BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Keisti pasaulį savo rankomis

Gegužė 18th, 2011 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), etika, psichologija, socialinė reklama 2 Comments »

Kartais skaitai tekstą ir nesupranti - verkti ar juoktis. Dalykai aprašyti rimti, bet kelia durną juoką, nes iš to kaip jie nupasakoti ir pateikti, supranti, kad šiandien pas mus, ko gero, išvis neįmanomi. Ir tada klausi savęs: tai kur čia tas esminis skirtumas tarp manęs ir jų? Auklėjimas? Istorinės aplinkybės? Suvokimo - išsilavinimo spragos ar dar kažkas?

Panera Duona prieš metus pradėjusi eksperimentą “sumokėkite tiek, kiek galite” teigia, kad jis veikia. Kavinių tinklas, turintis 1500 taškų visoje šalyje, dabar turi tris vietas, kuriose naudoja vien aukos modelį.

“Mes darome tai visų pirmiausia dėl savęs, kad įsitikintume, jog galime savo rankomis kažką pakeisti atiduodami realią duoklę bendruomenei, o ne tik įteikti čekį” - teigė Panera steigėjas ir valdybos pirmininkas Ronaldas Shaich. Programą, kurią Panera vadina “Panera rūpi”, yra taip vadinamos “bendruomenės virtuvės” pavyzdys, kur pelno siekiančios įmonės iš dalies veikia kaip ne pelno organizacijos.

Dauguma rėmėjų, pasirodo, įmeta visą pardavimo kainą ar net daugiau, į savanorišką aukų dėžutę t.y. iš esmės subsidijuoja maistą tiems, kurie neišgali sumokėti visos sumos. Panera sako: apie 60 procentų palieka visą sumą; 20 procentų įmeta daugiau ir 20 procentų palieka mažiau. Didžiausia auka iki šiol? Vienas asmuo sumokėjo 500 $ už valgį.

Tik nedaugelis žmonių, atrodo, nesąžiningai naudojasi šia sistema. Dauguma žino, kad tai būtų neteisinga. Nemokėti, kai gali “yra tas pats kaip automobilį parkuoti neįgaliųjų vietose”,- sako ponas Shaich.

“Iš čia gauname pamoką, kad dauguma žmonių iš esmės yra geri,” - sako jis.
Kavinės, kurios pateikia sriubas, sumuštinius, kepinius, atrodo kaip ir kitos Panera parduotuvės, bet vietoje kasos aparatų yra aukų dėžės, nors darbuotojai gali apdoroti mokėjimus kredito kortele.

Bendrovė dalyvauja ir kituose įprastose labdaros programose, kaip pavyzdžiui, dovanoja nepanaudotus kepinius bažnyčioms, mokykloms, kovos su skurdu ir paramos organizacijoms. “Prieš kavinei atsidarant, mes organizacijoms paaukojame vakar dienos likučius. Niekas neina į atliekas “,- sako Panera rinkodaros direktorė Cara Sutch.

Portlando kavinės lankytojas Carlas von Rohr nusipirko bulvių sriubos dubenėlį ir išgėręs puodelį kavos, sumokėjo doleriu daugiau nei pasiūlyta aukos kaina (mažmenine pardavimo kaina).
“Aš pasiruošęs palaikyti šio sumanymo išbandymą”, - pasakė ponas von Rohr. “Išėjus į gatvę sutiksite daugybę žmonių, prašančių pinigų, ir jūs niekada nežinote, ką jie ruošiasi daryti su jais. Čia jūs įmetate papildomų pinigų ir žinote, kad pamaitinate žmones iš esmės sveiku maistu. ”

Įdomu, kada mūsuose visuomenė ir įmonės pasieks tokį atsakomybės lygmenį - bendrai kuriamos vertės? Ne socialinės atsakomybės, ne verslo tvarumo, bet bendrai kuriamos vertės.


Belieka prisiminti anekdotą apie Petka, kuris grįžęs iš vakarų pasakojo, kaip aplošė kortomis anglų džentelmenus. Pasirodo jie pasitiki žodžiu ir neprašo atversti kortų: “Vat čia mano sėkmė ir prasidėjo”.

