BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Dar kartą apie e-verslą

Spalis 20th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados) No Comments »

Galbūt teko girdėti apie išprotėjusią Amerikiečių maniją marškinėliams su vilkais?

AdAge pateikė statistikos apie Čikagoje įsikūrusią kompaniją Threadless. Ji įvardijama kaip socialinės žiniasklaidos eksperimentinė/tech kompanija, už kurios iš tikro slepiasi marškinėlių įmonė (arba gal atvirkščiai). Rugsėjo devintąją kompanija atšventė 10 metų. Verslo sėkmė daugiausia priklauso nuo klestinčios internetinės bendruomenės, kuri pateikia marškinėlių dizainą ir po to balsuoja, kurie iš jų turi būti atspausdinti ir parduoti. AdAge pateikia keletą statistinių duomenų:

Šiais metais pajamos iki spalio mėnesio iš email - marketingo išaugo 120%

Threadless siunčia e-laiškus su spec. pasiūlymais du kart per savaitę 1 milijonui prenumeratorių

Prenumeratorių kiekis šiais metais išaugo 30 -40%

Perskaitymo rodiklis svyruoja apie 20%

Kompanija gauna nuo dviejų iki trijų kartų didesnę grąžą iš laiškų nei iš socialinės žiniasklaidos kanalų

2009 09 09 bendrovė įvykdė pirmą sandorį ir registravo pardavimą atitinkantį 5% bendrovės 2008 m. pajamų - per vieną dieną

Iki šiol bendrovė turi išspausdinusi 2000 skirtingo dizaino marškinėlių, išrinktų iš 250000 pasiūlymų.

Rodyk draugams


Keletas praktinių patarimų slaptažodžiui

Spalis 11th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados) No Comments »

Neseniai vykusioje Consumer Reports apklausoje paaiškėjo, kad pagrindinis interneto technologijos vartotojų nusiskundimų yra užmirštas slaptažodis. Tai visiškai nenuostabu, nes apklaustieji vidutiniškai turėjo 17 sąskaitų. Mane, asmeniškai, labiausiai erzina tie puslapiai, kurie reikalauja keisti slaptažodį kas mėnesį. O jei - tai elektroninė bankininkystė, tuomet garantuota, laikas nuo laiko, būsite priverstas išsiiminėti slaptažodžius banke. Įkyrus reikalavimas kaitalioti slaptažodį, nežiūrint to, kad jo nulaužimui reikėtų daugiau nei 450 metų - erzina. Lengviau pakeisti banką.

Jūs turbūt juokaujate. jei kaip slaptažodį naudojate savo mylimiausio augintinio, vaiko ar sutuoktinio vardą?

Net prijungiamas gale skaičius greičiausiai reiškia jo metus, bet toli gražu nereiškia, kad jis ypač saugus. Bet jei jūs būsite perdėm kūrybiškas, jūs niekada neprisiminsite savo slaptažodžio, tiesa? Vienas iš sprendimų - leisti kompiuteriui įsidėmėti jūsų slaptažodžius, bet tuomet gresia dvi bėdos: priėjęs prie to kompiuterio bet kas galės atidaryti jūsų sąskaitas, o kita bėda - laikas nuo laiko atsinaujina programinė įranga ar puslapis ir paprašo įvesti slaptažodį iš naujo.
Vienas iš sprendimų yra “master” slaptažodis, bet tuomet jis jus dažniausiai pririša prie vieno įrenginio.

Štai paprastas patarimas, kaip sukurti ir įsiminti geresnį slaptažodį: reikia turėti vieną pagrindinį slaptažodį, o tada pridėti skirtingus priešdėlius ar priesagas pagal kiekvieną sąskaitą - pavyzdžiui SebBirUtė12 arba GmailBirUtė12.

Norėdami gauti daugiau patarimų išbandykite savo susikurtąjį The Password Meter arba How Secure is My Password.

Rodyk draugams


Futuristinis ekioskas - vėliausiai nuo naujųjų metų

Rugsėjis 30th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), blogai No Comments »

Tikrai pamenu, esu skaitęs, AppStore pranašystes iki jai pasirodant. Gaila tų straipsnių nebesuradau, bet atsimenu skambėjo neaiškiai ir iš nuogirdų - fantasmagoriškai.

Artimiausiu metu Apple ketina šalia AppStore ir iTunes išleisti skaitmeninę laikraščių ir žurnalų parduotuvę - kioską. Manoma, kad ši parduotuvė internete gali ateityje pakeisti žiniasklaidos rinką. Kaip nutiko su mobiliosios programinės įrangos rinka ir muzikos platinimu.

Steve Jobs sėkmės tikimybė tikrai nemaža, nes žiniasklaida šiandien patiria krizę ir planšetiniai kompiuteriai (iPad) įrodė savo vertę kaip naujienų turinio vartojimo platforma.

