo klausimu dažnai įsiveliu į diskusijas: o gal geriau tiesiog pinigai vokelyje, čekis ir žmogus nusipirks tai, ko iš tikrųjų nori ar seniai geidžia?

Wikipedia rašo: “Dovana – daikto, pinigų įteikimas kitam žmogui, negaunant už tai jokio atlygio. Dažniausiai dovanos teikiamos švenčių proga. Dovanos tikslas emociškai teigiamai nuteikti adresatą.”

Norėjau į šį įrašą įdėti vieną seną skandinavišką jubiliejinių monetų reklamą (neradau), kurioje rodomi du vyresnio amžiaus žmonės, besikeičiantys dovanomis po eglute: vyras žmonai įteikia vokelį, pabučiuoja. Moteris be jokių emocijų iš jo ištraukia kupiūrą ir pasideda prieš save ant stalo. Tuomet moteris iš užančio ištraukia identišką voką ir tuo pačiu gestu paduoda vyrui, pasibučiuoja. Vyras išsitraukia tos pačios vertės kupiūrą ir be jokių emocijų pasideda prieš save ant stalo. Reklamoje sakoma - nuobodu, padovanok bent jau jubiliejinę monetą.

Aš siekiu su dovana emociškai teigiamai nuteikti adresatą, o tu? Gero jums emocinio nusiteikimo, jau greit…

Rodyk draugams


Apgauk vartotoją savo

Gruodis 16th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pirkimo įpročiai, Valstybinis sektorius, pareigūnai, reklama 2 Comments »

Paskutiniu metu, matyt, spaudžiant sunkmečiui, padaugėjo bandymų apgauti vartotojus.

Pradedant tokia afera kaip Beribu.lt, kurie surinko pinigus iš vartotojų net neketindami kažką jiems parduoti.

Tęsiant - Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba informavo, kad: “Laboratorinių tyrimų duomenimis nustatyta, kad AB „Krekenavos agrofirma“ aukščiausios rūšies karštai rūkytų dešrelių ženklinimo etiketėje rašoma „Be konservantų“, tačiau nustatyta 18,1±1,45 mg/kg nitritų. Taip pat, aukščiausios rūšies dešrelių ženklinimo etiketėje rašoma „Be konservantų“ rasta 12,4±1,0 mg/kg nitritų. UAB „Stragutės mėsa“ virtose dešrelėse be „E“ rasta 15,62±1,25 mg/kg nitrito. Šio produkto sudėtyje yra tropinių trešnių milteliai ir jų koncentruotas sulčių skonio stipriklis. Nors gamintojas deklaruoja, kad nitritų nedėta UAB „Mažeikių mėsinė“ aukščiausios rūšies virtoje dešroje rasta 21,9 mg/kg nitritų. UAB „Vilniaus duona“ „Tradicinis pjautinis batonas“ rasta 238,4±21 mg/kg kalio sorbato, nors gamintojas deklaruoja, kad jo nedėta. Taip pat UAB „Klaipėdos mėsinė“ aukščiausios rūšies virtose dešrelėse „Favorit“ „Be E“ rasta nitritų (15,09 mg/kg) ir aukščiausios rūšies virtoje dešroje vaikams „Be E“ „Žymenų“ rasta nitritų (17, 48 mg/kg).”

Visoms šioms įmonėms skirtos maksimalios baudos pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą. Įmonės įtrauktos į nesąžiningų įmonių sąrašą ir valstybinė kontrolė juose bus atliekama daug dažniau.

Ir dar Lietuvos reklamos biuras pranešė: “Trijose lietuviškose reklamose aptikti etikos kodekso pažeidimai. Šią savaitę Lietuvos reklamos biuro (LRB) arbitražo komisija, išnagrinėjusi penkis skundus dėl lietuviškų reklamų, tris iš jų pripažino pažeidus reklamos etikos kodeksą. Pažeidimai patvirtinti UAB „Karmada”, UAB „Reklamos leidiniai” prekės ženklo „Olialia” ir UAB „Bitė Lietuva” reklamose.”

Baigiant Konkurencijos taryba, kuri pripažino UAB „NTT Cable Lietuva“  2009 skelbtą reklamą, kurioje teigiama „NTT Cable Lietuva garantuoja, kad naudodamiesi mūsų paslaugomis sutaupysite 50 proc. sumos, mokamos pagal standartinius AB „TEO LT“ tarifus“, neleidžiama lyginamąja reklama.