Rodyk draugams


Prekės ženklai pretendentai

Gegužė 8th, 2011 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, etika, psichologija, reklama 1 Comment »

Paprastam vartotojui dažnai sunku suvokti, kokią įtaką šalies įvaizdis turi prekėms ir paslaugoms. Pateikiu jums keletą šalies įvaizdžio eksperto klausimų tam, kad lengviau galėtumėte užčiuopti esmę:

Jei turėtumėte galimybę rinktis tarp dviejų vienodų ypatybių DVD, už kurį būtumėte pasiryžę mokėti daugiau - pagamintą Japonijoje ar Kinijoje?

Jei turėtumėte du vienodos kvalifikacijos kandidatus į atstovybės vadovo postą, kurį labiau tikėtina rinktumėtės - anglą ar turką?

Jei kinų valstybinis cirkas ir Nigerijos valstybinis cirkas lankytųsi jūsų mieste, iš kurio tikėtumėtės geresnio šou?

Su kuriuo iš miestų norėtumėte, kad susigiminiuotų Vilnius - Diuseldorfu ar Tirana?

Visiškai nesvarbu, kurį atsakymą pasirinkote. Jūs tai padarėte įtakoti šalies įvaizdžio. Ne veltui apsukrūs verslininkai seniai tai suprato.

Admen.ru neseniai paskelbė straipsnį, kuriame pateikiami Rusijos prekių ženklai, apsimetantys užsienietiškais.

Bork Electronic, Vinzer Corporation ir Vitesse France klaidina pirkėjus nurodydami, kad jie gamina savo prekes Europoje.

Tokia Rusijos Federalinės Antimonopolinės tarnybos (FAT) tyrimo išvada. Pažeidėjams gręsia nuo 8000 iki 44000 litų baudos. Sumos įmonėms nėra didelės, bet žala reputacijai gali turėti įtakos užimamai rinkos daliai.

Nuo sovietinių laikų vartotojams susiformavęs stereotipas, kad užsienietiški prekės ženklai gali pretenduoti į kokybės etaloną. Rusijos verslininkas siūlo produktus, pagamintus Kinijoje, Lenkijoje ir Rusijoje su gražiais užsienietiškais vardais: “Europietiška kokybė už prieinamą kainą”.

Registruotą Austrijoje prekės ženklą Vitek valdo Andrejus Dereviančenko, Golden Electronics prezidentas. Įregistravimo vieta leidžia Vitek rašyti ant dėžės “Gamintojas: Austrija”.

Scarlett priklauso Arima Holding Corp. - bendram kinų ir rusų “kūdikiui”. Daugiausiai Rusijoje perkamų virdulių gamintojas registruotas Anglijoje 1996 metais.

Vengrijoje registruoto Vigor prekės ženklo įkūrėjas Evgeni Nazarov neslepia fakto, kad tiek jų, tiek ir visų kitų, Rusijoje registruotų buitinės technikos kompanijų, visi prietaisai pirkti Pietryčių Azijos šalyse. “Mes ateiname į fabriką, peržiūrime, ką jie siūlo, pasirenkame mums patinkančius modelius ir susitariame dėl kainos, už kurią jie uždės ant virdulio mūsų prekinio ženklo pavadinimą, - sako jis .- Savo dizaino kurti nėra prasmės: brangu ir vis tiek pavogs”.

Prekiniai ženklai Techno, Trony ir Elenberg taip pat nieko bendro su vakarais neturi. Jie priklauso stambiems mažmenininkams Technosila, Mir ir Eldorado. atitinkamai. Jų nusipirkti gali tik tuose tinkluose.

Tuo tarpu Bork, prisistatančios kaip vokiška technika, galima rasti visur, nors šis prekės ženklas priklauso parduotuvių tinklui Electroflot.