Kalbama, kad eilė, užsisakiusių pranešimą apie iPad pardavimo pradžią Lietuvoje, didesnė nei eilė, kuri buvo sudaryta iš norinčių įsigyti iPhone. O pastarojo pardavimai Lietuvoje laikomi sėkmingais.
Kažkada “Apple” visiškai pakeitė muzikos pristatymą vartotojui (iTunes) ir mobilių telefonų aprūpinimą programine įranga (AppStore). Be to, bendrovė Steve Jobs gali didžiuotis, kad jos sprendimai vis dar neturi jokios didesnės konkurencijos. “Android Market” yra keliais kartais mažesnė nei AppStore. Aišku, geros idėjos pagrindu išvystyta sistema tapo pagrindine fenomenalios Apple sėkmės priežastimi.

Nauja paslauga, preliminariai vadinama iNewspaper bus skirta iPad ir iPhone naudotojams. “Apple” aktyviai derasi dėl galimo bendradarbiavimo su pagrindinėmis leidyklomis. Pasak bendrovės vadovybės, numatomas dvejopas šios parduotuvės poveikis: viena vertus, jis atneš bendrovei papildomų pajamų, kita - jis turėtų padidinti iPad  patrauklumą ir pardavimus. Apple ketina imti iš leidėjų 30% komisinį mokestį už elektroninių laikraščių pardavimą.

Sklinda gandai, kad projektas jau yra gerokai pažengęs į priekį, o tai reiškia, kad jis bus prieinamas vartotojams per artimiausius mėnesius. Tikriausiai iki metų pabaigos.

iNewspaper sėkmė labai priklausys nuo to, ar “Apple” sutars su leidėjais, sako ekspertai. Kai kurie jau išleido savo žurnalus skirtus iPad ir įtraukė juos kaip priedą į AppStore.  Teigiam, jog Steve Jobs vilios leidėjus su didele pridėtine verte : programuotojai vysto universalią leidybos platformą, kuri leis žymiai supaprastinti ir atpiginti laikraščių ir žurnalų gamybą iPad.

Kitas internetinio Apple kiosko privalumas yra tas, kad pranešimus bus galima atnaujinti realiu laiku. Elektroninio leidinio įsigijimo aktualios naujienos, tyrimų duomenys, komentarai gali būti atnaujinti automatiškai.

Teigiama, jog Apple turi labai kietą poziciją dėl pajamų dalybų ir, be to, nenori atskleisti leidėjams prenumeratorių duomenų, o tai reiškia - mažėja reklamavimosi galimybės. Tai atveria galimybes Google ir jų naujam produktui su HTC “Google Tablet”, kuris, kaip kalbama, iki metų galo taip pat bus pardavinėjamas Lietuvoje.

Bet kokiu atveju, artimiausiu metu vartotojas vietoje krūvos laikraščių, žurnalų, knygų ar ,tarkim , vadovėlių, nešiosis iPad. Kalbama, kad su didžiausiais leidėjais derybos vyksta ne tik už jūrų marių, bet ir Lietuvoje. Įtariu naujoji platforma atvers papildomas galimybes ir blogosferai, ir turinio agregatoriams.

Rodyk draugams


Mobilios programėlės - nearti dirvonai

Rugsėjis 15th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados) No Comments »

Daugelis amerikiečių negali įsivaizduoti, kaip galima išeiti iš namų be telefono. Beveik visi suaugę JAV gyventojai turi mobilius, tame tarpe vienas iš keturių turį išmanųjį telefoną telpantį į kišenę ir galingesnį už tuos kompiuterius, kurie valdė pirmąjį žmogaus skrydį į mėnulį.

Tyrimų kompanija Nielsen prognozuoja, jog 2011 pabaigoje dauguma amerikiečių naudosis išmaniaisiais telefonais. Šie prietaisai atvėrė visai naujas galimybes mobilioms programėlėms (apps). 59 % išmaniųjų telefonų turėtojų 2010 liepą teigė parsisiuntę bent vieną programėlę per paskutines 30 dienų.
Keletas duomenų palyginimui tarp iPhone ir BlackBerry:
populiariausios mobilios programėlės iPhone OS (per paskutines 30 dienų) Facebook 50%, Weather Channel 47%, Google Maps 36 %, iPod/iTunes 32 %, Pandora 23%.
BlackBerry OS (per paskutines 30 dienų) Facebook 45%, Weather Channel 31%, Google Maps 27 %, Pandora 18 %, Twitter 16 %.

Išvados:
Androido operacinės sistemos savininkai aiškiai išsiskiria nemokamų aplikacijų panaudojime.
BlackBerry programėlių naudojimas atsilieka nuo iPhone naudojimo.
Vartotojai trokšta patogumo, saugumo ir konsoliduotos sąskaitos, kai reikia mokėti už jų mobilias programėles.
Jaunesni vartotojai daugiau imlūs mobiliai reklamai nei vyresni žmonės.
Aplikacijų vartotojai remiasi trečiųjų šalių rekomendacijomis (draugo, puslapio, reitinguotojo).
Tai yra visiškai nauja sritis, kurioje begalės vietos naujienoms ir inovacijoms.

