BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Darželį į teismą, nes vaikas neišlaikė pradinės testo

Gegužė 15th, 2011 setis Posted in Lietuvoje, Pasaulis, Trendai (mados), Valstybinis sektorius, psichologija |

Temą šiam įrašui pasufleravo pranešimas, kad Manhattan’e mama padavė į teismą brangiai apmokamą Upper East Side darželį už tai, kad tinkamai neparuošė jos 4 metų dukros aukščiausio lygio universitetams, kaip teigiama ikimokyklinės įstaigos tinklalapyje. Kaltinime sakoma, kad vietoje to, kad ruoštų jos dukrą prestižinės privačios mokyklos ERB testui, darželis užsiėmė žaidimais su spalvomis ir formomis. Įpykusi mama reikalauja grąžinti metinį 19000 dolerių per metus mokestį, kuris pagal sutartį negrąžinamas.

Po šiuo straipsniu gali rasti pačių įvairiausių komentarų nuo tokių kaip: “mama turi paduoti savo visas išsimokslinimo įstaigas į teismą už tai, kad tapo idiote”, iki buvusios mokytojos liudijimo, kad “ikimokykliniame procese tikrai yra problemų, nes mokomi kartu vaikai 4 ir 2 metų, kurių suvokimo lygis skiriasi iš esmės”.

Iš savo pažįstamų rato tenka girdėti atsiliepimus apie mūsų veikiančias mokyklas. Daugelis iš jų yra prasti. Gali būti, jog tai susiję su bendra vaikų sumažėjusia motyvacija mokytis. Ką atsakyti vaikui į klausimą: kam mokytis, jei visus atsakymus gali rasti suvedęs frazę į Google? Dar viena problema yra mokytojo profesijos neprestižiškumas ir neadekvatus atlygis. Vadybos lygis edukacinėse įstaigose. Bendruomenės dalyvavimas ugdymo procese ir tiesioginė įtaka mokyklai ir mokymui. Kitą vertus žinių pateikimo principai neatitinka laikmečio dvasios. Reta kuri mokykla net ir didmiesčiuose turi kompiuterines klases, o ką jau kalbėti apie interaktyvius vadovėlius.

Suprantama, kad už rezultatą (gautą išsilavinimą) atsako ne vien mokykla, bet ir tėvai. Tačiau, jei paklaustum nepatenkinto gimdytojo ar jis žino savo teises susijusias su jo atžalos mokymu, greičiausiai atsakymas būtų - ne.

Kalbėti teoriškai ir abstrakčiai moralizuoti gali kiekvienas, o aš taip ir nesugebėjau tikrai gerai valdomoje ikimokyklinėje įstaigoje išsireikalauti savo vaikui profesionalaus pedagogo. Pirmoje klasėje mums buvo kalama, kad problema mūsų vaike, antrų metų prireikė suprasti, kad problema mokytojoje, trečiais metais vaikas pabandė prisitaikyti ir rasti kontaktą, o paskutiniai metai virto košmaru daugeliui klasės moksleivių, nes mokytoja nemyli savo darbo ir nekenčia mokinių.

Noriu visus paskatinti netylėti, nes tik per tokius pilietinius veiksmus išgrūsime ne savo darbus dirbančius “pedagogus” užsiimti tinkamesne veikla ir nežaloti vaikų. Solidarizuojuosi su ta mama iš Manhattan’o, teigdamas, kad kovoti dėl išsilavinimo reiktų dar pradinėje mokykloje - darželyje, nes ten padedami pagrindai visam gyvenimui.

Ir dar - toli gražu ne brangiausios ir ne madingiausios mokyklos suteikia geriausią išsilavinimą. Pažįstu tėvų, kurie supratę, jog privati mokykla tikslu sau stato pinigų surinkimą vietoje išsilavinimo, atsiėmė vaiką iš mokyklos, kurioje jei laiku susimoki, gali namų darbų nedaryti ir pervedė į valstybinės mokyklos žemesnę klasę. Geriausia žinias apie mokyklą ir mokytojas rinkti iš pažįstamų liudijimų ir kasmetinių reitingų.

Patiko (1)

Rodyk draugams


2 Responses to “Darželį į teismą, nes vaikas neišlaikė pradinės testo”

  1. Pritariu tam, kad daugelyje mokyklų dirba pedagogai, kurie švelniai tariant “sėdi ne savo geldoje”. Niekada nesuprasiu žmonių, kurie renkasi darbą su vaikais, jų nemėgdami ir nemylėdami. Į kiekvieną darbą reikia įdėti dalį širdies, ypač tai pasakytina apie pedagogo darbą. Todėl geras mokytojas (tiek, kaip žmogus, tiek, kaip dalykininkas) - tikra laimė tiek moksleiviui, tiek tėvams.
    Bet turiu kam ir paprieštarauti… Niekada nesuprasiu tėvų, kurie vaikams nepalieka vietos jų vaikystei. Toks jausmas, kad vaikas gimsta ir turi pradėti mokytis tam, kad įstotų į prestižinį universitetą ir gautų gerą išsilavinimą. Viskam savas laikas. Yra laikas žaisti smėlio dėžėje, yra laikas sėdėti prie knygų ir mokytis. Aš pati nelankiau darželio, į pirmą klasę pradėjau eiti nuo 7 metų ir nesijaučiu prastesnė už tuos, kurie lankė daželius ar kitas ikimokyklines įstaigas, ir nuo 6 metų pradėjo eiti į mokyklą. Gavau tą patį kiekį žinių, kurį gavo ir tie, kas neturėjo galimybės kepti “pyragus” smėlio dėžėje. Tad, manau, kad yra nenormalu, jog iš mažų vaikų bandoma padaryti kažkokius genijus. Genijais gimstama, o jei esi gabus, nėra skirtumo ar mokytis pradėsi nuo 4 ar nuo 7 metų.
    Kitas dalykas, tokia logika “mano vaikas mokysis nuo pat mažų dienų” neretai prie gero nepriveda. Tokie tėvai dažniausiai verčia vaiką mokytis tai, ką jie norėtų, kad jų vaikas mokytųsi. O pačiam vaikui tai galbūt net nepriimtina. Toks auklėjimo metodas neretai priveda prie rimtų vaiko psichologinių problemų, kurios pasireiškia šeimoje maištavimo pavidalu, kai vaikas šiek tiek paauga.

  2. Dar tikrai neatmesciau ga;imybes kad tam vaikui tiesiog tokie mokslai yra per sunkus ir jis nesugeba. Ne visi turi vienodus protinius gabumus, bet rodos kad kartais tevai kaltina mokykla…

Leave a Reply