BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Sunkmečio įtakoti pokyčiai - negrįžtami

Rugpjūtis 12th, 2010 setis Posted in Buitis, Laisvalaikio praleidimas, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai |

Augančio nedarbo, namų praradimo grėsmė ir pasaulinė kreditų krizė įtakojo, ko gero, negrįžtamus pakitimus kiekvieno iš mūsų elgesyje. Išverčiau aprašymą apie statistinės amerikietiškos šeimos pokyčius, galite paskaitę įsivertinti kiek tai panašu į jūsų elgesio pokyčius.
Sumažintos išlaidos kelionėms ir valgymams ne namuose daugelį privertė naujomis akimis pažvelgti į savo būstą. Jei anksčiau vyravo nuolat keliaujančios šeimos, šiuolaikinė šeima iš naujo atrado namų komfortą ir tai įtakojo siekį paversti gyvenamąją vietą labiau patrauklia giminės ir svečių vizitams. Mažiau valgymų kavinėse ir restoranuose reiškia -  daugiau maisto gaminimo, indų plovimo, daugiau nepageidaujamų kvapų. Kaip šių tendencijų įrodymas pastebėtas indų plovimų priemonių, namų kvepalų, purškiklių, aromatinių žvakučių pardavimo augimas. Lietuvoje, sakyčiau, akivaizdus receptų, naminio gaminimo bumas.
Kadangi pirkėjas yra akivaizdžiai orientuotas į vertę, smarkiai išaugo ir, galima sakyti, pavirto savotiškais prekiniais ženklais didžiųjų tinklų privatūs prekės ženklai (pas mus tai būtų Rimi, N, Sodžius, Piemenėlis, Maxima, Favorit, Optima linija, Anuga ir t.t. Tinklai deklaruoja dešimtis privačių prekės ženklų.) Dažniausiai prekės. priklausančios didiesiems prekybos tinklams, pakyla tik sunkmečio metu, o vėliau kainai jautrūs pirkėjai grįžta prie savo seniai pamėgtų ženklų. Tačiau analitikai teigia, kad šis kartas gali būti kitoks, nes ilgalaikė sąmoningą mažesnės kainos/ akcijos paieška, agresyvi tinklų reklama, iš tikrųjų prekės ženklų nuosaikus reklaminis palaikymas sukūrė idealias sąlygas privačių prekės ženklų suvešėjimui. Kaip įrodymas tam - nereceptinių vaistų, priklausančių tinklams, žymus (4 kartus didesnis nei rinkos) augimas Amerikoje.
Kita labai aiški tendencija - augantis vartotojų sąmoningumas, susijęs su natūraliais produktais ir ekologija. Daugeliui tenka pripažinti, kad net sunkmečio metu šis segmentas nuolat auga ir tikrai nėra laikinas susižavėjimas ar mada. Pirkėjų elgesys ir aktualijos verčia gamintojus keisti ne tik produktą ir iš jo sudėties išimti kenksmingus priedus, bet ir rūpintis aplinka, atliekų kiekiu, energijos taupymu.

Rašant remtasi:  Mellage, Carrie.  “Naujas vartotojas : Po-recesinis atsistatymas reikalauja naujo požiūrio iš prekinių ženklų”

Patiko (13)

Rodyk draugams


7 Responses to “Sunkmečio įtakoti pokyčiai - negrįžtami”

  1. gal kokie patvirtinantys tendencijas apklausu duomenys yra? butu idomu

  2. tie ,,prekiniai zenklai” nebutu taip populiarus,jei nebutu mazesniu kainu,nei sakykim tradiciniu gamintoju,tokiu kaip ,,Panevezio pienas” arba,sakykim ,,Rokiskio suris”…o tai irodo,kad didieji prekybos centrai gali diktuoti savo salygas visai rinkai t.y. ,,matot ,kaip kainos auga, o mes viska parduodame daug pigiau”…o tai yra tiesioginis smulkiuju gamintoju zlugdymas…sakykim zmogus galetu savo maisto produktus parduoti dar pgiau,taciau jis neturi isvystyto savo prekybos tinklo, sakykim kaip Maxima…ir negali konkuruoti su ,,didziaisiais prekybininkais”O didieji prekybininkai tai nieko negamina,jie tik gauna prekes pigiau,o paskui parduoda,kaip savo produkcija…Del kenksmingu priedu isemimo as gincytis negaliu,bet manau,kad tai yra tik kaip propoganda…pats sveikiausias maisto produktas yra pacio isaugintas:sode,darze,kaime…Kaip teko stebeti televizijos laidas,tai maisto produktu kokybe labai mazai tikrinama,arba visai netikrinama…o kur dar Europos sajungos ,,normos” pagal kurias ,,sveikai leidziami” tam tikri ,,E” junginiai?

  3. Sveiki kviečiu užsukti i http://www.few.lt Naujasi nemokami filmai online….

  4. Susidomėjimas ekologija ir natūraliais produktais ir pas mane atsirado, bet neremiu maximų dėl to - pati auginu, ir iš ūkininkų perku :)

  5. [...] bet kainuoja iki 25 procentų mažiau. Sunkmečio metu šių prekių asortimentas smarkiai išaugo. Be to tinklas norėdamas išlaikyti savo, kaip prekės ženklo įvaizdį, prižiūri savo vardo [...]

  6. [...] įrašas yra dar vienas patvirtinimas to, kad sunkmetis pakeitė mūsų vartojimo įpročius. Didžiojoje Britanijoje atliktos apklausos rodo, jog formuojasi naujos [...]

Leave a Reply