Rodyk draugams


1000 blogo Zombių už 92 litus

Rugsėjis 13th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Pasaulis, Trendai (mados), blogai 3 Comments »

Šįryt kartu su visa prenumerata gavau vieną straipsnelį, kurio duomenimis skubu pasidalinti. Top 100 mikroblogerių pasekėjų populiariame puslapyje sina.com Credit Suisse Group rugpjūčio ataskaitos duomenimis liepos gale buvo  67,9 milijonai. Sina.com yra Twitter analogas su praplėstomis galimybėmis įdėti nuotrauką ar video.

Suvedus paieškos sistemoje raktinius žodžius “microblog followers” (mikroblogo pasekėjai), gauname 208 pasiūlymus iš 18 internetinių parduotuvių.

“Kai pas jus 1000 fanų, jūs esate skelbimų lenta. Kai pas jus 100 000 fanų, jūs tampate sostinės laikraščiu. Su 10 milijonų fanų galite konkuruoti su centriniu Kinijos televizijos kanalu”, -skelbia pasekėjais prekiaujančios parduotuvės reklama.

Netikras pasekėjas kainuoja apie 0,2 juanio (0,08 cnt). Jei imti urmu, gali atpigti iki 1 juanio už 10 pasekėjų. Susidarius tokiai situacijai,  mikroblogų puslapiai stengiasi identifikuoti iš to pačio IP adreso sukurtus pasekėjus ir juos uždaryti. Pavyzdžiui: populiarios grupės S.H.E. Atlikėja Ella per vieną parą neteko 64000 fanų (buvo 440 tūkst.), nes buvo pagauta, turinti netikrų pasekėjų. Nepaisant padidėjusio dėmesio pasekėjams Zombiams, prekybininkai rado, kaip apeiti ir šią kliūtį. Beveik kiekviena interneto parduotuvė sako, kad jie parduoda “iki gyvenimo galo” kokybiškus fanus su nuotraukomis, skaitytojais ir mikroblogais. Net įrašai laikas nuo laiko bloguose yra atnaujinami.

“Nieko blogo su Zombiais fanais neįvyks. Jie nebus atskleisti. Bet jei jau taip nutiks, mes tau pakeisime į naujus”, - sako parduotuvės savininkė Mao Mao  slapyvardžiu. Ji teigia, kad jos parduotuvėje visi pasekėjai sukurti individualiai. Taip pat pažymi, kad ji asmeniškai prideda fanus į klientų puslapius. “Jūs galite įsigyti 138 aukštos kokybės pasekėjus, bet, jei reikia skubiai, mes turime dar 100, kurie neturi nuotraukų ir informacijos apie save.” Mao Mao, jos puslapio duomenimis, uždirbo apie 1000 juanių (400 Lt) per pastarąjį mėnesį, turint omenyje, kad prekiauti pradėjo ne taip seniai.

Už 28 juanius (12 Lt) gali nusipirkti 50 komentarų savo asmeniniam blogui, - teigia kitos internetinės parduotuvės savininkas slapyvardžiu Chou chou_happy. Be to ji parduoda paketais: 1000 fanų plius 20 komentarų, plius 400 pranešimų kainuoja 229 juanius (92 Lt). Kaip daro biznį Chou chou_happy neatskleidė, - maksimalaus apribojimo kiekiui parduotuvėje nėra. “Jūs tiesiog užsakote tai, ko jums reikia ir duodate blogo nuorodą, o viskuo kitkuo pasirūpiname mes”, -teigia jis.

Internetinės parduotuvės puslapis rodo, kad liepos 26-27 Chou chou_happy pardavė 259 pakuotes už 229 juanius dviem klientams ir uždirbo 59311 juanių grynais (23 662 Lt) sukūręs 259000 neegzistuojančių mikroblogų skaitytojų.

Pabandęs suvesti raktinius žodžius “parduodu pasekėjus” ar “fanus”, vėliau “follower’ius” - lietuviškai nieko neaptikau. Reikės užsisakyti tūkstantį fanų kiniečių… O jei rimtai - tai netgi ir į dienoraščius veržiasi papirkinėjimas. Baisu. Visą straipsnį rusų kalba galite paskaityti čia.

Rodyk draugams


Ko žiauriai trūksta Lietuvos žmonėms

Rugsėjis 8th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), blogai, pareigūnai 5 Comments »

Šiandien pasirinkti vieną ar kitą pirkinį nėra lengva. Žmogus turi dvi - tris galimybes: pasitikėti draugų, jau įsigijusių daiktą, rekomendacija, pilnai atsiduoti į parduotuvės konsultanto rankas arba ieškoti informacijos - atsiliepimų internete. Perkant kokį brangesnį ir ilgam laikui skirtą tarnauti daiktą tenka naudotis visais trimis informacijos rinkimo kanalais. Visi kanalai turi savų nemažų trūkumų –  technologijos kinta greitai, draugų ilgai naudojami daiktai sensta, taip pat, kaip ir jų patarimai. Parduotuvės konsultantai, tikėtina, visų parduodamų daiktų nėra išbandę ir remiasi tik marketingo specialistų suformuotais išskirtinumais. Informacija internete dažnai talpinama sąmoningai, įskaitant ir komentarus ar atsiliepimus su tikslu parduoti.

