BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Kuriam tinkliečių tipui priklausai tu?

Liepa 31st, 2010 setis Posted in Apie elektroninę prekybą, Lietuvoje, Pasaulis, Pirkimo įpročiai, Socialiniai tinklai, Trendai (mados), socialinė reklama |

20% socialinės žiniasklaidos auditorijos sudaro įtakotojai

Remiantis dešimtyje pagrindinių rinkų atliktu tyrimu, penktadalį visų socialinių tinklų naudotojų galima būtų apibūdinti kaip įtakotojus, kurie gali formuoti kitų prioritetus ir elgesį. Gartner’io ataskaita, kurioje naudojami duomenys gauti iš 4000 tinkliečių visame pasaulyje, parodė, kad maždaug 20% šios apklausos dalyvių gali būti apibūdinami kaip “pardavėjai”, “jungiantys” ir “mavenai” (tie, kurie yra intensyvūs informacijos ir įspūdžių rinkėjai ir dažnai pirmieji susirenka naujienas ir gimstančias tendencijas).

“Tai yra trys vaidmenys, kurie iš esmės įtakoja likusių 74% gyventojų pirkimo įpročius” - sakė Nikas Ingelbrecht, Gartner tyrimų direktorius. “Pardavėjai ir jungiantys yra efektyviausi socialinių tinklų įtakotojai ir svarbiausia tikslinio marketingo grupė, remiantis socialinio tinklo analize.”

Jungiantys paprastai sujungia tarpusavyje įvairiausius kontaktus, kuriuos jie jaučia malonumą supažindindami vienus su kitais ir yra pripažinti kaip autoritetingas šaltinis kalbant apie daugybę dalykų.

Pardavėjai turi begales pasekėjų ir gerbėjų, turi gebėjimą įtikinti žmones veikti, pirkti tam tikrus gaminius ir elgtis tam tikru būdu. Tai taikoma ne vien komercinei veiklai, tačiau yra jų sąveikos požymis apskritai, kas daro juos ypač patraukliais demografiniu požiūriu.

Priešingai mavenams, kurie apibūdinami kaip “apsikeitėjai žiniomis arba nuomonės brokeriai”, didžiuojasi savo gausiais pasiekimais tam tikrose srityse ir nuolat yra prašomi patarti tų, kurie išmano mažiau. Tarp papildomų požymių šioje grupėje pastebimas aistringas noras surinkti naujausių tendencijų įžvalgas ir pirmiausia gauti asmeninės naudos.

“Organizacijos, užmezgusios ryšius su mavenais gali juos prarasti, nes mavenai lygiai taip pat džiaugsmingai platina neigiamus komentarus apie produktus ar įmones, kaip  ir teigiamą pranešimą” - įspėjo Gartner. Kitose grupėse, “savimi labiau pasitikintys” ignoruoja bendraamžių rekomendacijas ir praveda savo tyrimą prieš priimdami galutinį sprendimą. “Ši grupė žmonių gali būti sunkiai įtakojama tikslinė rinka, nes jie yra sąlyginai sunkiai pasiduodantys virusinėms ir masių įtakoms”, - teigiama studijoje.

Apskritai du trečdaliai pirkėjų iškrenta iš bet kurios iš šių tipologijų, nes paprastai pasižymi įpročiais iš įvairių segmentų. “Įmonės, besistengiančios naudoti socialinius tinklus, turėtų plėtoti santykius su pagrindiniais  savo klientais ir per tam tikrą laikotarpį laipsniškai tobulinti šių individų socialinio tinklo profilius”, - sakė Ingelbrecht. “Tokiu būdu, tinkamiausius asmenis galima būtų pasiekti su reikiama informacija, gaminiais ar akcijomis labiausiai kaštus taupančiu ir efektyviu būdu.” Tiksliau, buvo pasiūlyta, kad apdovanojant advokatus ir entuziastus išskirtine padėtimi, pavyzdžiui suteikiant “vidinio - savo” statusą, galima pasiekti reikšmingų rezultatų.

“Mažmenininkams, kurie valdo mažos parduotuvės intuityviai darė tai su savo geriausiais klientais metų metus, su ketinimą, kad šie ” VIP ” klientai galės ne tik įsigyti naujų produktų, bet ir rekomenduos juos savo draugams”,- tvirtino Ingelbrecht.

Straipsnis verstas iš WARC, duomenys iš Gartner, liepa 27, 2010

iš wikimedia

iš wikimedia

Rašykite: Vartojimo.blogas@gmail.com

Patiko (0)

Rodyk draugams


2 Responses to “Kuriam tinkliečių tipui priklausai tu?”

  1. As taip pat turiu patirties su soc. tinklais :) uzsukite i si blog’a - http://monikagustainyte.blogspot.com/, ten rasite straipsni apie soc. turinio dalijimosi tinklus ;)

  2. ačiū, jau :)

Leave a Reply