BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ateities nuosavybė - šaukštas

Sausis 11th, 2011 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), psichologija 2 Comments »

Dar 2009 m.  Amazon’s pristatė žaidimų per-pardavimo programą, ir nuo tada bendrovė pradėjo keletą panašių iniciatyvų. Pirmiausia tai buvo DVD supirkimo programa, tada atėjo eilė vadovėlių supirkimo programai. Paskutiniu metu “Amazon” kviečia vartotojus per-parduoti atgal  visą eilę knygų, kuriuos jie jau įsigijo šioje svetainėje.

“Amazon” kviečia nuolatinius klientus, apsilankiusius svetainėje, per-parduoti atgal neseniai nusipirktas knygas, net pateikdamas sąrašą vertę atitinkančių dovanų kortelių, į kurias nori tas knygas iškeisti. Kitu atveju vartotojai gali patys susirasti superkamų knygų pavadinimus. Bet kokiu atveju, nusprendę, ką jie nori parduoti atgal, tiesiog atsispausdina nemokamą pristatymo etiketę, supakuoja knygas ir išsiunčia jas atgal Amazon pasamdytam trečiosios šalies prekybininkui. Gavęs knygą “Amazon” papildo kliento sąskaitą dovanų kortele.

Tai anti-nuosavybinio trend’o apraiška, kai knygos pirkimas naudojamas ne vienam įsigijimui, kas greičiausiai eina prieš naujųjų vartotojų - transumer’ių prigimtį. Žinojimas, kad galės per -parduoti daiktą atgal, gali iš esmės nulemti jų elgesį.

Tokiu būdu prekės ženklo vartotojams sudaroma galimybė išvengti nuosavybės ir gauti maksimalią naudą iš savo sunkiai uždirbtų pinigų.

Įdomu, per kiek laiko pas mus, lietuvius, nuo seno gyvenančius gilioje nuosavybės tradicijoje, atkeliaus masiškai šitie trend’ai. Kada būsime pasiruošę mokėti mėnesinį mokestį už galimybę turėti ne vieną nuosavą rūbą, rankinę, papuošalą, o naudoti visą garderobą, aksesuarų rinkinį, juvelyrinę kolekciją ar automobilių parką.

Rodyk draugams


Jūsų šiandien įsigytas televizorius yra beviltiškai pasenęs

Sausis 9th, 2011 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, psichologija, reklama 1 Comment »

Šį sakinį perskaičiau vienoje iš CES 2011 (Consumer Electronics Show) apžvalgų ir tuomet prisiminiau ginčus su savo artimu žmogumi dėl daiktų vertės. Elektronika sensta akimirksniu.

Ar esate kada susimąstę, kad apmokėjus kasoje už įsigytą daiktą iškart praradote kokį 5 - 20 procentų jo vertės? Išvis daikto vertė yra sąlyginė sąvoka, ypač šiais interneto laikais. Man patinka toks vertės apibūdinimas - pinigų suma, su kuria esi pasiruošęs atsisveikinti mainais už daiktą.

Kad tai nebūtų vien teoriniai išvedžiojimai galime palyginimui paimti kokį nors konkretų daiktą - pavyzdžiui batus. Kiekvienas eidamas prekintis maždaug įsivaizduoja už kokią sumą avalynę nori įsigyti? O už kiek nusiperkate priklauso nuo to kokios tuo metu vyksta akcijos, ar ne taip?

Daugeliui turbūt ir aiškinti nereikėtų, kad avalynė turi savikainą (gamintojo kaina), yra dar ir pardavėjo savikaina, ir rinkos kaina. Rinkos kainos taip pat gali būti kelios - turbūt nesunku bus suprasti, jog šimtą porų batų nusipirktum už visai kitą kainą nei vieną porą (tą dabar įrodinėja visa gausybė groupon principų veikiančių puslapių).

Tai kokia vis dėl to yra batų poros kaina?

O jeigų dar pridėtumėme internetinius pirkimus aukcionu, kur pavyzdžiui didelės t.y. nelabai paklausios kojos turėtojai arba tie, kuriems nė motais mados, gali nusipirkti porą ir už eurą ar dolerį, tiesa atsisiuntimas kainuos papildomai.