Vienoje knygoje teko skaityti apie Amerikos elektronikos parduotuvių tinklą, kuris padarė neįtikėtiną plėtrą šalyje dėl savo populiarumo pirkėjų tarpe. Tinklo savininkai duodavo net keletą “sveikam protui” prieštaraujančių nurodymų:
1.       Neparduoti daikto pirmo pirkėjo apsilankymo metu.
2.       Reikalauti atsakyti į klausimą apie pirkėjo tikslus.

Įsivaizduokit: ateinat į parduotuvę, tiksliai susiradęs, kad norit nusipirkti, tarkim, tokį ir tokį televizorių, o kažkoks konsultantas jūsų klausia: o kokiam tikslui jūs norite to televizoriaus? Sužinojęs, kad jums reikia gero laiko praleidimo, jis jums pasiūlo pasirinkti iš trijų variantų: namų kino sistemos, kompiuterio su IP TV priedėliu,  naujausią TV su satelito komplektu ir liepia ateiti apsisprendus po savaitės. Šito tinklo sėkmė parodo, kad žmogus perka ne daiktą, o problemos sprendimą.

Kur rasti ekspertus, kurie tavo unikaliems poreikiams pasiūlytų geriausią sprendimą už optimalią kainą? Jau nekalbant apie paprasčiausių sukčių išskaičiavimą.
ConsumerReports.org - nepriklausomi, pelno nesiekiantys ekspertai, kurie atlieka šimtus įvairiausių testų tam, kad galėtų pateikti ekspertizės išvadas visiems ketinantiems pirkti. Gyvena jie iš registracijos mokesčio ir neima pinigų iš klientų, kurių produktus testuoja. Pažiūrėkite pristatomąjį video anglų kalba.

O dar pridedu jų reportažą apie vandens šildymo sistemas. Turėkite omenyje, kad detalias ataskaitas apie tyrimus, gauna tik registruoti nariai.

Rodyk draugams


Etika - lanksti pinigams?

Rugpjūtis 27th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados), Valstybinis sektorius, blogai, pareigūnai No Comments »

Iki šiol netyla įtarimai, kad paskutinis kiaulių gripo virusas buvo būdas pasipelnyti farmacijos kompanijoms. Nesenai nuvilnijo ir dar nesibaigė skandalas su įtarimais, Baltijos ir Amerikos klinikai taikant Lietuvoje nelegalų gydymo metodą - kamienines ląsteles. Prieš keliolika metų viena privati klinika įtarta pasipelnymo tikslais visiems besikreipiantiems nustatinėjusi chlamidijas. Mano pažįstamas po apsilankymo pas “specialistus” buvo tiek prigąsdintas, kad savaitę vaikščiojo, kaip partrenktas ir sielojosi dėl to, kad niekada neturės vaikų (dabar turi dvi atžalas).

Nauja madinga tendencija yra genetiniai tyrimai, kurie labai tiksliai nustato, kas glūdi tavo genuose. Retas kuris išgirdęs apie vėžio, alzhaimerio ar diabeto diagnozes artimiesiems nepagalvoja, o kada tai pasieks mane? Ką reiškia ligoniams štai tokie pareiškimai technologijos.lt: “Mokslininkai nustatė, kad genas p21 blokuoja galimybę regeneruoti (atauginti galūnes), kuria dar gali pasigirti kai kurie gyvūnai, tarp jų – varliagyviai, o kiti evoliucionuodami ją prarado. „Išjungus“ geną p21, šis procesas gali vėl tapti įmanomas, rašo telegraph.co.uk. Amerikos nacionalinio kurtumo ir kitų bendravimo sutrikimų instituto (angl. NIDCD, National Institute on Deafness and Other Communication Disorders) mokslininkai teigia, kad jie atrado 3 genus, sukeliančius mikčiojimą. Susisteminę savo klinikinę patirtį paveldimo krūties ir kiaušidžių vėžio srityje gavome įdomių rezultatų  – net 33% moterų, kurioms krūties vėžys diagnozuotas iki 36 metų, turi genetinį, ligą lemiantį faktorių ir beveik 100% moterų, kurioms buvo diagnozuotas ir krūties, ir kiaušidžių vėžys, turėjo šį rizikos faktorių“, - pasakoja pagrindinis studijos autorius Vilniaus universiteto ligoninės Santarikškių klinikos gydytojas onkogenetikas, medicinos mokslų daktaras Ramūnas Janavičius.