Žymus kosmetikos prekės ženklas Faberlic gimė 1997 metais ir vadinosi “Rusiška linija”. Aleksejus Nečajevas ir Aleksandras Davankovas prekiavo vertybinių popierių biržoje, po to pabandė jėgas papildų gamyboje ir apsistojo kosmetikoje. Produkcija gaminama dviejose gamyklose Balašiche ir Pamaskvėje.

Ir taip toliau, ir panašiai. Visą straipsnį rusų kalba galite pasiskaityti čia. Lietuviai turėtų atrasti nemažai pažįstamų vardų. Dabar paklauskite savęs: ar ir toliau pirksite prekes, kai sužinojote, jog jos - pagamintos Rusijoje?

Rodyk draugams


Monoknygynas

Gegužė 6th, 2011 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados) 1 Comment »

Šiais neįprastais laikais knygas rašo visi, kurie yra “tikros” žvaigždės: Radžis, Butkutė, urologas Stakėnas, galiūnas Savickas ir net ex premjeras Valinskas.

Knyga kompiuterių ir e-skaitytuvų kontekste pretenduoja tapti meninės instaliacijos dalimi.

Mažoje knygų parduotuvėje Niujorke, West Village, rasite lentyną paženklintą “Geriausiai parduodamos” ir “išpardavimas”, tačiau net ir užmetus akį į viršelius matosi, jog  tai viena knyga. Pasirodo visi 3000 egzempliorių sukrauti ir sudėlioti Ed’s Martian knygyno lentynose yra viena ir ta pati knyga. Asortimentas tikrai nėra stiprioji šios prekybinės erdvės pusė.


Ed’as Kessler’is išsinuomavo kelioms savaitėms pardavimo erdvę ir tokiu būdu stengiasi paskatinti knygos “Martian Summer: Robot Arms, Cowboy Spacemen, and My 90 Days With the Phoenix Mars Mission” pardavimą. Ši knyga apie NASA misiją į Marsą. Priešais įėjimą stovi stendas ant kurio parašyta: “Mes turime tik vieną knygą, bet mes ne Scientologai”

Ed’as yra vienos reklamos agentūros kūrybos direktorius ir teigia tokiu neįprastu būdu per savaitę pardavęs kelis šimtus knygų už 27,95 dolerio. Jei kas vyksta į Niujorką - knygynas veiks iki gegužės vidurio.

Rodyk draugams


Šventas kompotas ir draudimų ilgesys

Kovas 24th, 2011 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, pareigūnai, psichologija, reklama No Comments »

Pasakęs kompanijoje, kad nevartoji alkoholio gali sukelti intrigą, anksčiau tą pasakyti būdavo gėda. Dabar gėda nekeikti alkoholio gamintojų ir visiškai nesvarbu, kad absoliuti dauguma vartoja ir vartoja nesaikingai. Tarsi kalti tie, kurie sukuria pasiūlą.

Vietoje to, kad įsisąmoninti saiką, geriau kovoti su aplinka.

Man kelia juoką ir gailestį žmonės, kurie neturi valios namuose turėti barą su alkoholiu, nes jei toks yra jis ištuštinamas tą patį vakarą, kai buvo užpildytas. Mus psichologijoje mokė, kad nereikia stengtis alkoholikui iš aplinkos pašalinti alkoholį, nes jis vis tiek suras vietą, kurioje jo yra, o tada neatsispirs.

O dar įdomu yra tai, kad neturėdami saiko, tokie žmonės, pasiekę savo dugną, meta gerti, o tada tampa aršiausiais alkoholio priešais ir blaivybės propaguotojais. Ir nesuprasi: ar jie pikti ant savęs, nes niekaip negali atsispirti pagundai pradėti gerti vėl, dėl to siekia, kad tiesiog nebūtų alkoholio jų matymo zonoje, pavyzdžiui, reklamoje; ar pikti ant kitų, kad anie turi saiką.