Ką reiškia nuolaida batų porai 80 procentų? Ar tai, kad pardavėjas parduoda nuostolingai? Ar tai, kad jau surinko už madingų batų partiją pakankamai pelno ir tam, kad greičiau ištuštintų lentyną ir sandėlius, parduoda su minimaliu uždarbiu - o tai reiškia, kad batų pardavėjo savikaina skiriasi nuo pardavimo kainos 4 kartus?

Labiausiai mane žavi argumentacija - aš šitų batų nebenešiosiu, nes pirkau už 300 litų, o dabar galima įsigyti už 80 litų.

Bičiuliai - nesikankinkite, pirkite tik tada, kai reikia ir tik už tą pinigų sumą, su kuria esate pasiryžę atsisveikinti.

Rodyk draugams


Dovana - teigiamas emocinis nuteikimas

Gruodis 24th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, psichologija, reklama No Comments »

Kol buvau vaikas laukdavau Naujųjų, nes jie buvo susiję su tuo nepakartojamu jausmu, kai išpakuoji dovanas. Galite imti šaukti, kad dovanos yra vartotojiškos visuomenės blogis, kuris užgožia tikrąją švenčių prasmę, bet aš tai manau, kad visa kalba turėtų suktis apie saiką ir išmonę. Tas jausmas, kai gauni kažką tau asmeniškai nupirkto, parinkto ar padaryto, turbūt yra daug svarbesnis net už pačią dovaną. Gal tai susiję su meilės ir dėmesio trūkumu, kurių niekad nebūna per daug, bet tai tikrai man buvo labai svarbu.

Užaugęs, stengiuosi tą patį jausmą perduoti ir savo artimiesiems. Ir šiuo klausimu dažnai įsiveliu į diskusijas: o gal geriau tiesiog pinigai vokelyje, čekis ir žmogus nusipirks tai, ko iš tikrųjų nori ar seniai geidžia?

Wikipedia rašo: “Dovana – daikto, pinigų įteikimas kitam žmogui, negaunant už tai jokio atlygio. Dažniausiai dovanos teikiamos švenčių proga. Dovanos tikslas emociškai teigiamai nuteikti adresatą.”

Norėjau į šį įrašą įdėti vieną seną skandinavišką jubiliejinių monetų reklamą (neradau), kurioje rodomi du vyresnio amžiaus žmonės, besikeičiantys dovanomis po eglute: vyras žmonai įteikia vokelį, pabučiuoja. Moteris be jokių emocijų iš jo ištraukia kupiūrą ir pasideda prieš save ant stalo. Tuomet moteris iš užančio ištraukia identišką voką ir tuo pačiu gestu paduoda vyrui, pasibučiuoja. Vyras išsitraukia tos pačios vertės kupiūrą ir be jokių emocijų pasideda prieš save ant stalo. Reklamoje sakoma - nuobodu, padovanok bent jau jubiliejinę monetą.

Aš siekiu su dovana emociškai teigiamai nuteikti adresatą, o tu? Gero jums emocinio nusiteikimo, jau greit…

Rodyk draugams


Vartotojų “užmaršumas”

Gruodis 22nd, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), psichologija No Comments »

Nauja kelių aukštų parduotuvė miesto centre - puiki vieta Kalėdinėms dovanėlėms. Perkame dviese, rankos pilnos prisirinktų ir apmokėtų prekių viršutiniuose aukšte, tada dar pakeliui pačiuptų smulkmenų, artėjant prie išėjimo kasos. Atsiskaitome - išdidžiai atsilabinę išeiname į pūgą ir tik tada suprantu, kad vienoje rankoje šalia apmokėtų viršutinio aukšto prekių rankose laikau kelis niekniekius už kokį dešimt litų iš pirmo aukšto ir akivaizdžiai neapmokėtus. Grįžtame apmokėti. Jokių klausimų nekyla niekam, įskaitant ir kasininką. Normalu.

Paklausite - o drama tai kur? Drama tame, kad išspausdinus straipsnį apie tai, kad moteriškė rado lagaminą su pinigais viešoje vietoje ir ieškojo kam gražinti sukelia dideles diskusijas darbo kolektyve. Vyraujanti nuomonė - “ot durnė”.