Sveikatos blogas prieš savaitę paskelbė įrašą, kuriame teigia, kad pasitikėjimas tiesioginiais, vartotojų užsakomais genetiniais tyrimais, kuriais galima identifikuoti giminės ligas, polinkius į kritinius susirgimus ir dar daug visko, sušlubavo. Vyriausybinė priežiūros tarnyba Amerikoje (Government Accountability Office) išsiuntė dviejų donorų mėginius į keturias skirtingas kompanijas. Rezultatai iš 15 panašių susirgimų sąrašo nesutapo. 37-metų moteriai, pavyzdžiui, buvo pasakyta, kad jos rizika susirgti leukemija buvo didesnė nei vidutinė, mažesnė nei vidutinė ir vidutinė, priklausomai nuo kompanijos, kuri atliko tyrimus. GAO taip pat išnagrinėjo interneto svetaines ir bendravo kaip vartotojai su 15 genetinių tyrimų įmonėm. Jie nustatė, kad 10 iš jų “užsiėmė sukčiavimu, apgaule ar kitaip abejotina prekybos praktika.” Kai kurios įmonės nurodė, kad DNR tyrimų rezultatus būtų galima panaudoti, kuriant asmeninį papildą ligai išgydyti, o viena tvirtino, turinti savo papildų liniją, “galinčią koreguoti pažeistą DNR.” Sveikatos prognozės, pagrįstos genetiniais tyrimais, yra dažnai ne ką geriau ir daugeliu atvejų vis dar daug blogiau nei prognozės, pagrįstos šeimos istorija ir gyvenimo būdu.” - daro išvadą sveikatos blogas.

Manau, kad problema ne tyrimuose, o kompanijų siekyje užsidirbti iš žmogaus nenumaldomo noro pratęsti būvį, bet kokia kaina. Vita Aliukonytė magistro darbo “MODERNIOJI MEDICINA: MANIPULIAVIMAS ŽMOGAUS GYVYBE” išvadose rašo: “Dabartinis mokslas ir medicina į žmogų žiūri kaip į biologinę mašiną, kuri gali būti suremontuota, pakeitus kokią nors netinkamą, susidėvėjusią detalę – organą ir, kuri gali būti pagaminta, remiantis užsakovo pageidavimu, turėti tam tikrus techninius - fizinius duomenis, funkcijas bei dizainą”. Žmogaus orumą žeminančios manipuliacijos medicinoje tampa įmanomos tada, kai visuomenė praranda vertybinius orientyrus, tiesos kriterijus ir kai ima klestėti nuomonės. Tada žmogus ir jo gyvenimas imamas vertinti, vadovaujantis naudingumo principu. Pragmatizmas tampa pasirinkimo ir sprendimų pagrindu, o technologijos ir eksperimentai padaromi ne priemone, o tikslu.” - citatos pabaiga.

Galima tik numanyti, ką Vita turėjo omenyje po sąvoka TIESA, bet, kad etika tampa lanksti poreikiams ir pinigams, pastebima ne tik medicinoje.

Rodyk draugams


Pirkimo kartu galia - išmatuojama litais

Rugpjūtis 10th, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados) 9 Comments »

Šiame tinklaraštyje jau esu rašęs apie daugumos jėgą. Neseniai gautas laiškas pasiūlė dar kartą ir daugiau iš praktinės pusės pažvelgti į šį reiškinį. Visiems turbūt yra tekę girdėti apie tai, kad perkant prekes dideliais kiekiais, jas galima nusipirkti žymiai pigiau.

Yra ne kartą tekę girdėti istorijas, kaip pirmais nepriklausomybės metais mesdavosi kaimynai, studentai, bendradarbiai ir siųsdavo vieną “pirklį” į užsienį prekių, kuriam grįžus, jau kiekvienas pagal įdėtą sumą parduodavo už tiek, kiek sugeba. Esu kartą Paryžiuje užklydęs į visą rajoną drabužių parduotuvių, kur vienos gražios suknelės niekas nepardavė, pasirodo visa gatvė skirta didmenininkams. Ši prekyba išaugo iki tokio mąsto, kad vėliau jau skrisdavo užsakyti lėktuvai, važiuodavo krovininiai autotraukiniai. Daugelis iš tuomet nuo Gariūnų pradėjusių prekeivių dabar žinomi verslininkai. (Vietoje dabar jų naudojamos pozicijos galima būtų šmaikščiai rašyti “Gariūnai - Lietuvos milijonierių inkubatorius”). Atsiradus internetui, galimybė apjungti pirkimus išaugo. Versle labai retas, kuris to neišnaudoja. Dar daugiau - pirkimą kartu atlieka bendruomenės: tiek realios, tiek virtualios. Prieš keletą metų teko girdėti, kad tai labai populiaru Kaune. Teko girdėti gandą apie tai kaip “supermamos” pirko vežimėlius. Taip buvo perkami baldai, buitinė technika, buitinė chemija, kitaip tariant, visa tai, ką nusipirkus kartu, atsivežus į Lietuvą, gal net sumokėjus mokesčius, gaudavosi pigiau nei pirkti vietoje. Aišku tokiam poreikiui turėjo atsirasti sprendimai. Mano rastomis žiniomis pirmieji buvo amerikiečiai. Radau aprašymą dar 2004 metais atidaryto internetinio projekto, kurio esmė buvo LGBT bendruomenės nariams suteikti galimybę įsigyti nekilnojamą turtą šalia vienas kito, įveikiant visuomenės daugumos nepakantumą jų vedamam gyvenimo būdui. Dabar galime pamatyti ir radikaliai skirtingų bendruomeninių poreikių projektų - pavyzdžiui solarshop.com.au, kur perkančius būstą vienija saulės energija. O yra tiesiog portalų, suteikiančių galimybę įsigyti prekę ar paslaugą pigiau: Group2deal.com, grabone.co.nz, krowdbuy.com. Visuose šiuose pirkimuose yra viena sąlyga - turi susidaryti tam tikras kiekis perkančiųjų.