Man juokingos tos populistų kalbos apie tai, kad reikia viską uždrausti, lyg tai pamirštos tos Gorbačiovo laikų sauso įstatymo pamokos, kurios privedė prie to, kad konjakėlis buvo geriamas iš arbatinuko ir arbatos puodelių. Tai ne, kad pasidarytume taip kaip visoje Europoje. Mums reikia kitaip, griežčiau ir pavardes ant altoriaus iškabinti balsavusių prieš draudimus. Bažnyčia irgi savo tarpe turi piktnaudžiaujančių priemonėmis įvedančiomis į tranzą. Matyt niekas neįsiskaitė į ruošiamus įstatymus ir dar nesuprato, kad ateityje per mišias pilstys vyšnių kompotą ar gaivą kokią.
p.s. aš neturiu problemų su alkoholiu, nes jo nevartoju, bet aš gerbiu žmonių norą jo išgerti, jei jis ne paauglys ir tą daro su saiku.

Rodyk draugams


Geriau neikit prasiblaškyti į parduotuves

Kovas 20th, 2011 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, blogai, psichologija No Comments »

Rodyk draugams


Sąmoningas gyvenimo stabdymas perjungiant žemesnį bėgį

Vasaris 27th, 2011 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), blogai, psichologija 1 Comment »

Peržiūrinėdamas tinklaraščių prenumeratą, aptikau Viktorijos Zavi straipsnelį tinklink.lt apie žaliavalgį Tadą Lomaną.

Visa herojaus istorija yra gryniausias “downshifting’as”. Ar nebus pas mus taip, kaip 2003 Austarlijoje: vieną dieną padarius tyrimą paaiškėjo, kad šis reiškinys būdingas 24 procentams gyventojų.

Dar 2008 metais Vakarų ekspresas psichologijos rubrikoje rašė: Terminas “downshifting” įsiskverbė į dalykinį leksikoną ir pakeitė garsiąją klasikinę frazę “Į kaimą pas bobutę”. Šis žodis reiškia gerai mokamo, prestižinio, tačiau nervingo darbo pakeitimą ramesniu, malonesniu ir mažiau apmokamu.
Ši “paprasto gyvenimo” koncepcija būna įvairiai formuluojama, tačiau jos turinys tas pats: ją išpažino Diogenas, Buda, Pranciškus Asyžietis, Henris Deividas Toro ir kiti, dažniausiai religingi ir visuomeniški veikėjai.

Tadas, kaip ir daugelis downshifter’ių, teigia per trejus metus atsisakęs daugelio vartojimo įpročių. Savo poreikius jis susisiaurinęs kiek įmanoma.

Wikipedia rašo: „Paprastas gyvenimas“ (angl. Simple living) - gyvenimo būdas atsisakant bereikalingos materialinės gerovės, prestižo. Sąmoningas sprendimas pereiti prie paprastesnio gyvenimo yra vadinamas downshifting („daunšiftingu“).
„Paprastas gyvenimas“ gali būti pasirenkamas dėl įvairių priežasčių - bodėjimosi vartotojiškumu, siekiant tobulėti dvasiškai, skirti daugiau laiko sau ir šeimai, norint gyventi sveikiau, patirti mažiau streso, dėl taupumo.

Z.Baumanas (“Globalizacija: pasekmės žmogui“) teigia: Daugeliu atvejų mes jau nebejaučiame skirtumo tarp gyvenimo ir vartojimo. Šie du kintamieji yra tokie neatsiejami vienas nuo kito, kad koreliuoja net tada, kai mes stengiamės maištauti prieš slegiančius rinkos dėsnius.

Svarbiausiu šiuolaikinio “daunšiftingo” pirmtakais priimta laikyti amerikiečių “x kartą”, pasireiškusią 9 ir 10 dešimtmečių sandūroje, kurios portretą puikiai nupiešė kanadiečių rašytojas (pagrindinė profesija - dizaineris) Duglas Kouplendas (Douglas Coupland) romane “Generation X” (1991 m.). Išsilavinę, protingi jaunuoliai atsisakydavo gerai mokamo darbo biuruose ir plušėjo pardavėjais greitojo maisto užkandinėse, iš madingų nuomojamų apartamentų kraustėsi į “barakus”, o į nuolatinius aplinkinių klausimus apie jų psichinę sveikatą atsakydavo, kad nenori aukoti geriausių savo gyvenimo metų tuščioms intrigoms ir fantomų vaikymuisi.