Pasiskaičius visus šiuos pranešimus susidaro įspūdis, jog vyksta šaltasis karas. Negi negalima pardavinėti normaliai, be apgavysčių?

Rodyk draugams


Zero kraujo dėmių išėmėjas arba Kovaldo šampūnas

Gruodis 5th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), reklama 1 Comment »

Limited Edition - turbūt, geriausia būtų versti - gaminių kiekis ribotas. Užsienio kompanijos dažnai daro taip vadinamus riboto kiekio specialiuosius gaminius. Sakoma tam, kad patenkintų įvairias netradicinio poreikio nišas, kurios leidžia praplėsti vartotojų kiekį arba lojalumą. Kita vertus, dažniausiai specialieji gaminiai kainuoja šiek tiek brangiau.

Pasaulyje susiklosčiusi tradicija tuos gaminius išleisti švenčių proga. Consumer Reports pabandė išgaudyti dalį tokių gaminių:

Pentax Vaivorykštės šviesumo fotoaparatas pagamintas Japonijos rinkai.

Motorola Droid 2 Verizon užsakymu. Vienas iš aukščiausiai vertinamų išmaniųjų telefonų, kuris įvilktas į garsiojo roboto R2 D2 stilių.

Tom Tom Žvaigždžių Karų navigatorius. Lai jėga būna jūsų vedliu.

Anglijos rinkai Sony Bravia LCD su įmontuotu PlayStation.

Prancūzų dizainerio Ruby Tron stiliaus motociklininko šalmas.

Odinis kostiumas Tron stiliuje, taip pat daromos Wolverine iš X- men 2, Batman’o ir Juodojo Riterio bei Geležinio žmogaus replikos.

Kažkokie proginiai ar specialūs gaminiai atvežami ir iki mūsų, bet būtų visai nieko pavyzdžiui 2010 metų, spėju žiūrimiausio filmo Avataras ir Biok laboratorijos šampūno bendras gaminys. Greičiausiai tai neapsimokėtų dėl įsigijimo teisių, bet koks Fermentos Zero kraujo dėmių išėmėjas ar Kovaldo šampūnas gal ir prasisuktų :)

Rodyk draugams


Kaip vyksta sprendimo pirkti priėmimas?

Lapkritis 30th, 2010 setis Posted in Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), psichologija, reklama No Comments »

Naujausi tyrimai ir studijos rodo, kad geresnis smegenų funkcionavimo supratimas gali pakeisti rinkodarą ir jos veiksmingumo vertinimą. Suformuoti naują suvokimą kaip vyksta sprendimo pirkti priėmimas.

Prieš keletą metų paskelbti žmogaus smegenų veiklos tyrimai, užduodant klausimus susijusius su prekės ženklais, sukėlė visą eilę interpretacijų. Garsusis teiginys skambėjo maždaug taip: žmogus pirmiausia priima emocinį sprendimą įsigyti vieną ar kitą prekės ženklą, o tik po to ieško pasiteisinimo ir argumentų šeimai, draugams ir artimiesiems, kodėl tai padarė.

Neurotechnologijos žada perversmą ir įrodinėja, kad daugelis visuotinai priimtų tiesų yra niekam tikusios. Gal garsi frazė “jei žinočiau, kurią dalį rinkodaros lėšų išmetu kaip į balą, būčiau milijonierius”, įgys pažodinę reikšmę.

Kita vertus, neurotechnologijos, lygiai kaip kažkada ir neurolingvistinis programavimas (NLP), sukelia daug diskusijų dėl etikos. Apie tai tikrai reikia kalbėti ir susitarti dėl ribų, kurių nevalia peržengti. Tai tas pats kaip susitarimas, jog peilis yra įrankis, naudojamas tiek duonai atriekti, tiek nužudyti.

Rodyk draugams


Sorry, mes ne tavo mama

Lapkritis 19th, 2010 setis Posted in Pasaulis, reklama 1 Comment »

Šiomis dienomis visi savo noru eina žiūrėti reklamų į kino teatrus. Tie šeši gerai atrodantys vyrukai - pirmo Art Directors Club Awards renginio (UA) žiuri nariai. Gal keli ir sueitų už mamą (iš bėdos).

Rodyk draugams