www.kartu.lt

www.kartu.lt

Lietuvoje taip pat jau turime pirmąjį kolektyvinių nuolaidų portalą. Vienas iš sumanytojų Linas pasakoja: “Pradėjome su visišku 0; jokių investicijų niekas neturėjo nė cento. Triūsėm, dirbom ką patys, ką su pagalba taip po truputį išsirutuliojom.” Tokiame versle sėkmingiems sandoriams be galo svarbus poreikių sekimas. Tas labai jaučiasi iš užsienietiškų portalų pavyzdžių. Bilietas į bet kurį kino teatrą su nuolaida - pasiūlymas be galimybės pralošti. Linkiu kartu.lt komandai sėkmės, kad ateityje galima būtų pirkti automobilius, nekilnojamą turtą. O visiems mums - daugiau galimybių įsigyti tai, ko reikia pigiau.
Rašykite: vartojimo.blogas@gmail.com

Rodyk draugams


Aš įkūrėjas, e-parduotuvės įkūrėjas

Rugpjūtis 3rd, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Trendai (mados) 10 Comments »

Ką reiškia turėti savo e-parduotuvę, ją sukurti, jai vadovauti, prekiauti su pasauliu? Į vartojimo.blogas.lt klausimus atsakė skins.lt įkūrėjas Andrius. Rekomenduoju perskaityti kiekvienam, ketinančiam užsiimti e-verslu. Gero skaitymo.

www.skins.lt

www.skins.lt

Žinau, kad nepirmi metai turite versliuką? Gal gali šiek tiek apibūdinti?
Pagrindinė veikla, pardavinėjam “skinus” (ypatingos konstrukcijos lipdukus, skirtus apsaugoti nuo braižymosi, daužymosi ir išgražinti) kompiuteriams, iPod’am, iPhone’ams ir kitai buitinei technikai. Verslo esmė, kad iš tiesų esam elektroninė parduotuvė, kokia ir buvo kažkada protingų žmonių sumąstyta interneto aušroje - be savo sandėlio, kažkokių atsargų laikymo, pardavimo salono. Šiais laikais dažnas prekiautojas, turintis savo “realią” parduotuvę, sandėlį ar atstovaudamas kokiam nors produktui, prie savo pagrindinės veiklos bando “prisidurti” tas pačias prekes pardavinėdamas ir per savo internetinę parduotuvę - mes gi priešingai - purto mintis apie savo salono išlaikymą ir sėdėjimą kur nors Akropolyje 12 darbo valandų. Susikaupusius atspausdintus likučius stengiamės išdalinti, parduoti per išpardavinėjimus ar dar kaip nors naudingai panaudoti, o klientams, kurie labai nori atvykti pas mus ir gyvai apmokėti ar prieš nusiperkant pačiupinėti, atkalbinėjam, kad naudotųsi internetine platforma… Nes visus užsakymus spaudžiam tik klientui užsakius konkretų dydį, gal gavus jo kokią pastabą, kad “kairį viršutinį kampą, noriu padaryti žalią…” - iš esmės esam labiau orientuoti ne į masinį produktą, o į vartotoją “sucustomaizintą”… Ir kartu esam orientuoti į kaštų mažinimą per savo “oficialaus” veido (ofiso, salono) neturėjimą - taip, kaip ir turėtų būti elektroninėje parduotuvėje - nesvarbu, kur tu esi, nesvarbu, kaip atrodo tavo priimamasis - svarbu, kokį produktą gamini ir kaip bendrauji.