Po cituojamu 2008 metų straipsniu yra Astos 2011 įrašytas komentaras:

4 metai kaip esu daunšifterė! Prieš tai 5 metus dirbau notaro biure ir patyriau, taip vadinamą mobingą - psichologinį smurtą darbe, sukroviau turtus bosei ir “užsidirbau” krūva ligų, praėjau ir ugnį, ir pragarą, ir t.t Baisu prisiminti :( 
Iš kvalifikuotos notaro padėjėjos, perjungiau žemesnę pavarą ir tapau valytoja!
Dirbu 3 valandas ir streso nepatiriu, nebent autobuso ilgiau laukti reikia :)
Anksčiau darbe kreipdavosi ponia, dabar vadina moteriške ir niekas neužduoda kvailų klausimų, kai norint atsakyti, reikia daug galvoti, ir Civilinį kodeksą, ar Hipotekos istatymą skaityti…
Net pati nesuprantu, kodėl tiek ilgai kentėjau…
Mano gyvenimo kokybė labai pagerėjo! Turiu laiko ir darže-sode pasikapstyti, ir židinį pakūrenti, ir naktimis (esu pelėda) skaityti, ir ryte ne su žadintuvu prabusti… Matau ir metų kaitą, ir vėl išmokau džiaugtis LAISVE !!!”

Rodyk draugams


Grupinis vartotojų grupėms

Vasaris 20th, 2011 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados) 1 Comment »

Šio blogo puslapiuose esu jau kalbėjęs apie pirkimo kartu (Groupon) reiškinį. Nors tuomet rašiau apie pirmąjį tokį puslapį, šiuo metu tikrai yra iš ko rinktis. Aš dar nemačiau, bet skaičiau, kad kai kurie pardavėjai savo puslapiuose jau neprašomi rašo kainą, jei perka 50 ar 100 vartotojų.

Naujas dalykas, kuris ima rastis užsienyje - specializuotų pirkimų sumanymas. Jau šiuo metu gyvenantys Amerikoje gali registruotis ir laukti greitu laiku atsidarant specializuotų pirkimų, susijusių su naminių gyvūnų priežiūra. Coupawz siekia gyvūnėlių laikytojams pasiūlyti gerų dienos sandorių nacionaliniu mastu su pristatymu visų Jungtinių Valstijų teritorijoje.  Kaip jie teigia - gerai atrinkti ir suderėti sandoriai su nuolaidomis net iki 50 procentų bus pasiūlyti produktams ir paslaugoms, įskaitant gyvūnėlių atsivedimą, veterinarijos gydytojus, transportavimą ir t.t. Coupawz šiuo metu kviečia visus, suinteresuotus vartotojus užsiregistruoti iš anksto, iki atsirandant paslaugai kovo pradžioje; už kiekvieną, tai padariusį, organizatoriai padovanos vienas nemokamas dubenėlis maisto benamiams augintiniams.

Ar egzistuoja kokios nors pirkimo grupėmis ribos? Ko gero ne. Galima tik pasvajoti, kada bus galima pirkti pigiau automobilių remonto ir priežiūros priemones, pasidaryk pats prekes ar pavyzdžiui kūdikio auginimo reikmenis. Ką jau kalbėti apie grupinį elektros energijos, kuro ar dujų pirkimą. Tai kategorijos, turinčios tikrai dideles maržas, o reiškia ir galimybes pirkti pigiau.

Rodyk draugams


e-Knyga pagal užsakymą

Vasaris 14th, 2011 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados) 3 Comments »

Planšetiniai kompiuteriai be knygų netenka didelės dalies savo vertės. Japonas Yusuke Ohki pradžiai nuskanavo savo 2000 knygų biblioteką iPad’ui. Dabar, praėjus šešiems mėnesiams, jis padeda tai padaryti kitiems.