Greičiausiai tie, kurie neneštų rastų pinigų, nenuneštų ir užmirštų apmokėti prekių. O juk už tą amneziją sumoka sąžiningi vartotojai. Pavyzdžiui Norfa prekybos tinklas atskleidęs savo antkainį ir jo sudėtį įvardijo, kad net 9% sudaro pirkėjų užmaršumas.

“Vagysčių” statistika Baltijos šalyse pasikirsto maždaug taip: pirkėjai – 43 procentai, nesąžiningi darbuotojai – 34, tiekėjai – 9, o dar 14 proc. žalos tenka administracijos darbuotojams.

Pastaraisiais metais vagiamų prekių asortimentas keitėsi – imamos ne tik brangios, lengvai realizuojamos prekės, bet ir viskas, ką galima suvartoti ar panaudoti pačiam vagiui. Be to dabar išskirti vagį iš minios sunkiau, mat prekes bando nudžiauti ir iš pirmo žvilgsnio inteligentiški, neskurstantys žmonės.

“Prabangesnių parduotuvių apsaugos specialistai sako, kad sunkmečio pradžioje buvo juntamas vagysčių bumas, privertęs padidinti investicijas į apsaugos priemones”, - praneša LTV naujienų tarnyba.

Taigi, jeigu svetimo turto nusavinimas daugelio laikomas normalumo (ne durnumo) požymiu, tai gal ir įtariamos Jurgelevičiūtės poelgis gali būti toleruojamas. Gal Jurgelevičiūtė -  tai svieto lygintojas, juk įtariama atiminėjusi iš tų, kurie “pertekę”, net nepastebėjo kurį laiką, kad daiktai dingsta. Vat dar jei būtų padalinusi tiems, kam trūkumas, žiūrėk turėtumėm dar vieną judėjimą, protestus su maldomis, pasipriešinimą teismams ir t.t.  Kai pagalvoji, tai… Linksmų švenčių.

Rodyk draugams


Apgauk vartotoją savo

Gruodis 16th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pirkimo įpročiai, Valstybinis sektorius, pareigūnai, reklama 2 Comments »

Paskutiniu metu, matyt, spaudžiant sunkmečiui, padaugėjo bandymų apgauti vartotojus.

Pradedant tokia afera kaip Beribu.lt, kurie surinko pinigus iš vartotojų net neketindami kažką jiems parduoti.

Tęsiant - Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba informavo, kad: “Laboratorinių tyrimų duomenimis nustatyta, kad AB „Krekenavos agrofirma“ aukščiausios rūšies karštai rūkytų dešrelių ženklinimo etiketėje rašoma „Be konservantų“, tačiau nustatyta 18,1±1,45 mg/kg nitritų. Taip pat, aukščiausios rūšies dešrelių ženklinimo etiketėje rašoma „Be konservantų“ rasta 12,4±1,0 mg/kg nitritų. UAB „Stragutės mėsa“ virtose dešrelėse be „E“ rasta 15,62±1,25 mg/kg nitrito. Šio produkto sudėtyje yra tropinių trešnių milteliai ir jų koncentruotas sulčių skonio stipriklis. Nors gamintojas deklaruoja, kad nitritų nedėta UAB „Mažeikių mėsinė“ aukščiausios rūšies virtoje dešroje rasta 21,9 mg/kg nitritų. UAB „Vilniaus duona“ „Tradicinis pjautinis batonas“ rasta 238,4±21 mg/kg kalio sorbato, nors gamintojas deklaruoja, kad jo nedėta. Taip pat UAB „Klaipėdos mėsinė“ aukščiausios rūšies virtose dešrelėse „Favorit“ „Be E“ rasta nitritų (15,09 mg/kg) ir aukščiausios rūšies virtoje dešroje vaikams „Be E“ „Žymenų“ rasta nitritų (17, 48 mg/kg).”

Visoms šioms įmonėms skirtos maksimalios baudos pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą. Įmonės įtrauktos į nesąžiningų įmonių sąrašą ir valstybinė kontrolė juose bus atliekama daug dažniau.