Tai ne pagrindinis tavo užsiėmimas,- kaip sekasi derinti?
Derinti - pakankamai jaukiai :) Kai prieš daugiau nei tris metus pradėjome šitą veiklą (skins.lt po poros savaičių jau bus 3 metai, bet dar metus ruošėmės iki paleidimo) tai buvome gal kokia 70-oji užsiregistravusi viename lietuviškų e-shop’ų kataloge elektroninė parduotuvė ir, tiesą sakant, daug takų mynėm savomis pėdukėmis - marketingas, hard’as, soft’as, mokėjimo sistemos… Dabar gi parduotuvių yra koks… nežinau net kiek (bet tikrai daug, gal ne visos labai aktyvios ir matomos), galima nuomotis “gatavą” platformą, galima pasižiūrėti, ką daro konkurentai ir kopijuoti jų veiksmus, soft’us, galų gale jau direktorijų, kur gali patalpinti savo puslapio nuorodą, nepalyginimai daugiau… Taigi per tuos metus įgyta patirtis, kai buvo kalbama, kad “elektroninė prekyba Lietuvoje negyva”, šiame savotiškai pavėlavusiame interneto prekybos bume Lietuvoje yra naudinga visur - giliau supranti reiškinius, žinai kaip ir kodėl tai veikia, galų gale “kažkelintam” iš eilės bičiuliui, norinčiam irgi užsiimti elektronine prekyba, paaiškini, kad svarbiausia yra produktas, o tik paskui platforma… Ir svarbiausia, kad užsiimdamas elektronine prekyba tampi ne tik geresniu prekybininku, bet ir interneto žinovu. O gilesnis interneto specifikos išmanymas nekenktų ir statybininkui, kuris galėtų surasti naujus ir progresyvius vinies kalimo metodus, atrastus kur nors Brazilijoje, tik nežino kaip tai padaryti… Vienu sakiniu - interneto ir prekybos patirtis naudinga pagrindinėje veikloje.

Kas jūsų pagrindiniai pirkėjai (geografija, psichografija)?
Na pačiam veiklos priešaušryje buvo akivaizdu, kad būdami vien Lietuvoje neišsiteksime, todėl sąmoningai ir nesąmoningai ėjome į viso pasaulio rinkas - o internetas visur yra internetas. Šiuo metu ko gero geriausiai sekasi parduoti Jungtinėse Valstijose, išsivysčiusiose Azijos šalyje ir Vakarų Europoje. Labai nemėgstam Afrikos žemyno, nes ten dar žmonės kažkaip matyt gyvena uolose (nors kažkaip gauna internetą), bet visaip tik ir bando apgauti. Ir nesiseka Rusijoje - ten mus kažkodėl laiko fašistais ir šiaip ten žmonėms skirtingai nei visame pasaulyje, internetas ne išlaisvina rašyti ir daryti ką nori, o dar labiau suvaržo ir išgąsdina - matyt kažkas negerai su valstybe… O psichografija tai įvairi - būna tokių baikščių tylenių, kurie džiaugiasi, bet ką pirkdami internetu, nes nereikia gyvai bendrauti su pardavėju, bet gal didžiausia masė vis tik yra aktyvistų, kurie kažką daro, “suka”, nusiperka tavo produktą, kad per-parduotų pas save šalyje, kažką patobulintų ar pan. Visgi mūsų verslas skirtas daugiau ekstravertams…

Jei viską pradėtum iš naujo, ką darytum kitaip?
Ko gero vienintelį dalyką - viską daryčiau GREIČIAU… Internetas ir e-komercija yra unikali erdvė, kur galima greitai, su minimaliais kaštais išbandyti naują produktą, gauti atsiliepimą, pirkimą. Jei viename Akropolio gale tavo pasamdyta mergaitė ims pardavinėti braškes už 10 litų, o kitame gale kita mergaitė tas pačias braškes už 5 litus, tai praeivis vieną pardavėją išvadins “brangininke ir vagilka”, o tų, kur už 5 litus braškių nepirks - jam atrodys per smarkiai pigiai (”matyt sugedusios ir baisiai skiriasi nuo tų už 10 litų”). Tuo tarpu internete yra tiek nišų, kanalų, vartotojų grupių, kurie vienas su kitu nesusiję ir dažnai sunkiai atrandami, kad gali laimėti ir pardavinėdamas už 5 litus ir už 50 litų… Ir tik “apsisukimo” greitis trukdo ir vieną, ir kitą išbandyti…

Kokios buvo pradinės investicijos?
Na pradinės grynos investicijos gal buvo gal 2-4 tūkstančiai litų ir daug daug asmeninio laiko. Visa kitą suinvestavom ir investuojam jau iš to, ką uždirbam. Šiaip bent jau jaunų žmonių, o dažnai ir valdybos pirmininkų galvose, sukasi mintis, kad verslui pradėti reikia daug daug pinigų. Tai tiesa, jei norit atidaryti atominę elektrinę ar kokį super tankų fabriką su daug daug “geležies”… Visus kitus verslus, kaip ir parodė šitas ekonominis nuosmukis, daug geriau pradėti su minimaliausiais, kokie tik reikalingi gyvavimui resursais ir stipriu atsidavimu idėjai… Kartais tenka pavartyt idiotiškų verslo planų, kur dar neegzistuojanti įmonė suplanuoja, kad pirmais metais kavai ir tušinukams išleis 1000 litų iš bendro 20 000 litų kapitalo - jei jau tikrai norite kurti savo verslą, tai pirmais metais pavogsit tušinukų verslui iš vaikų grįžtančių po pamokų, o vietoj kavos džiovinsit kieme augančios liepos žiedus, kad antrais veiklos metais turėtumėt iš ko paremti švietimo sistemą kanceliarinėms prekėms, o darbuotojams nupirktumėt super turbo kavos aparatą… Dabar dažnai viskas daroma atvirkščiai - “pirma kavos aparatas, tada daug tušinukų, tada firminiai marškinėliai, o tada jau tuoj tuoj ir pradėsim savo veiklą… Ups… jau bankrutavom…”