Vartotojai tiesiog siunčia savo knygą į Bookscan ir už 100 JPY (3,50 Lt) gauna atgal pdf failą, paruoštą skaitymui iPhone, iPad arba kitame planšetiniame kompiuteryje. Prieš atsiųsdami knygą į Bookscan vartotojai privalo pažymėti varnele punktą, kuris teigia, jog jie gavo leidėjo sutikimą teksto kopijos padarymui.

Tokio pobūdžio veiklai, ko gero, galo nematyti, nes didieji leidėjai labai vangiai užsiima turinio skaitmenizavimu. Panaši situacija yra ir Lietuvoje. Įdomu ar pas mus imsis kas nors tokio verslo?

Rodyk draugams


Shopping and… googling

Vasaris 7th, 2011 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados) 1 Comment »

Google, naujos aplikacijos pagalba, siūlo pirkti sumaniau.

Esminis skirtumas nuo panašių programėlių - gebėjimas atpažinti produktą ne tik pagal barkodą, perskaitytą pavadinimą, bet ir pagal išvaizdą. Kol kas tai galioja tik knygoms, CD, DVD, žaidimams.

Programėlės pagalba, bus galima pasitikrinti kainas internete, gauti detalų produkto aprašymą, rasti artimiausias parduotuves, išsisaugoti pirkinių istoriją, dalintis su draugais. Programėlė veikia tiek Androiduose, tiek iOS4.0. Gaila, kad ši nauja aplikacija Lietuvoje dar neprieinama.

Rodyk draugams


Pasakyk pavardės pirmą raidę, o aš pasakysiu, kaip greit apsispręsi pirkti

Sausis 23rd, 2011 setis Posted in Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, blogai, psichologija 2 Comments »

Jeigu jūsų pavardė prasideda raide iš abėcėlės pradžios, turite daug didesnę tikimybę būti sėkmingu ekonomistu, turėti darbą prestižiniame universitete, tapti garbingos asociacijos nariu ar net gauti Nobelio premiją. Tokią išvadą galima padaryti perskaičius Liran Einav ir Leeat Yariv moksliniu tyrimu paremtą straipsnį “Kas slypi pavardėje? Pavardės inicialų poveikis akademinei sėkmei”. Būtent tokie tyrimai šiandien aptarinėjami blogosferoje.

Dabar yra tam tikrų įrodymų ir apie žmones, turinčius pavardes su raide iš abėcėlės pabaigos. Naujame Journal of Consumer Research leidinyje pavadintame “Pavardės efektas”, mokslininkai Kurt A. Carlson ir Jacqueline M. Conard nustatė, kad žmonės su pavarde link abėcėlės pabaigos yra greitesni priimdami sprendimą pirkti. Kodėl? Vaikai su pavardėmis nuo A iki I visada buvo pirmi eilėje, kai vaikai su pavarde nuo R iki Z liko nuošaly ir tiesiog nuo vaikystės neapkenčia laukti savo eilės. Mokslininkai nustatė, kad tie, kurių pavardės nuo R iki Z visada stengsis “kirsti” liniją, kai tik įmanoma, siekiant kompensuoti tą paveldėtą nepranašumą. Elgesio modelis, atrodo, išlieka ir suaugus: moteris, kuri ištekėjusi pasikeičia savo pavardę, sprendimo pirkti laikas vistiek atitinka mergautinę pavardę.

Iš psichologijos užsiėmimų atsimenu, kad žmonės elgiasi dvejopai santykyje su savo pavarde. Anot profesoriaus galimi du variantai - pastangos visaip kompensuoti arba kaip tik pasiduoti. Pirmuoju atveju Berankis turi didelę tikimybę turėti ypač miklias rankas, o antruoju - turėti labai grubius ir negrabius įnagius. Tęsiant pavardės įtakos temą Lietuvos prezidentai: Brazauskas, Adamkus, Grybauskaitė, Paksas (buvo trumpai, tarsi per klaidą). Kažin kokie Zuoko šansai su jo įpročiais viską pirkti ir greitai?

Rodyk draugams