Ir dar Lietuvos reklamos biuras pranešė: “Trijose lietuviškose reklamose aptikti etikos kodekso pažeidimai. Šią savaitę Lietuvos reklamos biuro (LRB) arbitražo komisija, išnagrinėjusi penkis skundus dėl lietuviškų reklamų, tris iš jų pripažino pažeidus reklamos etikos kodeksą. Pažeidimai patvirtinti UAB „Karmada”, UAB „Reklamos leidiniai” prekės ženklo „Olialia” ir UAB „Bitė Lietuva” reklamose.”

Baigiant Konkurencijos taryba, kuri pripažino UAB „NTT Cable Lietuva“  2009 skelbtą reklamą, kurioje teigiama „NTT Cable Lietuva garantuoja, kad naudodamiesi mūsų paslaugomis sutaupysite 50 proc. sumos, mokamos pagal standartinius AB „TEO LT“ tarifus“, neleidžiama lyginamąja reklama.

Pasiskaičius visus šiuos pranešimus susidaro įspūdis, jog vyksta šaltasis karas. Negi negalima pardavinėti normaliai, be apgavysčių?

Rodyk draugams


Ajurveža ar neveža?

Gruodis 12th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), psichologija, sveikata No Comments »

Šiomis dienomis Lietuvoje pirmąkart viešėjo Oleg’as Torsunov’as. Lietuvaičiai jau keletą metų važinėja į jo paskaitas Rygoje, platina tarpusavyje audio įrašus. Galima teigti, jog šis lektorius tikrai nebuvo naujiena besidomintiems Vedų kultūra. Tą patvirtina ir 400 žiūrovų apgultis visų penkių paskaitų ciklo metu. Jau vien ką reiškia po vilniečių rankas vaikščioję rusų radijo stoties įrašai, kurių metu gyvame eteryje telefoninio pokalbio metu Torsunov’as užsiimdavo pašnekovų diagnostika iš balso ir sveikos gyvensenos rekomendacijomis.
Ką bendro Vartojimo.blogas turi su Torsunovu, Ajurveda. Manau, kad šis Ajurvedos Akademijos renginys yra trend’o apraiška, kurio ignoruoti tiesiog nebeįmanoma, nes apie jį sukasi ne tik knygų leidyba, mokymai - paskaitos, vaistažolės, kosmetika, farmacija, mityba, masažai, natūralios medicinos centrai, tortai - saldumynai ir dar Dievai žino kas.


Rekomenduoju pasiskaityti ir pasigilinti kiekvienam dar nesusidūrusiam  su pirminiais medicinos šaltiniais. Pusę lūpų kalbama, kad net mūsų medicinos autoritetų tarpe Ajurveda tariama su didele pagarba ir teigiama, kad netrukus išvysime net ir universitetinių studijų programą.

Rodyk draugams


Dilema: gyva ar dirbtinė

Gruodis 10th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, psichologija 2 Comments »

Ar jums neteko aptikus inovatyvią paslaugą sušukti: Liuks idėja!?

Šventinė karštinė kasmet vargina visus savo pasiruošimo rutina. Pirma dilema - gyva ar dirbtinė eglė. Atrodo taip paprasta, tačiau kiek diskusijų kiekvienais metais išgirsti tarp draugų, bendradarbių, jaunesniosios ir vyresniosios kartos.

Šaka ar vainikas - ekonominis variantas ir vaikams dažniausiai visiškai netinkamas.
Dirbtinė eglė - kaip dirbtinis medus ar dirbtinė moteris. Nedidelė žala gamtai, jokios taršos namie, bet - netikra, nekvepia, neduria, neatrodo…
Gyva nukirsta eglė - žala medeliui, o tuo pačiu gamtai, bet duria, kvepia, gerai atrodo.
Eglutė puode - puiku ir beveik idealu, bet ką jei po to nėra kur padėti ar kam atiduoti?
Ekologiškas variantas - pasiruošti žaisliukų iš daržovių ir papuošti eglutę miške žvėreliams.  Kvepia, duria, gražu, jokios žalos gamtai, bet trumpas malonumas.