Skin'as šaldytuvui

Skin

Ką galėtum patarti žmogui ketinančiam užsiimti e-komercija?
Patarimas - tai lygiai toks pats, kaip ir bet kokiam žmogui, užsiimančiam ir mažmenine - didmenine komercija - pagamink ar turėk produktą, kuris būtų geresnis, kokybiškesni nei kitų, o paskui - jau ne taip svarbu ar tai bus elektroninė ar “paprastoji” prekyba. Nuo tada, kai pradėjom veiklą iki dabar, naudojam brangiausias medžiagas, daug atspausdintų skin’ų išmetam, perspaudžiam, dėl to vėluojam su terminais, nes kažkur papuolė kokia dulkė ar koks kampas, kurio niekas nemato, kreivokas… Prieš kurį laiką buvo net kilus pagunda kažkiek pažiūrėti į viską vos vos pro pirštus - “vis-vien gi tik mes patys matom, ką blogai atspaudėm, klientas net su lupa neras”, bet kai supratom, kad pardavinėjam kinams mūsų Lietuvoje gaminamus skin’us (nors pas juos analogiškas produktas kartais nekainuoja ir dolerio), tai metėm kalbas apie kokybės kompromisus - tikriausiai nedaug Lietuvoje yra gaminių, kurie keliautų ne iš Azijos į Europą (kaip tas įprasta beveik viskam, ką matom lentynose), o atvirkščiai - iš Lietuvos į Aziją , ir tam priežastis gali būti tik vienintelė - kokybė. Turėkit patį kokybiškiausią produktą prieš pradėdami veiklą!
O kadangi jau ketinat užsiimti elektronine prekyba - būkit draugiški ir savotiškai atviresni - internete žmonės šiek tiek labiau atsipalaidavę, bet vertinantys lygiai tuos pačius dalykus kaip ir “offline” - pasitikėjimą, partnerystę, dėmesį…

Andrius, skins.lt įkūrėjas

Rašykite: vartojimo.blogas@gmail.com

Rodyk draugams


P2P paskola

Rugpjūtis 1st, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Buitis, Lietuvoje, Pasaulis, Socialiniai tinklai, Trendai (mados) 20 Comments »

Visi Lietuvoje puikiai žino kas yra P2P - (angl. Peer-to-peer) bet koks tinklas, kuriame keitimasis resursais vyksta tiesiogiai tarp vartotojų. Na jei ir nežino, tai yra pūtę filmą, muziką, programas ar bent jau girdėję apie Warez P2P, BitTorrent, Azureus, Morpheus, µTorrent, eDonkey, eMule, Linkomanija ir t.t.

Pasiskolinti pinigų iš socialinio tinklo draugų - P2P paskola - skamba neįtikėtinai, bet britai tą daro nuo 2005. www.zopa.com. Principas labai paprastas: yra visas tinklas žmonių, kurie nori paskolinti už procentus, ir kita to pačio tinklo dalis, kurie skolinasi.
Zopa.com/uk yra vienas pirmųjų startavusių ir jame gali pasiskolinti nuo vieno iki 15 tūkstančių svarų. Paimti paskolą galima 12 - 60 mėnesių terminui, grąžinti bet kada ir mokėti tik už faktines skolinimosi dienas.


Skolintis galima dviem būdais - per Zopa.com sistemą, kur pinigai paimami iš bendro katilo arba per sąrašą, kur kiekvienas skolintojas gali žinoti kam ir kiek skolina. Tam, kad pasiskolinti turi turėti trijų metų pilną adreso “istoriją”, detales apie mėnesines išlaidas nuomai ir paskolai, pateikti dviejų paskutinių metų darbdavių telefono numerius ir banko sąskaitos detales. Viskas vyksta on-line režimu per 15 minučių. Kiek supratau iš proceso aprašymų tam, kad tokia paslauga atsirastų ir pas mus, mažų mažiausiai trūksta vieno tipo institucijų - finansinių agentūrų, kurios nesusijusios su jokiu banku, suteikia visą informaciją besikreipiančiajam skolininkui arba skolintojui apie jo paskolos reitingą. Zopa.com šiandien veikia Italijoje, Japonijoje, Amerikoje ir Didžiojoje Britanijoje.


UK žmonės neseniai išrinko Zopa kaip labiausiai patikimą asmeninės paskolos tiekėją, o 2010 laimėtas Moneywise klientų aptarnavimo apdovanojimas.  Gal kas nors 2009 iš Lietuvos emigravusių 200 000 tautiečių šiuo socialiniu skolinimu ir pasinaudos.

http://www.youtube.com/watch?v=3yZ9z58cbMk&feature=player_embedded#!

Rašykite: vartojimo.blogas@gmail.com

Rodyk draugams