O ką jei eglutę puode išsinuomoti? Kiekvienas medelis turi savo unikalų kodą. Kitąmet galima vėl pasiimti tą patį šventėms. Nuomotojas penkių skirtingų tipų eglutes atveža iki durų, o vėliau pasibaigus šventėms išveža. Elegantiška idėja ar ne? Gal kas nors ir susigundys tokiam verslui ir Lietuvoje? Šiandien gali pasinaudoti tik gyvenantys Los Angeles apylinkėse.

Rodyk draugams


Zero kraujo dėmių išėmėjas arba Kovaldo šampūnas

Gruodis 5th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), reklama 1 Comment »

Limited Edition - turbūt, geriausia būtų versti - gaminių kiekis ribotas. Užsienio kompanijos dažnai daro taip vadinamus riboto kiekio specialiuosius gaminius. Sakoma tam, kad patenkintų įvairias netradicinio poreikio nišas, kurios leidžia praplėsti vartotojų kiekį arba lojalumą. Kita vertus, dažniausiai specialieji gaminiai kainuoja šiek tiek brangiau.

Pasaulyje susiklosčiusi tradicija tuos gaminius išleisti švenčių proga. Consumer Reports pabandė išgaudyti dalį tokių gaminių:

Pentax Vaivorykštės šviesumo fotoaparatas pagamintas Japonijos rinkai.

Motorola Droid 2 Verizon užsakymu. Vienas iš aukščiausiai vertinamų išmaniųjų telefonų, kuris įvilktas į garsiojo roboto R2 D2 stilių.

Tom Tom Žvaigždžių Karų navigatorius. Lai jėga būna jūsų vedliu.

Anglijos rinkai Sony Bravia LCD su įmontuotu PlayStation.

Prancūzų dizainerio Ruby Tron stiliaus motociklininko šalmas.

Odinis kostiumas Tron stiliuje, taip pat daromos Wolverine iš X- men 2, Batman’o ir Juodojo Riterio bei Geležinio žmogaus replikos.

Kažkokie proginiai ar specialūs gaminiai atvežami ir iki mūsų, bet būtų visai nieko pavyzdžiui 2010 metų, spėju žiūrimiausio filmo Avataras ir Biok laboratorijos šampūno bendras gaminys. Greičiausiai tai neapsimokėtų dėl įsigijimo teisių, bet koks Fermentos Zero kraujo dėmių išėmėjas ar Kovaldo šampūnas gal ir prasisuktų :)

Rodyk draugams


Kaip vyksta sprendimo pirkti priėmimas?

Lapkritis 30th, 2010 setis Posted in Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), psichologija, reklama No Comments »

Naujausi tyrimai ir studijos rodo, kad geresnis smegenų funkcionavimo supratimas gali pakeisti rinkodarą ir jos veiksmingumo vertinimą. Suformuoti naują suvokimą kaip vyksta sprendimo pirkti priėmimas.

Prieš keletą metų paskelbti žmogaus smegenų veiklos tyrimai, užduodant klausimus susijusius su prekės ženklais, sukėlė visą eilę interpretacijų. Garsusis teiginys skambėjo maždaug taip: žmogus pirmiausia priima emocinį sprendimą įsigyti vieną ar kitą prekės ženklą, o tik po to ieško pasiteisinimo ir argumentų šeimai, draugams ir artimiesiems, kodėl tai padarė.

Neurotechnologijos žada perversmą ir įrodinėja, kad daugelis visuotinai priimtų tiesų yra niekam tikusios. Gal garsi frazė “jei žinočiau, kurią dalį rinkodaros lėšų išmetu kaip į balą, būčiau milijonierius”, įgys pažodinę reikšmę.

Kita vertus, neurotechnologijos, lygiai kaip kažkada ir neurolingvistinis programavimas (NLP), sukelia daug diskusijų dėl etikos. Apie tai tikrai reikia kalbėti ir susitarti dėl ribų, kurių nevalia peržengti. Tai tas pats kaip susitarimas, jog peilis yra įrankis, naudojamas tiek duonai atriekti, tiek nužudyti.

Rodyk draugams


Ar pirkai šeštadienį ką nors?

Lapkritis 28th, 2010 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, blogai 1 Comment »

BND - yra tarptautiniu mastu pažymima diena (lapkričio 27) prieš neatsakingą vartojimą. Vartojimo blogas skatina visus jus vartoti atsakingai. Buynothingday.com

Rodyk draugams